کد خبر : 246278
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
-

پژوهشکده بیگن: “اسرائیل” و یهودیت در اولویت یهودیان آمریکا نیستند

پژوهشکده بیگن: “اسرائیل” و یهودیت در اولویت یهودیان آمریکا نیستند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت العربی الجدید، مرکز پژوهش‌های استراتژیک بیگن-سادات وابسته به دانشگاه “بار ایلان”، دومین دانشگاه بزرگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد، اینکه یهودیان آمریکا با وجود موضعگیری‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری شکست خورده آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی (در انتخابات) به نفع او رای ندادند، نشان می‌دهد که بیشتر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت العربی الجدید، مرکز پژوهش‌های استراتژیک بیگن-سادات وابسته به دانشگاه “بار ایلان”، دومین دانشگاه بزرگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد، اینکه یهودیان آمریکا با وجود موضعگیری‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری شکست خورده آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی (در انتخابات) به نفع او رای ندادند، نشان می‌دهد که بیشتر یهودیان آمریکا دیگر اهمیتی به این رژیم و یهودیت نمی‌دهند.

لیو آستن، پژوهشگر و نویسنده این گزارش نوشت، ۷۰ تا ۷۵ درصد یهودیان آمریکا با وجود اینکه ترامپ سفارت این کشور را به قدس منتقل کرده، حاکمیت “اسرائیل” را بر جولان اشغالی سوریه به رسمیت شناخته و دولتش از رویکرد دولت‌های قبلی در مورد شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری که آنها را غیر قانونی می‌دانستند، عدول کرد و حتی دستوری اجرایی علیه “یهودستیزی” صادر کرد، اما به جو بایدن، نامزد دموکرات آمریکا رای دادند.

آستن در ادامه نوشت: دستاوردهای ترامپ برای “اسرائیل” او را در کنار هری ترومن، سی و سومین رئیس جمهوری آمریکا قرار داد که در سال ۱۹۴۸ “اسرائیل” را به رسمیت شناخت و نیز ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رئیس جمهور این کشور که در جنگ ۱۹۷۳ دستور داد به این رژیم سلاح داده شود و این دستورش پیامدهای مهمی بر نتیجه جنگ داشت. البته آرای یهودیان آمریکا غافلگیرکننده نبودند زیرا نظرسنجی‌ها همواره نشان می‌دادند که منافع “اسرائیل” در کانون توجه آنها نیستند.

این پژوهشگر افزود: با توجه به نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۰ که توسط مرکز Ruderman Foundation ارائه شد، تنها چهار درصد از یهودیان اظهار کردند که در رای‌گیری “اسرائیل” در جایگاه نخست و یا دوم اولویت‌های آنها قرار دارد و اولویت‌های آنها به ترتیب خدمات بهداشتی، استفاده از اسلحه در خشونت‌ها و امنیت اجتماعی هستند.

‌وی در ادامه نوشت، یهودیان آمریکا از ابتدای قرن گذشته بدون در نظر گرفتن چهره سیاسی که ریاست یا نمایندگی حزب جمهوری‌خواه را بر عهده داشته، به حزب دموکرات رای داده‌اند. رویکردهای سیاسی آنها متاثر از این حقیقت است که بیشتر آنها بی‌دین و یا در مسایل مذهبی بسیار ضعیف هستند و ارزش‌های آموزش و دانش را می‌ستایند، بیشتر آنها موضعگیری‌های خصمانه‌ای علیه “اسرائیل” دارند و به همین دلیل از تلاش‌های ترامپ در مقابله با یهودستیزی در آمریکا تقدیر نکردند.

آستن افزود: بیشتر یهودیان آمریکا بر این باورند تمام کسانی که از حضور ترامپ در ریاست جمهوری استفاده کردند، نام و آوازه آنها خدشه‌دار خواهد شد و با او همانند دشمن مردم برخورد خواهد شد و علت تقدیر نکردن این یهودیان از اقدامات ترامپ این واقعیت است که آنها به “اسرائیل” و گرایش دینی خود اهمیتی نمی‌دهند.

او در پایان با اشاره به این واقعیت که یهودیان برجسته آمریکا متوجه بی‌تفاوتی یهودیان نسبت به منافع “اسرائیل” و یهودیت شده‌اند، هشدار داد، اگر یهودی‌ها از توجه به یکدیگر دست بردارند، هرگز طرف دیگری به مسایل آنها توجه نخواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − سیزده =