کد خبر : 246081
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
-

طرز تهیه شیرینی و کیک کشمشی + نکات آشپزی

طرز تهیه شیرینی و کیک کشمشی + نکات آشپزی

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام آف دکور، شما می توانید بدون مراجعه به شیرینی فروشی ها و قنادی ها و با استفاده از مواد اولیه ساده این شیرینی خوشمزه را در خانه تهیه کنید و با خانواده و دوستان از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه با طرز تهیه شیرینی کشمشی و مواد لازم

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام آف دکور، شما می توانید بدون مراجعه به شیرینی فروشی ها و قنادی ها و با استفاده از مواد اولیه ساده این شیرینی خوشمزه را در خانه تهیه کنید و با خانواده و دوستان از خوردن آن لذت ببرید.

در ادامه با طرز تهیه شیرینی کشمشی و مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی آشنا خواهید شد؛ ولی باید توجه داشته باشید که این مواد با نسبت های مشخصی به کار می روند تا طعم شیرینی مطلوب باشد.

پس برای اینکه این شیرینی را خوشمزه تر درست کنید باید همه نکاتی که به آن اشاره می‌ کنیم را به همراه نسبت ها مد نظر قرار دهید و برای تهیه یک مقدار بیشتر یا کمتر با رعایت نسبت ها مواد اولیه را تغییر دهید و مثل یک آشپز حرفه‌ ای شیرینی کشمشی درست کنید.

مواد شیرینی کشمشی در کمتر از نیم ساعت تهیه می‌شود و برای پخت آن هم به همین میزان زمان نیاز دارید. مواد اولیه ای که در این دستور در نظر گرفته شده برای ۶ نفر می باشد و شما می توانید با توجه به تعداد نفراتی که دارید و با توجه به مهمان ها مقدار آن ها را با نسبت مشخص تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی

کشمش پلویی : نصف پیمانه

کره : ۱۵۰ گرم

تخم مرغ : دو عدد

پودر قند : یک و نیم لیوان معادل ۲۲۰ گرم

آرد : یک و سه‌ چهارم لیوان معادل ۳۱۰ گرم

وانیل : نصف قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر : یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شیرینی کشمشی

در اولین مرحله برای پختن شیرینی کشمشی باید یک وزنه یا یک پیمانه مشخص کنار خود داشته باشید تا بتوانید تمامی مواد اولیه را با نسبت های دقیق به کار ببرید و درست اندازه گیری کنید.

پس یا می توانید یک لیوان مدرج برای این کار انتخاب کنید و یا یک وزنه یا ترازو کنار خود داشته باشید.

سعی کنید در اولین مرحله کشمکش‌ها را خیلی خوب پاک کنید و خیس کنید و تمیز بشویید و اگر چوب اضافه یا چیزی به آن چسبیده همه را جدا کنید و روی یک پارچه تمیز پهن کنید که کشمش ها خوب خشک شوند.

در مرحله بعدی باید کره و تخم مرغ را در محیط آشپزخانه قرار دهید و وقتی که هم دمای محیط شدند باید به سراغ تهیه محتویات شیرینی کشمشی بروید.

ابتدا باید یک ظرف مناسب بردارید و داخل آن پودر قند و کره را با یکدیگر مخلوط کنید و با دور تند همزن آن را به هم بزنید و حدود ۵ دقیقه این کار را انجام دهید که خوب یکدست و مخلوط شوند و رنگ کرمی به خود بگیرند.

پس از آن باید یکی از تخم مرغ ها را درون این مواد شکسته و با دور تند تند همزن آن ها را هم بزنید. همزمان با اضافه کردن تخم مرغ، وانیل را هم به ظرف خود اضافه کنید و هم زدن را تکرار کنید تا محتویات ظرف یکدست و یکنواخت باشد. به ازای هر یک تخم مرغی که وارد می‌کنید یک دقیقه هم زدن کفایت می کند.

حالا نوبت اضافه کردن آرد و پودر بکینگ پودر می باشد و بهتر است قبل از مخلوط کردن سه بار آن ها را الک کنید که خوب نرم شوند و هیچ حالت زبری در آن ها وجود نداشته باشد.

پس از الک کردن به تدریج آن ها را به ظرف محتویات شیرینی‌کشمشی اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت باید کشمش ها را اضافه کنید و با دور کند همزن آنها را خوب هم بزنید تا کشمش­ها درون خمیر شیرینی کشمشی پخش شوند و بافت نرم و مناسبی پیدا کنند.

جالب است بدانید که حالا مایه شیرینی‌کشمشی شما آماده است و فقط مرحله پخت آن درون فر باقی مانده است.

برای این منظور باید کف سینی فر را خوب چرب کنید و یک کاغذ روغنی در کف آن بگذارید و بعد مواد شیرینی کشمشی را درون یک قیف بریزید و به اندازه‌ ای که دلخواه شماست با فاصله شیرینی ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید.

اگر هم قیف مخصوص نداشتید با استفاده از قاشق هم می توانید این کار را انجام دهید و فاصله بین شیرینی ها را رعایت کنید که در صورت پختن و پف کردن جای کافی داشته باشند.

سپس باید فر را فراروی ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و سینی را داخل آن بگذارید. باید پختن تا جایی ادامه پیدا کند که رنگ آن ها به سمت قهوه‌ ای برود ولی قهوه‌ای نشود و وقتی از فر بیرون آوردید کمی صبر کنید که خنک شود و بعد آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف مناسب سرو کنید.

در صورتی که فضای داخل فر شما کوچک باشد و یا تصمیم داشته باشید شیرینی‌کشمشی برای تعداد نفرات زیاد درست کنید می توانید چند سری این کار را انجام دهید و یا اینکه در صورتی که کمی از مایع شیرینی‌کشمشی اضافه آمد و تصمیم داشته باشید آن را برای بعداً تهیه کنید می‌توانید با یک سلفون روی ظرف را بپوشانید و در یک جای خنک قرار دهید.

دستورپخت شیرینی و کیک کشمشی در مجله آشپزی آف دکور

شما می ‌توانید با مراجعه به مجله آشپزی آف دکور به آدرس offdecor.com/cook لیستی از دستور پخت و طرز تهیه غذاهای ایرانی و بین ‌المللی را در دسته ‌بندی‌ های مختلف غذای ایرانی، پیش‌غذا، سالاد، کیک و شیرینی و غذای بین ‌الملل را مشاهده کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =