کد خبر : 245057
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
-

قطر از توقیف یک قایق ماهیگیری بحرین در آب‌های منطقه‌ای‌ این کشور خبر داد

قطر از توقیف یک قایق ماهیگیری بحرین در آب‌های منطقه‌ای‌ این کشور خبر داد

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت کشور بحرین اعلام کرد، نیروی گارد ساحلی این کشور سه فرد که در این قایق بودند را بازداشت کرده است. طبق بیانیه این وزارتخانه، در راستای تلاش‌ها برای انجام وظیفه عادی در نظارت و حفاظت از آب‌های منطقه‌ای قطر گشتی‌های امنیت سواحل و گارد

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت کشور بحرین اعلام کرد، نیروی گارد ساحلی این کشور سه فرد که در این قایق بودند را بازداشت کرده است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، در راستای تلاش‌ها برای انجام وظیفه عادی در نظارت و حفاظت از آب‌های منطقه‌ای قطر گشتی‌های امنیت سواحل و گارد ساحلی یک قایق بحرینی را در منطقه “فشت الدیبل” در داخل آب‌های منطقه‌ای قطر در ۱.۳ مایلی دریایی توقیف کردند.

این وزارتخانه تصریح کرد: گشتی‌های امنیتی گارد ساحلی و گارد مرزی سه دریانورد را که در این قایق بودند، بازداشت کردند که یکی بحرینی‌الاصل بود و بقیه تابعیت کشورهای آسیایی داشتند و به واسطه تور ماهیگیری در حال ماهیگیری بودند.

در این بیانیه تاکید شد: آنها با اشیای ضبط شده به دادستانی مربوطه ارجاع داده شدند تا تدابیر قانونی علیه آنها تکمیل شود.

منابع فاش کردند، طرف‌های بحرینی اختلافات‌شان را با قطر تشدید کرده و می‌خواهند پرونده‌های اختلافات قبلی درباره مرزهای دریایی را باز کنند، در حالی‌که این پرونده به طور کامل بعد از رای دیوان بین‌المللی دادگستری بسته شده است.

در حکم صادره در ۱۶ مارس ۲۰۰۱ بحرین حاکمیت بر جزایر حوار و جزیره قطعه جراده در مقابل قطر حاکمیت بر جزایر جنان، حداد جنان و الزباره و فشت الدبیل را به دست آوردند، درباره عبور و مرور کشتی‌های تجاری نیز دادگاه رای داد که کشتی‌های تجاری قطر حق عبور مسالمت‌آمیز در آب‌های منطقه‌ای بحرین واقع در جزایر حوار و البر بحرین را دارند.

پیشتر در ماه گذشته میلادی نیز دو قایق بحرینی از سوی اداره امنیت و گارد سواحل قطر رصد شدند که وارد آب‌های منطقه‌ای این کشور بدون اجازه قبلی شده بودند و این براساس عرف بین‌الملل نقض حاکمیت کشورهاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =