کد خبر : 246114
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
-

یادمان شهدای مقاومت باید اثری فاخر باشد

یادمان شهدای مقاومت باید اثری فاخر باشد

به گزارش قائم آنلاین، عنایت‌الله رحیمی شنبه ۲۹ آذر در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: زمین مورد نظر برای ساخت یادمان شهدای مقاومت این استان در ارتفاعات باباکوهی شیراز تامین و موافقت های مورد نیاز آن اخذ شده است. او با بیان اینکه راهداری و شهرداری شیراز وظیفه

به گزارش قائم آنلاین، عنایت‌الله رحیمی شنبه ۲۹ آذر در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: زمین مورد نظر برای ساخت یادمان شهدای مقاومت این استان در ارتفاعات باباکوهی شیراز تامین و موافقت های مورد نیاز آن اخذ شده است.

او با بیان اینکه راهداری و شهرداری شیراز وظیفه ایجاد راه دسترسی برای این سازه یادبود را برعهده دارند، ادامه داد: به زودی مسابقه طراحی ساخت یادمان شهدای مقاومت فارس فراخوان خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه یادمان شهدای مقاومت فارس، اثر هنری عظیمی خواهد بود که از همه مناطق شیراز قابل مشاهده باشد، اضافه کرد: این سازه باید به گونه ای باشد که علاوه بر نماد معنوی یک آلمان شهری ممتاز و چشم نواز باشد.

استاندار فارس تاکید کرد: باید از نمونه‌های مشابه ساخته شده در سایر کشورها نیز الهام گرفته و اثری فرهنگی، معنوی و آلمان ممتاز شهری در شیراز ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه در ساخت این اثر از ظرفیت معماران و هنرمندان ممتاز فارس و کشور بهره خواهیم برد، گفت: باید کمیته داوری تشکیل و از بین آثار ارسال شده به مسابقه طرح های برتر انتخاب شود.

رحیمی با یادآوری اینکه از سال ۸۴ تا کنون حدود ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی به این پروژه اختصاص یافته است، گفت: بیش از ۱۰.۵ میلیارد تومان از این اعتبار امسال تخصیص یافته که در مقایسه با سال های گذشته چندین برابر شده است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد که پروژه باغ موزه‌ی دفاع مقدس، افتخاری برای فارس است و تاثیر به سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

به گزارش ایسنا، موزه آرایی این مجموعه از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس بود که به گفته استاندار، با پیگیری مدیرکل بنیاد حفظ آثار، دولت و سایر مجموعه ها تلاش های خوبی در این زمینه انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =