کد خبر : 245522
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
-

یلدای همزبانی با طعم کرونا

یلدای همزبانی با طعم کرونا

به گزارش قائم آنلاین، نیما علیاری در گفت‌وگو ، با بیان اینکه سنت و فرهنگ آداب و رسوم جزئی از زندگی روزانه مردم در جامعه‌ای مانند ایران است، اظهار کرد: اولین شب زمستان، شبِ یلدا ست؛ شبِ زایش خورشید و به همین دلیل برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند. وی افزود: ایرانیان باستان معتقد بودند

به گزارش قائم آنلاین، نیما علیاری در گفت‌وگو ، با بیان اینکه سنت و فرهنگ آداب و رسوم جزئی از زندگی روزانه مردم در جامعه‌ای مانند ایران است، اظهار کرد: اولین شب زمستان، شبِ یلدا ست؛ شبِ زایش خورشید و به همین دلیل برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند.

وی افزود: ایرانیان باستان معتقد بودند که چون از فردای شب یلدا روزها بلندتر می‌شوند و تابش نور آفتاب فزونی می‌یابد، آن روز؛ روز زایش خورشید است.

این مدرس سواد رسانه‌ای تصریح کرد: جشن شب یلدا جشنی است که از ۷ هزارسال پیش تاکنون در میان ایرانیان برگزار می‌شد؛ در واقع شب یلدا نشانه‌ آفاقی از دوران آخرالزمان و ظهور حضرت حجت عج است و اگر شب یلدا را تبدیل به نشانه انفسی در اسلام کنیم، این طور تفسیر می‌شود که بلندترین شب سال به معنای فرا گیر شدن ظلمت و فساد در آخرالزمان است و قطعا خدا در پس پرده ظلمت شب، خورشید عالم تابی قرار داده و روز بعد از شب یلدا به معنای ظهور نور بی بدیل حضرت حجت عج است که همه ظلمات و فسادها را از بین می‌برد و عدالت عالم گیر می‌شود.

علیاری خاطرنشان کرد: همان‌طور که ما شب یلدا را جشن می‌گیریم به امید اینکه این شب بلند به پایان می‌رسد، نباید این ظلمت‌های آخرالزمان ما را نا امید کند و از حرکت ما را نگه دارد.

وی گفت: در روز عاشورا که خورشید را بر نیزه زدند، اتفاقی و مصیبتی بود که هر انسانی را از پا می‌انداخت اما ما شاهد حضور بانویی بودیم که همه مصائب و مشکلات را بدوش گرفت و اقتدا به مادرش حضرت زهرا س کرد و مدافع حریم ولایت شد.

این مدرس سواد رسانه‌ای بیان کرد: یکی از سربازان حضرت زینب (س) شهید حاج قاسم سیلمانی است که در این ظلمات و فسادهای آخرالزمان ایستاد و سعی داشت زمینه‌ ظهور خورشید عالم تاب را مهیا کند که یزید زمان (آمریکا) او را به شهادت رساند.

علیاری یادآور شد: امروزه پرستاران سرزمینم پرچم حضرت زینب (س) را به دست گرفتند تا این فسادی که ویروس کرونا به وجود آورده را کم رنگ کنند و مرحمی باشند برای بیماران؛ پس ما هم باید به این عزیزان در مبارزه با کرونا کمک کنیم تا نشان دهیم می‌توانیم جلوی فساد بایستیم و از هیچ ظلمتی نا امید نمی‌شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + هفده =