کد خبر : 246526
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
-

اعلام آمادگی سفیر ایران‌ برای گسترش همکاری دانشگاهی و فرهنگی با قزاقستان

اعلام آمادگی سفیر ایران‌ برای گسترش همکاری دانشگاهی و فرهنگی با قزاقستان

به گزارش قائم آنلاین، در این نشست مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت نقش فرهیختگان و ادیبان به عنوان پشتوانه گسترش و تقویت روابط همه جانبه میان ایران و قزاقستان تاکید کرد. وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان یلدا را آیینی ایرانی دانست که مانند نوروز در بسیاری از مناطق

به گزارش قائم آنلاین، در این نشست مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت نقش فرهیختگان و ادیبان به عنوان پشتوانه گسترش و تقویت روابط همه جانبه میان ایران و قزاقستان تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان یلدا را آیینی ایرانی دانست که مانند نوروز در بسیاری از مناطق کره زمین گسترش یافته است.
سفیر کشورمان یلدا را سمبل زایش روشنایی، پیروزی نور برظلمت، امید به فردایی بهتر، عدم واهمه از سختیها، تاریکی ها و سیاهی های زندگی دانست و ابراز امیدواری کرد که پس از رفع بحران کرونا، نشست های آتی به صورت حضوری برگزار شود.
صابر بر پیشرفت تاریخی ایرانیان در علوم مخلتف به ویژه در زمینه ریاضیات و نجوم در هزاران سال پیش اشاره کرد که توانسته بودند دقیق ترین تقویم ها را طراحی و تنطیم کنند.
سفیر کشورمان با اشاره به حضور سفارت و دو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان در شهرهای آلماتی و آکتائو، آمادگی نمایندگی های ایران را برای گسترش همکاری های دوجانبه به ویژه در حوزه های دانشگاهی و فرهنگی اعلام کرد. در این نشست سرکنسول کشورمان در آلماتی نیز حضور و سخنرانی نمود.
در این مراسم مسئولین دانشگاه الفارابی، دانشکده شرق شناسی، استادان دانشگاهای الفارابی و اوراسیا از قزاقستان و بنیاد سعدی و دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی از ایران و چند استاد از پاکستان و بوسنی سخنرانی نمودند.
برخی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه های الفارابی و ارواسیا قطعاتی از اشعار شعرای به نام ایرانی بویژه خواجه حافظ شیرازی را قرائت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 1 =