کد خبر : 245888
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
-

سفیر ایران در دهلی نو: ایران و هند، دو اقتصاد مکمل در تامین نیازهای متقابل یکدیگر هستند

سفیر ایران در دهلی نو: ایران و هند، دو اقتصاد مکمل در تامین نیازهای متقابل یکدیگر هستند

به گزارش قائم آنلاین، در این ملاقات که معاونین وزارتخانه مذکور نیز حضور داشتند، علی چگنی، سفیر کشورمان در هند با اشاره به وجود ظرفیت های عظیم طرفین و مکمل بودن اقتصادهای دو کشور، بر این که محصولات تولیدی ایران و هند می تواند تامین کننده نیازهای متقابل دو طرف در سطح عالی باشد، تاکید

به گزارش قائم آنلاین، در این ملاقات که معاونین وزارتخانه مذکور نیز حضور داشتند، علی چگنی، سفیر کشورمان در هند با اشاره به وجود ظرفیت های عظیم طرفین و مکمل بودن اقتصادهای دو کشور، بر این که محصولات تولیدی ایران و هند می تواند تامین کننده نیازهای متقابل دو طرف در سطح عالی باشد، تاکید کرد.
همچنین طرفین درخصوص قابلیت های تجاری موجود میان دو کشور در بخش های مختلف کشاورزی و به ویژه نهاده های کشاورزی و داروئی در قالب های تجارت تهاتری، مستقیم و سرمایه گذاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.
با توجه به مسئولیت وزیر هندی، موضوعات همکاری در زمینه های وارداتی، همکاری های بهداشتی و درمانی، بخش دارویی، قابلیت ها و معافیت های بندر چابهار و بهره مندی از نزدیکی جغرافیایی دو کشور از دیگر مسایلی بود که در این دیدار مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
همچنین در این ملاقات طرفین بر ادامه تلاش ها به منظور افزایش مراودات و بررسی عملی راههای افزایش همکاری‌ها و توسعه هرچه بیشتر تجارت دو کشور تاکید کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =