کد خبر : 245594
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
-

علائم اصلی مسمومیت غذایی

علائم اصلی مسمومیت غذایی

به گزارش قائم آنلاین، به گفته کارشناسان احساس مریضی به نوع آلاینده های غذایی بستگی دارد و می تواند از ۳۰ دقیقه تا ۴ هفته بعد از غذا خوردن باشد. بیشتر موارد مسمومیت غذایی خفیف بوده و خود به خود برطرف می شوند ، اما مهم است که بدانید چگونه علائم را کنترل کنید و

به گزارش قائم آنلاین، به گفته کارشناسان احساس مریضی به نوع آلاینده های غذایی بستگی دارد و می تواند از ۳۰ دقیقه تا ۴ هفته بعد از غذا خوردن باشد.

بیشتر موارد مسمومیت غذایی خفیف بوده و خود به خود برطرف می شوند ، اما مهم است که بدانید چگونه علائم را کنترل کنید و چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. بیشتر بیماران موارد خفیف دارند و نیاز به استراحت و آبرسانی دارند.

علائم اصلی مسمومیت غذایی

اگرچه روشهای مختلفی برای منع مسمومیت غذایی وجود دارد ، اما علائم این بیماری تا حد زیادی یکسان است. با وجود ارگانیسم های متعددی که می توانند باعث مسمومیت غذایی شوند و بازه های زمانی مختلف بین مواجهه و شروع علائم ، بیشتر بیماران با ترکیبی از علائم مشابه روبرو می شوند.

شایع ترین علائم مسمومیت غذایی عبارتند از:

گرفتگی معده و درد معده
حالت تهوع
استفراغ
اسهال که ممکن است حاوی خون باشد یا نباشد
تب و لرز

در صورت ضعف باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید ، زیرا این می تواند وضعیت جدی تر و نیاز به درمان پزشکی را نشان دهد. با این حال ، در بیشتر موارد ، علائم در طی چند روز به خودی خود برطرف می شوند. اگر علائم شما بیش از این طول بکشد ، ممکن است با آنفلوانزای معده یا ورم معده و روده ویروسی روبرو شوید ، نه مسمومیت غذایی.

به طور معمول ، درمان مسمومیت غذایی شامل هیدراته ماندن و مدیریت علائم شما است.

هیدراته: مهمترین توصیه این است که هیدراته بمانید ، حتی اگر با جرعه های کوچک و مکرر آب باشد.

پودر آبرسانی به دهان: علاوه بر آب ، می توانید از پودر هیدراتاسیون خوراکی استفاده کنید ، که جایگزین آب و مواد معدنی است که از طریق اسهال و استفراغ از دست داده اید.
غذاهای کم رنگ و کم چربی بخورید: وقتی قادر به خوردن غذا هستید ، با غذاهای کم چربی شروع کنید ، غذاهایی که روی شکم شما ملایم تر هستند. ضمن پرهیز از مصرف کافئین ، الکل ، غذاهای چرب و فصلی ، نان تست ، موز و برنج مصرف کنید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 13 =