کد خبر : 245390
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۳۰
-

با جدی گرفتن توصیه های بهداشتی، شیرینی شب یلدا را حفظ کنیم

با جدی گرفتن توصیه های بهداشتی، شیرینی شب یلدا را حفظ کنیم

به گزارش قائم آنلاین، دکتر «مهرزاد لطفی» گفت: مجموعه سلامت نیز جزئی از جامعه ایرانی بوده و شب یلدا مناسبتی ارزشمند برای همه ماست، اما امسال با توجه به بحرانی که در سراسر دنیا تحولات جدیدی را به وجود آورده است، در ایران نیز شب یلدا را به گونه ای دیگر برگزار می کنیم. او

به گزارش قائم آنلاین، دکتر «مهرزاد لطفی» گفت: مجموعه سلامت نیز جزئی از جامعه ایرانی بوده و شب یلدا مناسبتی ارزشمند برای همه ماست، اما امسال با توجه به بحرانی که در سراسر دنیا تحولات جدیدی را به وجود آورده است، در ایران نیز شب یلدا را به گونه ای دیگر برگزار می کنیم.

او جدی گرفتن این توصیه بهداشتی مبنی بر پرهیز از برگزاری دورهمی های خانوادگی در این شب را موجب حفظ سلامت خود و عزیزانمان و از سویی دیگر، حفظ خاطره شیرین این شب دانست.

رئیس دانشگاه در ادامه این نشست ضمن پیگیری آمار نمونه های تشخیصی کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، آخرین وضعیت افراد بستری و بهبودیافته و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.

بررسی تعداد ماموریت های اورژانس فارس در بحران کرونا و مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان نیز از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه انجام شد.

از دیگر تاکیدات دکتر لطفی در این نشست، برنامه ریزی برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از ظرفیت تیم های نظارتی برای انجام نمونه گیری در پایگاه های منتخب دانشگاه، در راستای پیگیری و دنبال کردن افراد مبتلا در سطح استان و با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری بود.

رییس دانشگاه از معاون بهداشت دانشگاه خواست تا پیش بینی ها و اقدامات ضروری خود را با توجه به تولید و ورود واکسن کرونا در آینده نزدیک به کشور، با استفاده از تیمی متخصص، علمی و اجرایی، در اولویت دستور کار خود قرار دهد.

عزم جدی مجموعه سلامت فارس در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیجیان

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که توضیحاتی درباره نشست وب کنفرانس با معاون بهداشت وزارت بهداشت در راستای روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان فارس ارایه داد.

او بر عزم جدی مسوولان مجموعه سلامت فارس در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، با همکاری حداکثری بسیجیان تاکید کرد.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با اعلام آمار بیماران مثبت قطعی و دارای علایم کروناویرویس که در بخش های عادی و ویژه مراکز درمانی و بیمارستان های فارس بستری هستند، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان، در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

همچنین دکتر «محمدجواد مرادیان» مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه پیرامون اقدامات این مرکز در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، راه اندازی نقاهتگاه ها و برنامه ریزی های اورژانس فارس در این زمینه با همکاری بسیج، گزارش داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

دویست و بیست و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، بیست و چهارم آذر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + چهارده =