کد خبر : 245486
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
-

مسئول مغربی: مسئله فلسطین برای همه ما مهم است

مسئول مغربی: مسئله فلسطین برای همه ما مهم است

به گزارش قائم آنلاین، «محسن الجزولی» معاون وزیر خارجه مغرب ضمن استقبال از اعلام توافق سازش کشورش با رژیم صهیونیستی، مدعی شد باید به این توافق، از سرگیری روابط گفت نه عادی‌سازی. الجزولی طی مصاحبه با شبکه اسرائیلی «آی۲۴ نیوز» که بامداد دوشنبه پخش شد، گفت: «من ترجیخ می‌دهم به جای عادی‌سازی، آن را از

به گزارش قائم آنلاین، «محسن الجزولی» معاون وزیر خارجه مغرب ضمن استقبال از اعلام توافق سازش کشورش با رژیم صهیونیستی، مدعی شد باید به این توافق، از سرگیری روابط گفت نه عادی‌سازی.

الجزولی طی مصاحبه با شبکه اسرائیلی «آی۲۴ نیوز» که بامداد دوشنبه پخش شد، گفت: «من ترجیخ می‌دهم به جای عادی‌سازی، آن را از سر گیری روابط بگویم. از سر گیری کانال‌های دیپلماتیک و مکانیسم‌های مختلفی که هم‌اکنون نیز بین اسرائیل و مغرب وجود داشتند».

بر این اساس، وی توضیح داد: «یهودیت با فرهنگ مغرب عجین شده است. تاریخچه یهودیت به زودی در کتاب‌های درسی درج خواهد شد و تدریس می‌شوند».

این مقام مغربی در توجیه توافق سازش با رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «مغرب همواره در تلاش برای صلح در منطقه بوده است. منطق محمد ششم پادشاه مغرب همواره یکسان بوده، دو مردم، دو دولت که به صورت مسالمت‌آمیز و ایمن در کنار یکدیگر زندگی کنند».

به نوشته وبگاه این شبکه، الجزولی درباره مناقشات فلسطین-اسرائیل نیز گفت: «وقتی ما درباره راهکار دو دولتی صحبت می‌کنیم، منظورمان یک دولت اسرائیل و یک دولت فلسطین است… تمام اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید به سمت صلح پایدار حرکت کنند».

وی همچنین خبر داد که به زودی پروازهای مستقیم بین مغرب و فلسطین اشغالی برقرار خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه گذشته در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت که مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام آمادگی کرده است.

پس از اعلام توافق سازش مغرب با رژیم صهیونیستی، پادشاه مغرب برای توجیه خیانت خود به مسئله فلسطین با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

با این حال منابع محلی در مغرب گزارش دادند که مسئولان این کشور از برگزاری تظاهراتی علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ممانعت کردند. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 13 =