کد خبر : 245346
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
-

رژیم صهیونیستی منطق شهید فخری‌زاده‌ها را نمی‎‌فهمد

رژیم صهیونیستی منطق شهید فخری‌زاده‌ها را نمی‎‌فهمد

به گزارش قائم آنلاین، روسای ۷۱ دانشگاه‌­ مازندران در بیانیه­‌ای ضمن محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده خطاب به مسئولان کشوری و لشگری اعلام کردند: قانون تصویب شده در مجلس در خصوص خروج از پروتکل الحاقی و کاهش تعهدات داده شده فوری اجرا شود. اولاً یک دل و یک صدا با رهبر حکیم

به گزارش قائم آنلاین، روسای ۷۱ دانشگاه‌­ مازندران در بیانیه­‌ای ضمن محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده خطاب به مسئولان کشوری و لشگری اعلام کردند: قانون تصویب شده در مجلس در خصوص خروج از پروتکل الحاقی و کاهش تعهدات داده شده فوری اجرا شود.

اولاً یک دل و یک صدا با رهبر حکیم انقلاب اسلامی و ملت نستوه ایران، شهادت دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ ای و دفاعی کشور جناب آقای دکتر محسن فخری‌زاده، این عنصر علمی کم‌نظیر که جان عزیز و گرانبهای خویش را به خاطر تلاش های علمی بزرگ و ماندگار، در راه خدا مبذول داشت، به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت پیشه را به شدت محکوم می نماییم.

ثانیاً همان طور که در پیام مقام معظم رهبری آمده است موضوع مهم لزوم پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخشهایی که وی بدانها اشتغال داشت را همه دست اندرکاران( جامعه علمی، همکاران و شاگردان ایشان) باید به جدٌ در دستور کار قرار دهند؛

از آن جایی که به اعتقاد صهیونیسم بین الملل، یکی از موانع برجام، وجود دانشمندان هسته ای است و اگر در ایران، دانشمندی وجود نداشته باشد و یا دانشمندان دیگر، جرأت حضور در این حوزه را پیدا نکنند، خود به خود، برجام هسته ای و عقیم سازی ایران در این زمینه، اتفاق خواهد افتاد. لذا هرچند استراتژی و تاکتیک ارعاب و ارهاب که ” ترور ” به معنای ” دهشت افکنی” یکی از مصادیق آن است زمانی در سطح جنگ های نیمه سخت مطرح می شد ولی امروزه جنگ هیبریدی ترکیبی، شامل همه جنگ ها می شود و حتی فاکتور فن آوری و رسانه نیز به آنها اضافه شده است. اما در تمام سطوح جنگ ها و علی الخصوص جنگ های امروزی با هر عنوانی یک پیوست بسیار مهم وجود دارد ” پیوست عملیات روانی و رسانه؛ در موضوع ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته ای و دفاعی ایران، شهید محسن فخری زاده نیز این پیوست، قابل توجه می باشد. با کمی دقت، متوجه می شویم محوریت برنامه های شبکه های ایران اینترنشنال، بی بی سی و…، القاء چند موضوع زیر است:

القاء یأس و نامیدی در افکار عمومی مردم و عدم وجود امنیت در ایران در چند کیلومتری پایتخت و ضعف سرویس های امنیتی. عدم اتفاق نظر در ایران برای پاسخگویی و انتقام. ایجاد دوقطبی انتقام سخت و انتقام کلامی و دیپلماتیک.‏

بنابراین، مسأله پاسخ دهی به ترور شهید فخری زاده، فقط انتقام نیست، مسأله، احیای توازن راهبردی و تغییر روند آن، ایجاد بازدارندگی، ترسیم مجدد قواعد بازی و جابجایی خطوط قرمز است. ‏دشمن باید درباره هزینه و فایده اقداماتش، شروع به محاسبه مجدد کند. ‏

‏ثالثاً هرچند جنایت ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، شهید محسن فخری‌زاده، زخمی تلخ بر قلب ملت ایران نهاد، اما « قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران » می‌تواند التیام‌بخش نسبی این زخم باشد؛ تصویب این قانون، می‌تواند چند پاسخ همزمان به طرف‌های بین‌المللی مؤثر داشته باشد: اولاً به تروریست‌های صهیونیست و آمریکایی و سعودی، آمر و مجری این عملیات می‌فهماند که حذف دانشمندان ایرانی، نه‌تنها خللی در عزم راسخ ملت ایران وارد نخواهد کرد، بلکه فرهنگ شهادت‌طلبی، خون جدیدی در رگ‌های پیشرفت ایران اسلامی وارد خواهد کرد. ثانیاً به ساکنان آتی کاخ‌سفید نیز این پیام خواهد رسید که باید طرح متوقف ساختن ایران را با ترفند مذاکره از ذهن خود خارج کنند. دولت‌های بی‌عمل اروپایی که با محکوم نکردن ترور شهید فخری زاده، تلویحاً در کنار تروریست‌ها ایستادند نیز این پاسخ را دریافت خواهند کرد که باید هزینه همراهی خود با جنایتکاران و همچنین هزینه ندادن برای حفظ برجام را پرداخت کنند.

بدیهی است که به مصداق آیه شریفه «فَمَنِ اعْتَدَى عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَیْکُمْ»، پاسخ قاطع و کوبنده اصلی به این جنایت تلخ، باید هم‌جنس و متجانس با عملیات دشمن باشد، اما نباید از راه کار‌های سیاسی و حقوقی برای تنبیه دشمن و متحدانش غافل شد.
با امضای خود، با شهید عزیز هم پیمان می شویم تا راهش را ادامه دهیم و قلمی که متعلق به شهید دانشمندمان بوده بر زمین نخواهد ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 14 =