کد خبر : 245396
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
-

اگر ضعف عضلانی دارید حتما پیگیری کنید

اگر ضعف عضلانی دارید حتما پیگیری کنید

به گزارش قائم آنلاین، پزشک فوق تخصص روماتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: با توجه به آن که روماتیسم، عضلات را هم درگیر می کند، بررسی و پیگیری آن ضروری به نظر می‌رسد. دکتر بیتا باغبانی اظهار داشت: درگیری عضله ناشی از روماتیسم به طور معمول

به گزارش قائم آنلاین، پزشک فوق تخصص روماتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: با توجه به آن که روماتیسم، عضلات را هم درگیر می کند، بررسی و پیگیری آن ضروری به نظر می‌رسد.

دکتر بیتا باغبانی اظهار داشت: درگیری عضله ناشی از روماتیسم به طور معمول با ضعف خود را نشان می دهد.

وی توضیح داد: ضعف پیشرونده عضلات طی چند هفته تا چند ماه می تواند ناشی از روماتیسم باشد که بررسی آن توسط متخصصان و فوق تخصصان ضروری است.

وی با بیان اینکه ضعف عضلات ناشی از روماتیسم، بیشتر قسمت فوقانی را درگیر می کند، تصریح کرد: این ضعف بیشتر عضلات بازو و ران را درگیر می کند و به شکل قرینه است.

وی اضافه کرد : از علائم و‌ نشانه های آن این است که بیمار نمی‌تواند به راحتی موهای خود را شانه کند و در بالا آوردن دست دچار مشکل است.

وی با بیان این که درگیری عضله ناشی از روماتیسم با درد خود را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: مبتلایان موقع نشستن و برخاستن، بلند شدن از صندلی و بالارفتن از پله ها به دلیل ضعف ران ها به سختی می توانند این کار را انجام دهند که با مراجعه به موقع به پزشک و بررسی بیشتر می توانند در کاهش علایم و درمان موثر باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 9 =