کد خبر : 245767
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
-

نمونه های جدید از کره ماه به زمین رسید

نمونه های جدید از کره ماه به زمین رسید

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از انگجت، برای اولین بار از دهه ۱۹۷۰ تاکنون، یک ماموریت موفق شده است نمونه هایی از خاک و سنگ ماه را به زمین بیاورد. این کپسول از مدارگرد خود جدا شد و حدود ساعت ۲ بامداد به وقت محلی در مغولستان داخلی فرود آمد. طبق گزارش آژانس خبری

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از انگجت، برای اولین بار از دهه ۱۹۷۰ تاکنون، یک ماموریت موفق شده است نمونه هایی از خاک و سنگ ماه را به زمین بیاورد. این کپسول از مدارگرد خود جدا شد و حدود ساعت ۲ بامداد به وقت محلی در مغولستان داخلی فرود آمد.

طبق گزارش آژانس خبری “شینهوا” چین، چتر نجات این کپسول طبق برنامه باز شد و توسط تیم جستجو بازیابی شد.

این کپسول اکنون در راه انتقال به پکن است و در آنجا باز می شود.

آژانس فضایی چین این مأموریت را گامی به سوی مأموریت های سرنشین دار به ماه و ایجاد یک پایگاه در ماه دانست. این مأموریت با هدف جمع آوری چهار پوند(حدود ۲ کیلوگرم) نمونه از منطقه ای که جوانتر از منطقه ای است که فضانوردان ماموریت “آپولو” در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی از آن بازدید کردند، در اواخر ماه نوامبر آغاز شد.

ماموریت “چانگ ای ۵″(Chang’e-5) تنها چند روز پس از آنکه آژانس فضایی ژاپن نمونه های کاوشگر “هایابوسا ۲″(Hayabusa2) خود را از سیارک “ریوگو” به زمین آورد و چند ماه پس از آنکه فضاپیمای “اسیریس-رکس”(OSIRIS-Rex) متعلق به ناسا موفق به نمونه برداری از سیارک “بنو” شد، انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =