کد خبر : 246100
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۳۰
-

سفیر ایران در پکن: مداخله آمریکا در منطقه ما مشکلات زیادی به بار آورده است

سفیر ایران در پکن: مداخله آمریکا در منطقه ما مشکلات زیادی به بار آورده است

به گزارش قائم آنلاین، محمد کشاورز زاده سفیر کشورمان در چین در گفتوگویی با شبکه سی. جی. تی. وی، گفت که روابط دوجانبه چین و ایران بدون تحریم های آمریکا شاهد پیشرفت سریع تری خواهد بود. چین به پیشرفت در ایران و ثبات دز خاورمیانه کمک زیادی کرده است. کشاورززاده در این باره گفت: روابط

به گزارش قائم آنلاین، محمد کشاورز زاده سفیر کشورمان در چین در گفتوگویی با شبکه سی. جی. تی. وی، گفت که روابط دوجانبه چین و ایران بدون تحریم های آمریکا شاهد پیشرفت سریع تری خواهد بود. چین به پیشرفت در ایران و ثبات دز خاورمیانه کمک زیادی کرده است.
کشاورززاده در این باره گفت: روابط میان ایران و چین تنها مبتنی بر مقامات و دولت ها نیست، صمیمانه است. ملت های چین و ایران دوست هستند و باید از یکدیگر حمایت کنند.

او با اشاره به کمک های ایران به چین در بحبوحه آغاز شیوع کرونا در جهان، گفت: اگرچه ما تحریم بودیم، ماسک و برخی تجهیزات را در اولین مرحله ی شیوع این بیماری همه گیر به چین فرستادیم.
سفیر کشورمان در چین درباره روابط تجاری دو کشور گفت: ایران و چین از طریق جاده ابریشم به یکدیگر متصل می شوند و طرح ”یک جاده یک کمربند” طرح جدیدی برای احیای این ارتباط است.
این دیپلمات کشورمان ادامه داد: ما می توانیم مانند یک پل فرصتی برای طرح یک جاده یک کمربند فراهم کنیم تا اروپا و خاورمیانه را به هم متصل کند. ما همچنین فرصت خوبی برای ساختن جاده جدید یا امکان حمل و نقل جدید مانند خط راه آهن داریم. شما می دانید که متروی تهران با همکاری چین ساخته شده است و اکنون مردم از آن استفاده می کنند.
کشاورز زاده در ادامه این گفت و گو با مطرح کردن این که ایران از اقدام پیشنهادی وانگ یی وزیر امور خارجه چین در ماه اکتبر مبنی بر ایجاد فرصت گفتمان چندجانبه برای منطقه ی خلیج فارس استقبال می کند، گفت: ما فکر نمی کنیم که دلیلی برای خصومت در منطقه ی ما وجود دارد. متاسفانه مداخله ی آمریکا در منطقه ی ما مشکلات زیادی به بار آورده است. ما فکر می کنیم تنها راه حل کردن مشکل منطقه مذاکره است و ایران از چندجانبه گرایی و گفتمان چندجانبه حمایت می کند.
سفیر کشورمان در پکن ادامه داد: ما حتی به سعودی ها و بقیه پیشنهاد دادیم که بیایید مذاکره کنیم. چرا که ما مدت زیادی است همسایه ایم و نمی توان همسایه ها را تغییر داد.
او با اشاره به این که چین در تاریخ خود تاکنون به کشور دیگری حمله نکرده است، افزود: چین کشوری دوست است، نه تنها برای ایران بلکه برای دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس. بنابراین این میانجی می تواند کمک بسیاری کرده و فرصتی ایجاد کند که این مشکل حل شود.
کشاورززاده با گفتن این که دو کشور از تحریم های آمریکا آزار دیده اند، درباره پنجاهمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک چین و ایران در سال ۲۰۲۱، گفت که این رخ داد می تواند در بر گیرنده ی رخ دادهای فرهنگی زیادی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =