کد خبر : 245130
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
-

موج خدمت سفیران سلامت در چهار گوشه ایران

موج خدمت سفیران سلامت در چهار گوشه ایران

به گزارش قائم آنلاین، طرح مقابله با ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در حالی ادامه دارد که رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره آن می‌گوید: «این طرح، همه مجاهدت‌هایی را که سپاه‌های استانی کشور در کمک به بیمارستان‌ها و تامین کادرهای مورد نیاز آن‌ها، توزیع اقلام بهداشتی، آموزش و کمک

به گزارش قائم آنلاین، طرح مقابله با ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در حالی ادامه دارد که رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره آن می‌گوید: «این طرح، همه مجاهدت‌هایی را که سپاه‌های استانی کشور در کمک به بیمارستان‌ها و تامین کادرهای مورد نیاز آن‌ها، توزیع اقلام بهداشتی، آموزش و کمک به خانواده‌های نیازمند انجام می‌دهند، تکمیل می‌کند».

بر اساس گفته سردار غلامرضا سلیمانی، همه این اقدامات، راهبرد تدافعی است و در قالب این طرح جدید قرار است راهبرد دیگری در کنار این راهبرد به عنوان راهبرد اصلی به میدان آورده شود که آن راهبرد تهاجمی یعنی قطع زنجیره تکثیر ویروس از طریق بیماریابی با تکیه بر همه ظرفیت‌های انسانی، ارتباطی، مخابراتی و فناورانه و شبکه بهداشت و درمان کشور است.

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم‌پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین می‌شود.

امروز با توجه به وضعیت فعلی جامعه در زمینه شیوع بیماری کرونا، در حالی شاهد جان باختن روزانه حدود ۳۰۰ نفر از هموطنان هستیم که مسوولان وزارت بهداشت و درمان دست روی دست نگذاشتند و با همکاری سازمان بسیج و سایر نهادها طرح جدید مقابله با کرونا را طراحی و در برخی نقاط کشور کلید زدند، طرحی که اجرای صحیح آن می‌تواند نتایج قابل قبولی در زمینه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشد.

در طرح مقابله با کرونا، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، از نقاط قوت این طرح می‌توان به محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت ها، بهره گیری از ظرفیت برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» و استفاده از فن آوری‌های نوین برای رهگیری بیماران یا افراد مشکوک اشاره کرد.

در گزارش روزانه امروز به نمونه هایی دیگر از طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در جای جای ایران اسلامی در حال اجرا است و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌ شده است، اشاره می‌کنیم:

پوشش بیش از ۱۴ هزار کرمانی در طرح شهید سلیمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در توضیح اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان اظهار کرد: تعداد افرادی که در کل استان در طرح شهید سلیمانی پوشش داده شده‌اند، ۹۵۴ نفر مراقبت در منزل و ۱۳ هزار و ۵۰۴ نفر رهگیری بوده است.

وی تصریح کرد: جلسات ویدئوکنفرانس با فرمانداران در خصوص طرح برگزار شده و مهم است تیم‌های حمایتی و مراقبتی و نظارتی ذیل طرح، همکاری بین بخشی داشته باشند که موراد ابهام برطرف شده است.

رشیدی بیان داشت: در تیم مراقبتی عمده فعالیت‌ها به دانشگاه علوم پزشکی برمی‌گردد، اما تیم حمایت بر پایه بسیج و همکاری دستگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد افرادی که در کل استان در طرح شهید سلیمانی پوشش داده شده‌اند، ۹۵۴ نفر مراقبت در منزل و ۱۳ هزار و ۵۰۴ نفر رهگیری بوده است.

اجرای موفق «طرح شهید سلیمانی» در گلستان/ کاهش ۳۰ درصدی بستری شدگان در بیمارستان‌های استان

فرمانده سپاه نینوا گلستان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: اهداف اصلی در «طرح شهید سلیمانی» کاهش بستری، کاهش مرگ و میر، حمایت از گروه‌های در معرض خطر، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت حضوری و غیرحضوری است.

سردار علی ملک شاهکوهی تاکید کرد: در «طرح شهید سلمانی» استان گلستان به یک هزار و ۴۱۳ منطقه یا بلوک تقسیم بندی شد تا اقدامات مد نظر با یک ساماندهی و هماهنگی مناسبی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در این مدت یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به گروه‌های هدف و خانواده‌های شناسایی شده در معرض خطر و نیازمند اقدام شد و در مجموع از فروردین ماه تاکنون ۲۷۶ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش «کمک مومنانه» اهدا شده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: بسیج با تمام امکانات، نیروها، پایگاه‌های مقاومت در مساجد و محلات در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

نقش محوری سپاه در ساماندهی و اجرای غربالگری، حمایت‌های معیشتی، درمانی و شناسایی افراد مبتلا و یا دارای علامت مشکوک به کرونا، با تاثیرگذاری بالا در دستاوردهای کاهشی شیوع ویروس کرونا همراه بوده است.

بکارگیری بیش از ۴ هزار نیروی بسیجی، بهداشت و هلال احمر در این طرح در قالب گروه‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی و اجرای ماموریت‌های محوله، کاهش ۳۰ درصدی بستری شدگان در بیمارستان‌های استان را به همراه داشته به صورتی که استان گلستان پس از چند هفته اجرای محدودیت‌ها و اقدامات انجام شده در «طرح شهید سلیمانی» امروز تنها شاهد یک شهرستان قرمز است که امید می‌رود در روزهای آینده با ادامه دار بودن این اقدامات در این شهر نیز شاهد کاهش مبتلایان و بستری شدگان باشیم.

سردار علی ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا گلستان ظهر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گلستان تصریح کرد: از ۱۵ فروردین تاکنون بیش از ۲۷۶ هزار بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردار و نیازمند استان توزیع شده است.

در جریان «طرح شهید سلیمانی» بعد از شناسایی افراد آسیب‌دیده از کرونا بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی مواد غذایی هم به آنها تقدیم شده است.

بهبودی نسبی وضعیت استان نباید منجر به غفلت در کارها شود و خللی در اجرای «طرح شهید سلیمانی» به وجود بیاورد.

از زمان شروع اجرای طرح تا امروز، استان را به یک‌هزار و ۴۱۳ بلوک تقسیم کردیم تا کار با دقت بیشتری جلو برود.

در سطح استان ۲ هزار و ۵۲۱ تیم نظارتی، حمایتی و مراقبتی در قالب طرح سردار شهید قاسم سلیمانی با مشارکت بیش از  ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در حال اجرا است.

پایش کرونایی بیش از ۶۰۰ نفر در طرح شهید سلیمانی در نوشهر

حسین جناسمی فرمانده سپاه ناحیه نوشهر در حاشیه اجرای طرح شهید سلیمانی از پایش بیش از ۶۰۰ نفر توسط تیم‌های رصد و شناسایی و قطع زنجیره انتقال کرونا در نوشهر خبر داد و گفت: این افراد جهت طی مراحل تشخیصی و درمانی به مراکز بهداشتی معرفی شدند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان نوشهر با فعالیت شبانه‌روزی درخط مقدم مبارزه و کنترل ویروس کرونا قرار دارند.

فرمانده بسیج ناحیه نوشهر با تأکید بر ادامه حمایت از خانوار‌های آسیب دیده از شیوع ویروس منحوس کرونا خاطرنشان کرد: از زمان شروع این طرح حدود ۶۰۰ بسته معیشتی نیز بین نیازمندان توزیع شد.

جناسمی خاطرنشان کرد: ۱۵ تیم مراقبتی در ۱۵ درمانگاه، ۸۲ تیم حمایتی و ۴۵ تیم رصد و شناسایی در ۶ بلوک بسیج محلات  نوشهر برای اجرای طرح شهید سلیمانی ساماندهی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بابیان اینکه تمرکز در طرح شهید قاسم سلیمانی بر پیشگیری از کرونا است، گفت: این طرح شامل سه مرحله اصلی مراقبت، حمایت و نظارت بوده که در مرحله مراقبت، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع و مراکز منتخب در سطح استان در اختیار این طرح قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در فاز مراقبت، نیروی انسانی شامل مراقبین سلامت، پرستاران و پزشکان است که به درب منازل مراجعه و پکیج بهداشتی و بروشور اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا را به خانوارها ارائه می‌کنند و اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا بود یا مشکلی وجود داشت اسامی این خانواده‌ها یادداشت شده و برای اعزام پزشک یا پرستار اقدام می‌شود.

دلشاد با اشاره به مرحله حمایتی گفت: به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، بسته‌های حمایتی و پکیج‌های بهداشتی ارسال می‌شود همچنین پایگاه‌های نواحی مقاومت بسیج به‌صورت محله‌محور تقبل کرده‌اند که اگر خانواده‌ای نیاز به خرید داشته و افراد خانواده، سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌های بسیج این خرید را برای آن‌ها انجام دهند.

وی در خصوص مرحله نظارت بیان کرد: در این مرحله تیم‌های بسیجی در نواحی مقاومت بسیج، اقدامات انجام‌شده در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا را رصد می‌کنند که در این راستا چک‌لیست‌هایی آماده‌شده و از خانواده‌ها سؤال پرسیده می‌شود که آیا اطلاع‌رسانی، مراقبت و حمایت انجام‌شده است یا خیر سپس میزان موفقیت عملیات سنجیده و بر اساس آن، برای بازبینی عملیات دستورات لازم داده می‌شود.

فیلم| اجرای طرح شهید سلیمانی با تشکیل ۷ قرارگاه در زنجان

۸۰ بازرس بهداشتی در کرمانشاه در طرح «شهید سلیمانی» فعالیت دارند

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه نیز با اشاره به فعالیت واحدهای بهداشت محیط و حرفه‌ای در بحث نظارت، بیان کرد: ۸۰ بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در سطح شهرستان کرمانشاه کار نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۳۰ هزار امکنه از جمله کارگاه‌های تولیدی، کارخانجات، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را برعهده دارند.

به گفته خدادادیان، از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که از هشتم آذرماه شروع شده تا الان حدود ۵ هزار بازدید در حوزه نظارتی بر مراکز ذکر شده انجام شده و نزدیک بر ۱۶ هزار کسبه، کارفرما و کارگر هم در این حوزه آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی با اشاره به صدور ۸۰ اخطار برای موارد متخلف، گفت: در این مدت ۷۹ مرکز هم که به توصیه‌های بهداشتی توجه نداشته پلمب و تشکیل پرونده تعزیرتی و دادسرایی دادیم

«طرح شهید سلیمانی» به همت بسیجیان همدان در حال اجراست

معاون روابط عمومی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بسیجیان برای مقابله با کرونا گفت: بسیج یک حرکت خودجوش و مردمی است که می تواند در زمینه های مختلف بازوی توانمند کشور باشد و امید را در جامعه افزایش دهد.

 علی‌ اکبر کریم‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بسیج اظهار کرد: بسیجیان در دوران سخت، امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند و توانسته‌اند گام‌های موثری در راستای پیشبرد اهداف متعالی کشور بردارند که از جمله آن به مشارکت بسیجیان در طرح ریشه کن کردن فلج اطفال اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن تشریح این طرح گفت: طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر مبنای فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ورود همه‌جانبه و توانمند بسیج به عرصه مقابله و مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا شکل گرفت.

معاون روابط عمومی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر مبنای تغییر در راهبرد مقابله با این ویروس منحوس است به طوری که رویکرد تهاجم به چرخه انتقال ویروس کرونا به جای دفاع در برابر عوارض آن را در دستور کار دارد.

وی افزود: در این طرح بسیجیان با مراجعه به درب خانه‌های افراد مشکوک به بیماری، از آنان آزمایشات لازم را گرفته و در صورت مثبت بودن آزمایش، فرد مورد نظر به مراکز پزشکی معرفی می شوند.

کریم پور با بیان اینکه بسیجیان نیز در راستای بهبود افراد بیمار، خدماتی مانند تهیه مایحتاج خانواده‌های آنان را بر عهده می‌گیرند گفت: بسیج همواره یاریگر و کمک‌رسان عرصه های مختلف بوده  و هست که با توجه به ظرفیت‌های بالقوه ای که به آن اشاره شد می‌تواند با همکاری وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط در  این طرح موفق باشد.

توزیع ۲۸۶ هزار ماسک بهداشتی در استان اردبیل

علی پیرجاهد مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در توضیح اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و در طی سه هفته گذشته، ۲۸۶ هزار عدد ماسک بهداشتی و ۳ هزار و ۲۰۰ عدد ژل ضدعفونی کننده به‌صورت رایگان در بین مردم استان توزیع شده است.

وی افزود: این اقلام با حمایت دانشگاه علوم پزشکی، ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) و سپاه حضرت عباس(ع) استان تهیه شده بود که توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان توزیع شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: نقاهتگاه‌های امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در شهرستان‌های استان نیز ایجاد شده که در صورت نیاز بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیر جاهد افزود: ساماندهی و هدایت کمک‌های مردمی و کمک‌های دستگاه‌های حمایتی و پشتیبانی استان برای کمک به بیماران کرونایی نیازمند در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در حال انجام است.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح، بسته‌های معیشتی کمیته حمایت طرح شهید سلیمانی، توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در اختیار بیماران کرونایی نیازمند قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته حمایت قرنطینه خانگی و غیرخانگی قرارگاه استانی طرح شهید سلیمانی استان اردبیل بیان کرد: خیرین و مردم نوع‌دوست استان می‌توانند با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در کمک به بیماران نیازمند کرونایی استان سهیم شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 7 =