کد خبر : 245683
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
-

اظهارنظر یک رهبر شورای انتقالی جنوب درباره “راه حل دو کشوری” برای یمن

اظهارنظر یک رهبر شورای انتقالی جنوب درباره “راه حل دو کشوری” برای یمن

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هانی بن بریک، معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در توئیتی نوشت: من مطمئن هستم که ما به راه حل دو کشوری با عقلای شمال و نه با دزدان شمالی و در رأس أنها اخوانی‌ها دست خواهیم یافت. وی ادامه داد: حتی قومیت‌گراهای عرب در شمال

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هانی بن بریک، معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در توئیتی نوشت: من مطمئن هستم که ما به راه حل دو کشوری با عقلای شمال و نه با دزدان شمالی و در رأس أنها اخوانی‌ها دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: حتی قومیت‌گراهای عرب در شمال که به وحدت عربی به عنوان یک ایدئولوژی شور و شوق نشان می‌دهند، ما با آنها به توافق خواهیم رسید، عربی‌گرایی آنها که از مصر در دوره عبدالناصر شدیدتر نخواهد بود.

هانی بن بریک گفت: جنگ ما علیه شمال نیست، بلکه علیه کسانی است که می‌خواهند وحدت را به زور تحمیل کنند.

وی در توئیت دیگری برای تشریح توئیت نخست خود نوشت: شرح در ذیل این توئیت طولانی می‌شود، جنوب یمن در حال حاضر جنوب بعد از نوامبر ۱۹۶۷ و یا مه ۱۹۹۰ و یا ژوئیه ۱۹۹۴ نیست. جنوب امروز انباشتی از تمامی آن تجربه‌ها را دارد. ما آینده نسل‌ها را با تکرار اشتباهات از بین نخواهیم برد، جراحت‌ها هرچقدر هم که باشند، ما کینه‌ها را به دوش نخواهیم کشید. اروپا ۵۰ میلیون را از دست داد و با صلح بیرون آمد و جهان پیشرفته را بنا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 20 =