کد خبر : 245996
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
-

جهادی‌ها خانه به خانه در جستجوی کرونا

جهادی‌ها خانه به خانه در جستجوی کرونا

به گزارش قائم آنلاین، طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید ۱۹ در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان

به گزارش قائم آنلاین، طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید ۱۹ در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان ها، سازمانها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

همسویی کمک‌های مومنانه از جمله نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی است و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

سعید نمکی وزیر بهداشت نیز همزمان با روز داوطلب، در پیامکی از مردم خواست عضو افتخاری تیم‌های مراقبتی و نظارتی «شهید حاج قاسم سلیمانی» باشند.

همسویی کمک‌های مومنانه از جمله نکات برجسته اجرای طرح شهید سلیمانی است و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز درباره طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» می‌گوید: «این طرح، همه مجاهدت‌هایی را که سپاه‌های استانی کشور در کمک به بیمارستان‌ها و تامین کادرهای مورد نیاز آن‌ها، توزیع اقلام بهداشتی، آموزش و کمک به خانواده‌های نیازمند انجام می‌دهند، تکمیل می‌کند».

حمایت، رسیدگی، مراقبت، سرکشی از بیماران از بخش‌های اصلی طرح برای قطع زنجیره بیماری کروناست، در این طرح، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، از نقاط قوت این طرح می‌توان به محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت‌ها، بهره گیری از ظرفیت برنامه “هر خانه یک پایگاه سلامت” و استفاده از فن آوری‌های نوین برای رهگیری بیماران یا افراد مشکوک اشاره کرد.

 خبرنگاران خبرگزاری فارس در استانهای مختلف، هر روز خبرهایی از روند اجرای این طرح حتی در دورترین نقاط کشور مخابره می‌کنند که نشان از روند مطلوب طرح و استقبال کم نظیر از اجرای آن است. در این گزارش گوشه‌ای از فعالیت‌ روز هفدهم آذرماهِ نیروهای مجری طرح شهید سلیمانی در استانهای مختلف آمده است:

غربالگری‌های میلیونی طرح قرارگاه شهید سلیمانی
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۹۷ نفر در قالب ۶۹۹ هزار و ۳۴۳ خانوار اصفهانی در طرح غربالگری سلامت شهید سلیمانی بازدید شده‌اند که از این میان ۳۰ هزار و ۲۲۴ مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

علی قمیان با اشاره به برگزاری ۲۷۴ تور کنترلی سلامت محور توسط قرارگاه شهید سلیمانی افزود: در غربالگری‌های انجام شده توسط این قرارگاه، ۲۰۲ هزار و ۹۹ نفر افراد در معرض خطر شناسایی شده‌اند، همچنین تعداد ۷۹ هزار و ۲۵۶ بسته بهداشتی در این طرح تحویل جامعه هدف شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های این قرارگاه در زمینه کمک‌های معیشتی به آسیب‌دیدگان کرونا ابراز داشت: تا ۲۷ آذرماه جاری تعداد ۵۳ هزار و ۶۱۳ بسته معیشتی به خانواده‌های مورد نظر تحویل داده شده است، همچنین سایر بسته‌های حمایتی تحویل داده شده توسط این قرارگاه ۲۵ هزار و ۳۲۶ بسته بوده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با تأکید بر نظارت قرارگاه شهید سلیمانی بر اصناف و محله‌ها اذعان کرد: این قرارگاه در طرح شهید سلیمانی تا روز ۲۷ آذرماه، به ۳۴ هزار و ۱۳۶ واحد صنفی سرکشی و بازدید کرده که حاصل این بازدیدها، ۲۵۶ هزار و ۳۱۸ توصیه و ارشاد شیوه‌نامه‌های بهداشتی بوده است.

براساس این گزارش، با توجه به آمار جمعیت اصفهان بر اساس سرشماری سال ۹۵، تاکنون ۴۸ درصد از جمعیت این استان در طرح «حافظان سلامت محلات» استان اصفهان، هم‌زمان با کل کشور و با عنوان طرح شهید سلیمانی قطع زنجیره انتقال ویروس، افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری، کاهش میزان مرگ و میر و شناسایی و پوشش حمایتی از گروه‌هایی که در معرض خطر هستند در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت مساجد، معتمدین و متمولان محله غربالگری شده‌اند.

روند موفقیت‌آمیز اجرای طرح شهید سلیمانی در خلخال 

استاندار اردبیل گفت: شهرستان خلخال جایگاه ویژه‌ای در اجرای  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دارد و ۹۰ درصد مردم شهر خلخال با رعایت خوب پروتکل‌ها قدم‌های مناسبی در کاهش شیوع بیماری منحوس کرونا برداشته‌اند.

 بهنام‌جو با قدردانی از بسیج شهرستان خلخال گفت: طبق آمارهای موجود در سپاه شهرستان، آموزش‌های اجرا شده نقش مهمی در موفقیت طرح شهید سلیمانی در خلخال داشته است.

وی گفت: هر زمانی‌که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده،  بیماری کاهش یافته و در غیر این‌صورت بعد از ۱۵ روز شاهد گرفتاری عزیزان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هستیم.

توزیع ۸ هزار بسته معیشتی اوقاف در شهرستان ری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: در طرح شهید سلیمانی و سومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه، ۸ هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند و کم برخوردار شهرستان ری توزیع می‌شود.

 حجت‌الاسلام سیدمحمد سیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با بیان اینکه این مرحله به نام طرح شهید

 در طرح شهید سلیمانی و سومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه، ۸ هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند و کم برخوردار شهرستان ری توزیع می‌شود

سلیمانی مزین شده که از هفته بسیج آغاز شده است و تا ۱۳ دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم ادامه دارد، گفت: این بسته‌ها از محل درآمدهای مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان ری تهیه شده و بخشی از آن نیز کمک‌های خیرین است که برای کمک به رونق تولید داخلی و در راستای شعار جهش تولید تمام اجناس تهیه شده کاملاً ایرانی هستند.

وی ادامه داد: ۳ تن مرغ گرم، ۳ رأس گوساله، ۲۱ رأس گوسفند، ۴۰۰ دستگاه بخاری، تعدادی لباس گرم، یکصدهزار عدد ماسک، و بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، رب، چای، قند، ماکارونی و حبوبات و مواد بهداشتی از جمله اقلام توزیعی در این مرحله هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به اینکه این رزمایش همزمان در امامزاده شعیب(ع) فیروزآباد، امامزاده ابراهیم و اسماعیل(ع) کهریزک و امامزاده عبدالله(ع) شهرری اجرا می شود، عنوان کرد: در راستای این طرح و از طریق مراکز افق حدوداً هفته‌ای سه نوبت در بقاع متبرکه غذای گرم طبخ و توزیع می‌شود.

وی در رابطه با شناسایی خانواده‌های نیازمند تصریح کرد: هیأت امنای امامزاده‌ها را مکلف کردیم نیازمندان محله‌ها را احصاء و بانک اطلاعاتی را در اختیار اوقاف قرار دهند و براساس این اطلاعات بسته‌ها را توزیع می‌کنیم ضمن آنکه هماهنگی‌های لازم درخصوص تداخل بانک اطلاعاتی با سایر ارگان‌هایی که کمک مؤمنانه دارند، انجام شده است.

غربالگری کارکنان کشت و صنعت پارس مغان در طرح شهید سلیمانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارس آباد گفت: اکیپ سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت عباس(ع) استان در شرکت ملی پارس مغان حاضر شده و اقدام به ویزیت، غربالگری و تست رایگان تشخیص بیماری کرونا کل پرسنل و کارگران این شرکت کردند.

حسن نوری افزود: این اکیپ با حضور در  شهرستان پارس آباد در شرکت ملی پارس مغان اقدام به ویزیت، غربالگری و تست رایگان تشخیص بیماری کرونا  کل پرسنل و کارگران این شرکت کردند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارس آباد تصریح کرد: اکیپ معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه استان متشکل از ۳ تیم پزشک عمومی،کارشناس پرستاری و کارشناس علوم آزمایشگاهی هستند که افراد مبتلا و مشکوک شناسایی شده را مورد غربال و آزمایش رایگان کرونا قرار داد.

بسیجیان حاج قاسم در مناطق محروم بیارجمند

در راستای طرح شهید سلیمانی، جهادگران بسیجی سلامت در قالب ایستگاه سیار سلامت با حضور در بخش بیارجمند، به گرفتن تست رایگان کرونا از اهالی این منطقه اقدام کردند. در این برنامه، ایستگاه سیار سلامت در بیارجمند و روستاهای دستجرد، غزازان، خانخودی، قلعه بالا، گیور و دزیان برپا شد و ضمن تب‌سنجی و اکسیژن‌سنجی، تست رایگان کرونا از اهالی این روستاها گرفت.

بیماریابی فعال در روستاها

مسؤول طرح شهید سلیمانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود هم از انجام ۱۱۰ تست رایگان در منطقه بیارجمند خبر داد و با اشاره به حضور اکیپ سیار سلامت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بیارجمند اظهار کرد: این اکیپ در راستای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم با مقابله با کرونا در بیارجمند حاضر شد.

محمدمهدی اسماعیلی  افزود: این اکیپ با همکاری حوزه بسیج مساجد و محلات مالک اشتر و مرکز بهداشت بخش بیارجمند به انجام تست رایگان از اهالی شهر بیارجمند و روستاهای خانخودی، دزیان، گیور، قلعه بالا، غزازان و دستجرد اقدام کرد و قریب به ۱۱۰ تست از مردم دریافت کرد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب بیماریابی فعال و کاهش شیوع ویروس کرونا یا همکاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اجرا می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، هر روز این اکیپ سیار با حضور در مناطق محروم شهری و روستاها به اخذ تست رایگان کرونا اقدام می‌کند.

مسؤول طرح شهید سلیمانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود افزود: تست‌ها به دانشگاه علوم پزشکی تحویل و ظرف ۴۸ ساعت اگر تست مثبت باشد، به فرد اعلام می‌شود و تحت قرنطینه قرار می‌گیرد.

توزیع ۲۵ تن خوراک دام در خارتوران

به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، ۲۵ تن خوراک دام بین دامداران روستای احمدآباد دهستان خارتوران بیارجمند توزیع شد.

این اقدام در راستای حمایت از دامداران جزء و در راستای کمک مؤمنانه و به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان سمنان با توجه به فصل سرما، خوراک دام را با همکاری امور عشایری استان سمنان در مناطق محروم استان در اختیار دامداران جزو قرار می‌دهد.

این روزها یاران «حاج قاسم» به یاد فرمانده به میدان می‌زنند و گروه‌های جهادی، بسیجیان و نیروهای مردمی در طرحی به نام شهید سلیمانی، خودشان را برای محرومیت‌زدایی از گوشه گوشه کشور وقف کرده‌اند.

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین خواهد شد. در این طرح جدید که این روزها با قوت در کشور در حال اجراست، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، براین اساس امید است که با اجرای درست و تعامل مناسب میان دستگاه‌های مختلف بتوان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا برداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =