کد خبر : 245394
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
-

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با این میوه پاییزی

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با این میوه پاییزی

به گزارش قائم آنلاین، مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت : انار دارای مقادیری ویتامین c ، ویتامین های گروه ب نظیر اسیدفولیک و نیاسین و مواد معدنی نظیر فسفر منیزیم روی و پتاسیم است . انیسه وطن دوست افزود: انار با دارا بودن حدود ۲۶۰ میلی

به گزارش قائم آنلاین، مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت : انار دارای مقادیری ویتامین c ، ویتامین های گروه ب نظیر اسیدفولیک و نیاسین و مواد معدنی نظیر فسفر منیزیم روی و پتاسیم است .

انیسه وطن دوست افزود: انار با دارا بودن حدود ۲۶۰ میلی گرم پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم در کاهش فشار خون موثر است و با توجه به خواص آنتی اکسیدانی فراوانی که دارد، دارای اثرات ضد سرطانی می باشد.

وی توضیح داد : اثرات ضد سرطانی انار می‌تواند به پیشگیری و درمان انواع سرطان و همچنین ایجاد لخته در خون کمک کند.

وی اظهار داشت : این میوه معجزه‌آسا قادر به مقابله با باکتری های مولد اسهال نظیر گونه‌هایی از شیگلا است، بنابراین به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی و فواید آن در درمان اسهال توصیه می شود.

وطندوست یادآورشد: انار اثر ضد باکتریایی در مقابل باکتری های ایجاد کننده پلاک‌های دندانی داشته که در سلامت دندان و لثه تاثیر بسزایی دارد .

وی با بیان اینکه مصرف انار در حفظ وزن مناسب و کاهش وزن موثر است، عنوان کرد : این میوه مانند آسپرین عمل می‌کند و از بی نظمی و اختلال در کار کلیه ها می کاهد و به طور کلی ادرار آور است .

وی خاطر نشان کرد: انار احتمال پیشرفت و بروز آلزایمر را کاهش می دهد، عفونت را برطرف کرده و بهبود بینایی و به جلوگیری از ضعیف شدن چشم کمک می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 13 =