کد خبر : 245452
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
-

گرمابخش دل‌های مردم در روزهای سرد پائیزی با اجرای طرح شهید سلیمانی

گرمابخش دل‌های مردم در روزهای سرد پائیزی با اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش قائم آنلاین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در

به گزارش قائم آنلاین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

وزیر بهداشت درباره این طرح می‌گوید: «برای قرنطینه بیمارانی که از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده یا وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارند به حدود ۴۰ هزار تخت نقاهتگاهی در هتل ها، مهمانسراها و اماکن اقامتی دستگاه های اجرایی نیاز داریم که در دستور کار  طرح شهید قاسم سلیمانی قرار گرفته است. همچنین باید برای همکاران مشارکت کننده در این طرح، وسایل لوازم حفاظت فردی به مقدار کافی تامین شود.باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور، حداقل به ۵ هزار مرکز یا پایگاه یا مرکز مدیریت بیماری را در شهرها و حاشیه شهرها برسانیم تا دسترسی مردم به مراکز تشخیصی، بهداشتی و تست گیری افزایش پیدا کند».

خوشبختانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح داشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج  برای مبارزه با ویروس کرونا پوشش توسط که خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

فعالیت ۲۵۰۰ گروه سلامت در طرح شهید سلیمانی در هرمزگان

سردار اباذر سالاری گفت: برای اجرای این طرح ۲۵۰۰ گروه سفیران سلامت در ۵۳۴ محله‌ی استان فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام افزود: پنج هزار و هشتصد سفیر سلامت هم در سه بخش مراقبت، نظارت و حمایت در قرارگاه‌های عملیاتی طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این طرح اقشار بسیج و سفیران سلامت خانوار خدمات مراقبتی مانند تامین فعال داروی مورد نیاز، غربالگری شفاهی، جمع آوری کمک‌های مردمی، مشخص کردن افراد در معرض خطر و نیازمند و آسیب دیده از بیماران مبتلا به کرونا اجرا می‌شود.

سردار سالاری خاطرنشان ساخت:کمک‌های مومنانه یکی از نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی به شمار می‌رود و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه‌السلام استان هرمزگان یاد آور شد: تیم‌های تشکیل شده با مراجعه خانه به خانه و گفت‌وگو با مردم، مبتلایان را شناسایی می‌کنند و شرایط و نحوه قرنطینه را به مردم آموزش می‌دهند.

تیم‌های طرح شهید سلیمانی با مراجعه خانه به خانه و گفت‌وگو با مردم، مبتلایان را شناسایی می‌کنند

وی با اشاره به اهداف طرح، عنوان داشت: مدیریت و کنترل اپیدمی، قطع زنجیره انتقال و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر با راهبردهای تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون از اهداف این طرح است.

سردار اباذر سالاری تصریح کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت مقرر شده تا به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی اجرا شود. با اجرای این طرح بیماران بستری نیازمند در یک ماه ۳۰ درصد و در سه ماه ۵۰ درصد در هرمزگان کاهش می‌یابد.

غربالگری ۹۱۵۶ نفر در طرح شهید سلیمانی در بافت

احسان سلطانی‌نژاد اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در شهرستان بافت ۱۳ تیم حمایتی، ۱۳ تیم مراقبتی و ۱۳ تیم نظارتی دارد و شهرستان به ۴۳ منطقه تقسیم شده است و در ۱۳ منطقه‌ شهرستان طرح شهید سلیمانی شروع به‌کار کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت با بیان اینکه مکان‌های پرخطر و پرتردد شناسی و کنترل می‌شود، تصریح کرد: مردم باید در مورد دورهمی‌های خانوادگی آگاه شوند چون بیشترین انتقال کرونا از دورهمی‌ها است.

وی گفت: تعداد ۹۷۸ نفر  افراد در معرض خطر تا امروز در این طرح شناسایی شده‌اند و تیم‌ها در طرح شهید سلیمانی بر قرنطینه بیماران کرونایی نظارت دارند همچنین تاکنون ۹ هزار و ۱۵۶ نفر در این طرح غربالگری شده‌اند.

سجاد علیدادی‌سلیمانی رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: مکتب حاج‌قاسم به سمت خدمت‌رسانی به ویژه قشر نیازمند سوق داده شود و بیشتر  اخلاق و رفتار حاج‌قاسم شناسانده شود.

مجید زنداقطاعی فرماندار شهرستان بافت هم با بیان اینکه نظارت‌ها تشدید شود، اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی هیچ جلسه‌ای برگزار نمی‌شود  و از ۸ شب تا ۴ صبح منع تردد در شهرستان‌ بافت اعمال می‌شود.

سازماندهی ۱۰۴ پایگاه سلامت در اراک در طرح شهید سلیمانی

محمد مهجوری در تشریح اقدامات در راستای اجرای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری بیشتر از نیروهای بسیجی و مردمی برای ریشه‌کن کردن بیماری کرونا و کاهش آسیب‌ها و با دستورات فرماندهی محترم کل سپاه طرح مشترک جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مهمترین محورهای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی استفاده و مشارکت عمومی مردم با رویکرد مسجد و محله محوری است که این می‌تواند در ریشه‌کن کردن بیماری بسیار اثرگذار باشد چراکه خدمات بهداشتی و حمایتی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به محلات و خانه‌ها انتقال پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: در همین راستا بیش از ۱۰۴ پایگاه سلامت در شهرستان اراک برای اجرای طرح شهید سلیمانی سازمان‌دهی شده‌اند که در قالب‌های تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی نقش‌آفرینی می‌کنند که این تعداد با توجه به اعلام نیاز مرکز بهداشت شهرستان بوده و این آمادگی وجود دارد که به هر میزانی که نیاز باشد آنها را تأمین کنیم.

مهجوری ادامه داد: همچنین برای نقش‌آفرینی بسیجیان در قالب تیم‌ها و کمیته‌های لازم با محوریت مسجد محوری تاکنون ۳۰۰ کارت برای بسیجیان آموزش‌دیده تهیه شده که با توجه به ادامه‌دار بودن آموزش تخصصی بسیجیان این تعداد بیشتر خواهد شد.

برای نقش‌آفرینی بسیجیان در قالب تیم‌ها و کمیته‌های لازم با محوریت مسجد محوری تاکنون ۳۰۰ کارت برای بسیجیان آموزش‌دیده تهیه شده است

وی تصریح کرد: هم‌اکنون غربالگری سلامت در سطح شهر اراک به شکل تلفنی و حضوری در حال انجام است و خوشبختانه در سطح شهر اراک با وجود مشارکت مردم و نقش‌آفرینی کادر بهداشت و درمان و بسیجیان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم و امیدواریم این موفقیت‌ها تا پایان ریشه‌کن کردن بیماری ادامه‌دار باشد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تأکید کرد: یکی از مسائل مهمی که در طرح شهید سلیمانی دنبال می‌شود بحث ادامه نهضت کمک‌های مؤمنانه است که در قالب تیم‌های حمایتی و به شکل محله محور دنبال می‌شود که بسیج سپاه ناحیه اراک با برنامه‌ریزی‌های لازم قصد دارد ماهیانه یک رزمایش در این خصوص انجام دهد و بسته‌های کمک مؤمنانه را در اختیار ولی‌نعمتان قرار دهد.

مهجوری گفت: در همین راستا با توجه به اینکه در آستانه ولادت با سعادت حضرت زینب(س) هستیم برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در مصلی اراک انجام شده که در این رزمایش بیش از ۴ هزار ۲۰۰ بسته معیشتی در اختیار ولی‌نعمتان در سطح شهر اراک قرار می‌گیرد.

اجرای طرح شهید سلیمانی با مشارکت ۱۰۰ بسیجی در ریگان

مصطفی دهقانیان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: در این طرح بیش از ۱۰۰نفر بسیجی به همراه شبکه بهداشت در طرح قطع زنجیره کرونامشارکت دارند.

فرمانده سپاه شهرستان ریگان افزود: در این طرح شبکه بهداشت، فرمانداری، هلال‌احمر و کمیته امداد مشارکت دارند و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: همچنین در این طرح خانوارهایی که از کرونا آسیب دیده‌اند، بسته معیشتی به ارزش ریالی ۴میلیون ریال دریافت می‌کنند.

از کنترل و نظارت بیماران کرونایی تا کمک‌های معیشتی در طرح شهید سلیمانی استان هرمزگان

طرح شهید سلیمانی طرحی است که از بیماران کرونایی مراقبت و حمایت می‌شود. این طرح با مشارکت دو هزار و ۵۰۰ گروه از سفیران سلامت در قالب پنج هزار و ۸۰۰ نفر در استان هرمزگان اجرا می‌شود.

طرح شهید سلیمانی طرحی است محله‌محور که در آن بیماران کرونایی نظارت و کنترل می‌شوند. در این طرح بیماران کرونایی در سه بخش مراقبت، نظارت و حمایت، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی، مشارکت دادن گسترده و فراگیر مردم در مقابله با کرونا و مطالبه‌گری جامعه است و شناسایی، ایزولاسیون و قرنطینه کردن بیماران از جمله اهداف اصلی این طرح به‌شمار می‌رود.

در این طرح، تیم‌های مراقبتی با حضور در درب منزل بیمارانی که تست آنها مثبت اعلام شده است ضمن آموزش‌های لازم در شرایط قرطینه، وضعیت معیشتی بیماران را نیز جویا می‌شوند.

در کنار این خدمات، شهروندانی که از نظر بضاعت مالی در شرایط مناسبی نیستند نیز حمایت می‌شوند که مورد استقبال شهروندان هرمزگانی نیز قرار گرفته است.

این قرارگاه در ۵۳۴ محله در سراسر استان از سوی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان شکل گرفته است که در این راستا بیش از ۴۵۰ قرارگاه عملیاتی بسیج در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند.

با اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در هرمزگان، میزان بیماران بستری در یک ماه ۳۰ درصد و در سه ماه ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

توزیع بسته‌های مومنانه در طرح شهید سلیمانی اوقاف بویراحمد

هادی خورشیدیان گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و توزیع کمک‌های مومنانه در سال جاری از محل کمک‌های خیرات و مبرات بسته‌های معیشتی به ارزش ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال بین اقشار نیازمند توزیع شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد گفت: در همین زمینه نیز از محل در آمد موقوفات یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال کمک نقدی به ۲۹۴ مورد از افراد نیازمند پرداخت شد.

خورشیدیان از اجرای طرح شهید سلیمانی جهت توزیع کمک‌های مومنانه به اقشار نیازمند خبر داد و گفت: در همین راستا تاکنون تعداد ۴۰۰ بسته حمایتی توزیع شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد یکی از اقدامات مهم اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در دوران کرونایی را راه اندازی کارگاه تولید ماسک در امام زاده عبدالله (ع) عنوان کرد وگفت: تعداد ۴۵۰۰ ماسک در این کارگاه تولید و به شکل رایگان بین نیازمندان توزیع شد.

توزیع بسته‌های معیشتی «طرح سردار سلیمانی» بین نیازمندان

وهاب رضایی‌منفرد اظهار کرد: در ادامه توزیع کمک‌های مومنانه بین نیازمندان و محرومان شهرستان که از سوی آستان مقدس امامزاده محمد(ع) انجام گرفته است، نخستین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی شهید سردار سلیمانی انجام شد.

وی افزود: این بسته‌ها شامل برنج، گوشت، ماکارونی، رب گوجه و مرغ است که با همکاری گروه جهادی فرهنگی شهید سلیمانی و جمعی از خیرین توزیع شد.

رئیس مرکز نیکوکاری امامزاده محمد(ع) نهاوند گفت: طرح کمک‌های مومنانه شهید سلیمانی در چند مرحله صورت می‌گیرد که مرحله دوم آن ویژه شب یلدا و مرحله سوم نیز تا قبل از سالروز شهادت سردار سلیمانی انجام خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تاکنون نزدیک به  ۲ هزار بسته معیشتی از سوی این مرکز با همکاری گروه‌های جهادی و خیرین بین گروههای هدف که به صورت میدانی شناسایی شده‌اند توزیع شده است.

کاهش تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا در پی اجرای طرح شهید سلیمانی

فرخ بهارلویی اظهار داشت: با اجرای این طرح از ابتدای آذر ماه تاکنون از تعداد بیماران بدحال از ۲۷۰ نفر به ۱۱۰ و نیر تعداد بیماران بستری از ۳۸۰ به ۱۷۰ نفر به‌صورت روزانه کاهش یافته است.

وی افزود: با ابلاغ اجرای طرح شهید سلیمانی ۷۸۸ تیم سازماندهی، ۵۳۵ تیم نظارتی و نیز آموزش بیش از شش هزار و  ۸۰۰ بسیجی، سرکشی از هزار و ۷۸۹ بیمار مبتلا به کرونا، ۱۵ هزار تماس با بیماران و خانواده آنان  شاهد رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی ازسوی آحاد جامعه در مقابله با این ویروس منحوس بوده‌ایم.

رئیس بسیج حامعه پزشکی استان فارس ادامه داد: همکاری سپاه و بسیج با دانشگاه علوم پزشکی شیراز منجر به انعقاد چهار تفاهم‌نامه شد که همه آنها عملیاتی و منجر به پشتیبانی مناسب از بیمارستان‌های کرونایی شده است.

همکاری سپاه و بسیج با دانشگاه علوم پزشکی شیراز منجر به انعقاد چهار تفاهم‌نامه و به پشتیبانی مناسب از بیمارستان‌های کرونایی شده است

بهارلویی خاطرنشان کرد: نتیجه این مباحث ارائه طرح شهید سلیمانی بود که به وزارت بهداشت تقدیم شد و نهایتاً به تصویب از سوی آن وزارتخانه و ابلاغ برای اجرا در سراسر کشور انجامید. او ادامه داد: جلسات مختلفی در فارس برای اجرای این طرح برگزار و ابلاغ طرح در یکم آذرماه انجام شد در این طرح استاندار رئیس قرارگاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز معاون قرارگاه و فرمانده سپاه فرمانده عملیات معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی‌های خانوادگی به‌ویژه در شب یلدا و نیز رعایت مواردی که از سوی وزارت بهداشت ارائه شده بسیاری از معضلات ناشی از این بیماری می‌کاهد، گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب تشکیل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به ویژه در راستای کمک مؤمنانه شامل سرکشی از بیماران، تهیه دارو، رصد مشکلات اقتصادی، معیشتی، بلوک بندی محلات و آموزش صنوف نانوایی‌ها، سوپری‌ها و دیگر اصناف از جمله رویکرد طرح شهید سلیمانی در استان فارس است.

غربالگری ۳۸۴ هزار نفر در شهرستان اردبیل طی طرح شهید سلیمانی

مسعود امامی یگانه اظهار کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی ۹۹ هزار خانوار با جمعیت ۳۸۴ هزار نفر در شهرستان اردبیل غربالگری شدند که این طرح با همکاری سپاه، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، فرمانداری و دستگاه‌های متولی و مردم با جدیت در شهرستان اردبیل اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی در سه حوزه حمایتی، مراقبتی و نظارتی انجام می‌شود که حوزه حمایتی شامل ارایه کمک‌های مومنانه و بسته‌های حمایتی برای نیازمندان شناسایی شده و حوزه مراقبتی هم در راستای خدمات‌رسانی به بیماران شناسایی شده مشکوک و مبتلا بوده که ۲ نقاهتگاه در شهرستان راه‌اندازی شده است.

فرماندار اردبیل بیان کرد: در حوزه نظارتی هم ۲۲۰ پایگاه مقاومت فعالیت می‌کنند که در راستای نظارت و تذکر دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان اردبیل پیشگام هستند.

اجرای «طرح حاج قاسم سلیمانی» در خراسان‌جنوبی ادامه دارد 

هاشم هیهات مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: طی این طرح ۱۲۲ مبتلا به کرونا شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند و ۲۲۴ نفر هم مشکوک به کرونا بودند که به خانه‌های بهداشت هر شهرستان معرفی شدند.

هیهات افزود: در اجرای «طرح حاج قاسم سلیمانی» تمام محله‌های استان فازبندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند مأموریت کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند و فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله است.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح گروه‌ها و تیم‌های ۱۵ نفر متشکل از نیروی خدماتی، پزشک و پرستار پیش‌بینی شده تا از مراجعه مردم به مراکز درمانی، بیمارستانی، بهداشتی و مطب پزشکان جلوگیری شود.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی مدت زمان اجرای این طرح را چهار ماه اعلام کرد و افزود: پنج تیم حمایت، مراقبت، نظارت، آموزش و عملیات در این طرح تشکیل شده و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 18 =