کد خبر : 246032
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
-

راه سردار دل‌ها ادامه دارد

راه سردار دل‌ها ادامه دارد

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام مهدی تقی‌زاده در گفت‌وگو ، با اشاره به نزدیک شدن زمان سالگرد شهادت حاج قاسم و و چهلم دکتر محسن فخری زاده اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با اعضای ستاد بزرگ‌داشت شهید سلیمانی روی آن تاکید داشتند و غلبه نرم‌افزاری برهیمنه پوچ استکبار و اخراج آمریکا

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام مهدی تقی‌زاده در گفت‌وگو ، با اشاره به نزدیک شدن زمان سالگرد شهادت حاج قاسم و و چهلم دکتر محسن فخری زاده اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با اعضای ستاد بزرگ‌داشت شهید سلیمانی روی آن تاکید داشتند و غلبه نرم‌افزاری برهیمنه پوچ استکبار و اخراج آمریکا از منطقه را دو جزو اساسی از انتقام سخت دانستند.

وی در ادامه افزود: از نیروهای مسلح که همیشه باعث اقتدار کشور بوده و هستند می‌خواهیم، این کار را در اولویت همه برنامه‌های خود قرار دهند و دشمن را مایوس و پشیمان کنند که خدایی ناکرده اهمال در این امر باعث جری‌تر شدن خوی این دشمنان خواهد شد.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: راه حاج قاسم در اقتدار و پیروزی جبهه مقاومت در منطقه و حتی در دنیا و راه دکتر فخر‌زاده در عرصه‌های علمی که یکی از آن‌ها همین مسئله واکسن کرونا است؛ ادامه دارد.

خصیصه بازر حضرت زینب (س) ولایت‌مداری بود
حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه وجود نازنین زینب کبری سلام الله علیها خصیصه‌های بارزی داشته اند که می‌توان از ایشان به‌عنوان زنان نمونه تاریخ نام و یاد کرد، ادامه داد: از عبودیت و بندگی گرفته تا ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری ایشان که می‌تواند درس بزرگی برای تاریخ باشد.

وی تصریح کرد: شاخصه بانوی مکرمه؛ پرستاری از اهل بیت (ع) است که به میمنت این روز بزرگ را به روز پرستار نامگذاری کردند و در این ایام تلخ و سخت کرونایی با توجه به مجاهدت این نخبه‌های نظام باید از این مدافعان سلامت قدر دانی کرد.

امام جمعه بخش سرخ‌رود گفت: بی‌گمان پرستاران عزیز  با در نظر گرفتن معیارهایی تعیین کننده، بیماران را جزئی از وجود خویش به شمار می‌آورند و به گونه‌ای با آنان رفتار می‌کنند که دوست دارند با خودشان رفتار شود.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه به یاد خدا بودن یکی از ویژگی‌های پرستاران است، خاطرنشان کرد: یاد خدا، مایه آرامش و نورانیت اندیشه و کردار آدمی است؛ خداوند متعال فرمان داده است که انسان در همه حال به یاد خدا باشد؛ پروردگارت را در باطن، از روی تضرع و هراس، آهسته و آرام در هر صبح و شام یاد کن و از بی خبران مباش.

وی افزود: یاد خداوند سبب حرکت انسان به سوی نیکوکاری و خدمت به بیماران می‌شود؛ امام علی (ع) می‌فرماید یاد همیشگی، غذای روح و کلید اصلاح امور و نیکوکاری است.

امام جمعه بخش سرخ‌رود بیان کرد: تواضع و فروتنی دومین ویژگی مدافعان سلامت است؛ فروتنی، صفتی ارجمند است که از فطرت پاک سرچشمه می‌گیرد؛ کسی که به دام خود برتربینی می‌افتد، به بیماران بی‌اعتنایی می‌کند و هنگام راه رفتن، با غرور گام برمی‌دارد؛ قرآن کریم می‌فرماید: با بی‌اعتنایی از مردم روی مگردان و با غرور در زمین راه نرو که خداوند هیچ متکبر فخرفروشی را دوست ندارد.

تقی‌زاده گفت: همچنین خداوند رحمان، صفات بندگان خالص را چنین می شمارد؛ بندگان خالص خدای مهربان، کسانی هستند که آرام و بی تکبر بر زمین راه می روند و آن گاه که جاهلان آنان را مخاطب سازند، به آنان سلام می کنند.

وی حسن خلق را از سومین ویژگی‌های پرستاران دانست و اظهار کرد: در این یک سال گذشته یکی از شاخصه‌های مهم رفتاری و گفتاری این عزیزان برخوردار بودن از حسن خلق بوده است و از طرفی هم می‌دانیم که حُسن خلق با بیماران، از دیگر ویژگی‌های پرستاری نمونه است؛ پرستار چون فرشته ای سپیدپوش با خوش رفتاری می‌تواند به بهبود سریع بیماران کمک کند و به این سفارش امام صادق علیه السلام، جامه عمل بپوشاند که یکنَّنُ جانِبَک وَ تُطَیبُ کلامَک وَ تَلْقی اَخاک بِبِشْرٍ حَسَنٍ؛ حُسن خلق آن است که برخوردت را نرم کنی و سخنت را پاکیزه سازی و برادرت را با خوش رویی دیدار کنی.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: پرستاران عزیز نظام مقدس جمهوری اسلامی در این دوران تلخ و  سخت کرونایی که در کشورهای مدعی غرب بسیاری از آن‌ها استعفا داده‌اند اما در کشور عزیزمان با پیروی از اسوه اخلاق و به کارگیری دستورهای نورانی ایشان، پیوند صمیمانه‌ای با بیماران برقرار می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =