کد خبر : 245055
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
-

فراخوانی برای پاسداشت یلدا برای بچه‌ها

فراخوانی برای پاسداشت یلدا برای بچه‌ها

به گزارش قائم آنلاین، متن این پیام به شرح زیر است: «یلدا می‌رسد و ما می‌خواهیم به رسم قشنگ ایرانیان، درازترین شب سال را پر کنیم از روشنی و شادی و شعر و شیرینی. یلدا شب‌ترین شبِ سال است و از پس آن زمستان سر می‌رسد؛ اما با یلدا روزهایی می‌آید که هر کدام لحظه‌ای

به گزارش قائم آنلاین، متن این پیام به شرح زیر است:

«یلدا می‌رسد و ما می‌خواهیم به رسم قشنگ ایرانیان، درازترین شب سال را پر کنیم از روشنی و شادی و شعر و شیرینی.

یلدا شب‌ترین شبِ سال است و از پس آن زمستان سر می‌رسد؛ اما با یلدا روزهایی می‌آید که هر کدام لحظه‌ای بزرگ‌تر می‌شوند و شب‌هایی که هر یک ذره‌ای کوتاه‌تر.

این است راز یلدا: باید پا به پای خورشید صبوری کنیم تا بزرگ شدن روشنی و کوچک شدن تاریکی ما را برسانند به روز و شبی برابر؛ درست اندازه همدیگر؛ و درست همان جاست که بهار می‌شکوفد.

ما شاعران، قصه‌نویسان، تصویرگران، منتقدان، پژوهشگران و مروجان ادبیات کودک و نوجوان می‌خواهیم برای بچه‌ها از یلدا بگوییم؛ خاطراتی از شب یلدا وقتی هنوز کودک بودیم. از خانواده‌ها هم می‌خواهیم در این شب قصه‌هایی از نور و امید و شادی بگویند و بچه‌ها هم با آرزوهایی یلدایی، به کوتاهی یک جمله و به سرخی یک دانه انار این شب را زیباتر کنند.

در میان امضاکنندگان این پیام نویسندگانی از مهاجران افغانستانی و همچنین حدود ۲۰ نویسنده ساکن شهرستان‌های مختلف دیده می‌شوند.

پیش‌تر نیز گروهی دیگر از نویسندگان کودک با پیامی خانواده‌ها را به شیرین‌تر کردن ایام شب یلدا برای کودکان دعوت کرده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 6 =