کد خبر : 245752
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
-

آمریکا یک مظنون دیگر در پرونده لاکربی را متهم خواهد کرد

آمریکا یک مظنون دیگر در پرونده لاکربی را متهم خواهد کرد

به گزارش قائم آنلاین، خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا به زودی یک مرد لیبیایی را که مظنون به شرکت در بمب گذاری لاکربی در اسکاتلند بوده و منجر به کشته شدن ۲۷۰ نفر در سال ۱۹۸۸ شد، متهم خواهد کرد. بنابر گزارش وال استریت ژورنال، “ابو عقیله

به گزارش قائم آنلاین، خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا به زودی یک مرد لیبیایی را که مظنون به شرکت در بمب گذاری لاکربی در اسکاتلند بوده و منجر به کشته شدن ۲۷۰ نفر در سال ۱۹۸۸ شد، متهم خواهد کرد.

بنابر گزارش وال استریت ژورنال، “ابو عقیله محمد مسعود” در حال حاضر در لیبی بازداشت است و آمریکا در تلاش است تا وی را برای محاکمه به آمریکا استرداد کند. از طرف دیگر، از نظر نیویورک تایمز، مکان دقیق وی ناشناخته است.

به گزارش این دو روزنامه، سوءظن علیه این مرد لیبیایی بر اساس اعترافات خودش در سال ۲۰۱۲ به مقامات لیبی همچنین اطلاعات مربوط به سفرهایش است.

اف بی آی از اظهارنظر در مورد گزارش‌های منتشر شده خودداری کرد و در بیانیه‌ای تأکید کرد که پلیس فدرال “۳۲ سال سرسختانه برای تحقیق در مورد این حمله تروریستی وحشتناک” و “شناسایی کسانی که مسؤول آن بوده‌اند” تلاش کرده است.

ابو عقیله محمد مسعود، عضو سابق سرویس اطلاعاتی معمر قذافی، رهبر سابق لیبی، مظنون به مونتاژ بمبی است که در هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ شرکت آمریکایی پان آم در بالای شهر کوچک لاکربی اسکاتلند تقریباً ۳۲ سال پیش، در ۲۱ دسامبر ۱۹۸۸ منفجر شد.

این پرونده که ظرف روزهای آینده باز خواهد شد برای دومین بار زیر دست ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا می‌رود تا درخصوص انفجار تفهیم اتهام کند.

در جریان دوره اول حضور بار در این پست در دوره جورج بوش پدر وزارت دادگستری اتهاماتی را علیه دو افسر سازمان اطلاعات لیبی به نام‌های عبدالباسط علی المقرحی و الامین خلیفه فحیمه به دلیل ساخت بمب پلاستیکی ساعتی و جاسازی آن در یک کیف و سپس قرار دادن آن در پرواز شرکت هواپیمایی مالت مطرح کرد. این کیف نهایتا به پرواز پان آم ۱۰۳ منتقل شد.

بار در ۱۹۹۱ زمانی که لیست اتهام را اعلام کرد، گفت: قبل از تحویل کل مسؤولان این انفجار به دستگاه عدالت وجدان‌مان آسوده نخواهد شد. به موازات آن لیست اتهامی علیه این دو فرد در اسکاتلند مطرح شد.

از آن زمان تاکنون تنها یک فرد در این خصوص محاکمه شده است.

المقرحی در ۲۰۰۱ در اسکاتلند به دلیل انفجار محکوم و در سال ۲۰۰۹ به دلایل انسانی آزاد شد. او به لیبی بازگشت زیرا در مراحل پیشرفته سرطان قرار داشت و در سال ۲۰۱۲ درگذشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − نه =