کد خبر : 245671
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
-

اردوغان: ترکیه اولین کشور ناتو است که با قانون کاتسا تحریم می‌شود

اردوغان: ترکیه اولین کشور ناتو است که با قانون کاتسا تحریم می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: ما تلاش نهادها را برای استفاده ابزاری از نزدیک مشاهده می‌کنیم. هدف اصلی این است که ما را از طریق جلوگیری از پیشرفت‌هایی که کشور ما در صنعت دفاع ایجاد کرده، وابسته کنند. همانطور که هر حمله‌ای که طی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: ما تلاش نهادها را برای استفاده ابزاری از نزدیک مشاهده می‌کنیم. هدف اصلی این است که ما را از طریق جلوگیری از پیشرفت‌هایی که کشور ما در صنعت دفاع ایجاد کرده، وابسته کنند. همانطور که هر حمله‌ای که طی ۷ سال اخیر علیه‌مان صورت گرفته را خنثی کردیم، این فعالیت‌های ستون پنجم را نیز شکست خواهیم داد.

او در واکنش به تحریم‌های آمریکا به دلیل خرید سیستم‌های موشکی اس۴۰۰ از روسیه گفت: تحریم‌های کاتسا از زمان تصویب درسال ۲۰۱۷ علیه هیچ کشور عضو ناتو اعمال نشد و برای اولین بار به عنوان عضو ناتو در کشور ما اعمال می‌شود.

اردوغن افزود: ایالات متحده که هیچ یک از نیازهای ما برای خرید این سیستم‌ها را برآورده نمی‌کرد، سلاح تحریم را بیرون کشید، زیرا ما نیاز خود را از جای دیگری برآورده کردیم. این تصمیم، حمله آشکار به حقوق حاکمیت کشورمان است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: ما از رئیس صنایع دفاعی خود اسماعیل دمیر و تیمش بیشتر محافظت خواهیم کرد. با این تحریم، گام های خود را در جهت ایجاد یک صنعت دفاعی که به سطح رهبری جهانی در هر زمینه برسد، تسریع خواهیم کرد. ما دو برابر دیروز کار خواهیم کرد تا صنعت دفاعی خود را از هر لحاظ مستقل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 18 =