کد خبر : 245381
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
-

آیا در پرورش مرغ از هورمون استفاده می شود؟

آیا در پرورش مرغ از هورمون استفاده می شود؟

به گزارش قائم آنلاین، نسرین علیزاده اظهار کرد: شایعه استفاده از هورمون رشد در جوجه های گوشتی تنها یک باور کذب و قدیمی در میان مردم بوده که متاسفانه به دلایل عدم آگاهی در حیطه ژنتیک و تغدیه طیور در میان مردم رواج پیدا کرده است. وی بیان کرد: امروزه با توجه به اصلاح نژادهای

به گزارش قائم آنلاین، نسرین علیزاده اظهار کرد: شایعه استفاده از هورمون رشد در جوجه های گوشتی تنها یک باور کذب و قدیمی در میان مردم بوده که متاسفانه به دلایل عدم آگاهی در حیطه ژنتیک و تغدیه طیور در میان مردم رواج پیدا کرده است.

وی بیان کرد: امروزه با توجه به اصلاح نژادهای طیور، متناسب با خوراک مصرفی آن ها، افزایش وزن بدن در جوجه گوشتی در بازه زمانی کوتاه (۴۵ روز) انجام می گیرد حال آنکه در این میان افرادی که آشنایی کافی با امر تغذیه و اصلاح نژاد طیور تجاری ندارند تصور می کنند رشد چشم گیر طیور در این مدت کوتاه در نتیجه مصرف هورمون رشد است.

علیزاده عنوان کرد: استفاده از هورمون رشد، هزینه تولید و پرورش طیور را چندین برابر افزایش می دهد به طوریکه حتی اگر مقدار ناچیزی از این هورمون در طیور استفاده شود هزینه پرورش، چندین مرتبه افزایش پیدا میکند به عبارتی هزینه این هورمون از ارزش یک مرغ چندین برابر بیشتر می شود.

وی با اشاره به این که تاکنون هورمون رشدی برای طیور توسط هیچ شرکت تجاری تولید نشده است، گفت: با توجه به سرعت رشد بالای طیور تجاری که در نتیجه تغذیه و اصلاح نژاد آن ها انجام گرفته است اگر بخواهیم سرعت رشد طیور را به فرض با مصرف این هورمون افزایش دهیم، جوجه های گوشتی دچار آسیب و مرگ ناگهانی (سکته) خواهند شد، لذا تلفات به طرز چشم گیری افزایش پیدا می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =