کد خبر : 245193
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
-

رینگ شهری نشتارود در آستانه بهره‌بردای فاز اول

رینگ شهری نشتارود در آستانه بهره‌بردای فاز اول

به گزارش قائم آنلاین،  نشست خبری شورای اسلامی شهر تنکابن با حضور قدیر نامور رییس شورای اسلامی نشتارود، افشین رجبعلیان سرپرست شهرداری، مجتبی لاتی سخنگوی شورا، فاطمه نوشیروانی نایب رئیس شورای شهر، علیرضاخدری دیگر عضو شورای شهر و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. رییس شورای اسلامی نشتارود در ابتدا ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه،

به گزارش قائم آنلاین،  نشست خبری شورای اسلامی شهر تنکابن با حضور قدیر نامور رییس شورای اسلامی نشتارود، افشین رجبعلیان سرپرست شهرداری، مجتبی لاتی سخنگوی شورا، فاطمه نوشیروانی نایب رئیس شورای شهر، علیرضاخدری دیگر عضو شورای شهر و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

رییس شورای اسلامی نشتارود در ابتدا ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه، در خصوص رینگ شهری نشتارود، ضمن بیان این مطلب که حدود ۱۰ سال است از مردم خواسته‌ایم برای آزادسازی اراضی با ما همکاری کنند، گفت: دولت، تنها هزینه جاده‌سازی را تقبل کرد اما برای تملک اراضی هیچ بودجه‌ دولتی در اختیار ما قرار نگرفت و تمام هزینه تملک اراضی از محل سرمایه شورای شهر تامین شد.
این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه دولت حدود ۶۰ میلیارد تومان بابت رینگ شهری به ما پرداخت کرد، گفت: تاکنون توانستیم حدود ۷۰ درصد زمین‌ها را آزادسازی کرده و تا مرحله آسفالت برسانیم.

قدیر نامور افزود: زمین‌های فاز یک رینگ شهری نشتارود به طور کامل آزادسازی شده، در فاز دو نیز ۳ پلاک تا آزادسازی کامل باقی مانده اما زمین‌های فاز سه به دلیل نبود بودجه و در اختیار نداشتن زمین معوض هنوز برای آزادسازی اقدام نشده است.
وی با بیان اینکه اگر دولت بابت تملک اراضی به ما کمک کند ضمن تسریع در کار پروژه، مراجعات مردم به شهرداری نیز به حداقل می‌رسد، گفت: این روزها بیشتر انرژی شورا و شهرداری صرف رینگ شهری شده است و شهرداری و شورا در حالی با سرمایه خودشان به تملک اراضی پرداخته‌اند که عایدات این طرح نه به مردم نشتارود که به کشور خواهد رسید.

رییس شورای اسلامی شهر نشتارود با اشاره به ملی بودن پروژه رینگ شهری ادامه داد: این مسیر، محل عبور خودروهای گذری (گردشگران) و حتی ماشین‌های ترانزیت بین‌المللی است و انصاف این بود که دولت برای چنین طرحی در این حد و اندازه، بیش از این‌ها مساعدت می‌کرد.
این مسوول تصریح کرد: سال‌هاست ماشین‌های عبوری مسافران از شهر نشتارود می‌گذرد اما هزینه استهلاک جاده و خیابان را شهرداری نشتارود می‌پردازد و در حال حاضر از دولتمردان انتظار داریم حداقل با مساعدت مالی و تخصیص بودجه برای تملک اراضی در فاز سه، به یاری شورا و شهرداری نشتارود بشتابند.
قدیر نامور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما هیچگاه قصد جسارت و توهین به قوه قضاییه را نداشته‌ایم تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای از خبرنگاران با نیّات غیرمنصفانه بخشی از سخنان ما را در جلسه اخیر برجسته کرده و نوشتند: «گلایه رییس شورای شهر نشتارود از قوه قضاییه!» در حالی که اصلا هدف چنین چیزی نبود و اگر چنین برداشتی شده، از مسئولان قوه قضاییه عذرخواهی می کنیم.

کارها با قوت در شهرداری پیگیری می‎شود
سرپرست شهرداری نشتارود نیز ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای شهر از بابت حسن اعتمادشان در تاریخ ۸/۸/۹۹ برای تصدی وی بر جایگاه سرپرستی شهرداری نشتارود، گفت: در طول یک و ماه و اندی که از مسئولیت بنده در راس هرم شهرداری می‌گذرد، علی‌رغم آغاز بارندگی‌ها، با تلاش و کوشش پرسنل و نیروهای شهرداری کارهای بزرگی در شهر انجام شده است که جا دارد از همکاران خود تقدیر و تشکر را داشته باشم.

این مسوول در رابطه موضوع آسفالت و پیاده‌روسازی شهری نیز با بیان اینکه خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است، اظهار کرد: پیاده‌روسازی در خیابان‌های ۱۵ خرداد و خشکه‌داران به مرحله عقد قرارداد رسیده و همچنین کارهای نصب تیربرق در خیابان هفده شهریور، ایجاد فضای سبز در بلوار اصلی و خیابان ۱۵ خرداد، ساماندهی لایروبی رودخانه مرکز شهر و همچنین ساخت و نصب المان شهدای بخش و شهر در سطح بلوارهای شهر با قوت در حال انجام است.

افشین رجبعلیان در خصوص طرح جامع شهرنشتارود و روند اجرایی شدن آن که بعد از سال‎ها در روند تصویب قرار گرفت، از زحمات و همراهی حسین زادگان استاندار مازندران و غلامی راد رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، نصیری مدیرکل راه و شهرسازی استان، رازجویان معاون امورعمرانی استانداری مازندران، سیدشمس الدین حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  و حسینی‎جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن و معاونین تقدیر و تشکر کرد.

افزایش چند برابری قیمت‌ها و معطل ماندن پروژه‌ها
سخنگوی شورای شهر نشتارود نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه هدف ما در نشست مطبوعاتی پیشین، استمداد از قوه قضاییه بود، گفت: در مصاحبه قبلی درخواست ما مساعدت از قوه قضاییه جهت بازنگری مجدد پرونده بر اساس مستندات موجود بود که مغفول مانده بود و هدف جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال بود، نه زیر سوال بردن این مجموعه که بابت آن از مسئولان قوه قضاییه پوزش می طلبیم.
این مسوول اهم پروژه‌های شهری را شامل آسفالت، زیباسازی فضای شهری، تغییر تیر‌های چراغ برق، اصلاح معابر، پیاده‌روسازی و مبلمان شهری عنوان کرد و افزود: در خصوص موضوع آسفالت خیابان‌ها، تشریفات قانونی انجام شده و پس از انعقاد قراردادها کارهای نهایی آن نیز ضورت خواهد گرفت.

مجتبی لاتی با بیان اینکه تا قبل از ۱۴۰۰، پروژه آسفالت شهری به اتمام راه خود نزدیک می‌شود، تصریح کرد: گلایه مردم در خصوص آسفالت و پیاده‎روسازی به حق بوده و ما این اطمینان را می‌دهیم که کارها در این حوزه به سرعت در حال انجام است و به زودی اخبار خوشی در این زمینه به مردم عزیز شهر خواهد رسید.
وی همچنین با اشاره به افزایش چند برابری قیمت‌ها در چند ماه گذشته، افزود: بر همین اساس بسیاری از پروژه‌ها اکنون به حالت راکد مانده و در موارد زیادی با توجه به همین افزایش نجومی قیمت‌ها پیمانکاران به دنبال عقد قرارداد‌های جدید بودند که این امر طبیعتا موجب تعویق و تعلیق بسیاری از پروژه‌ها می‌شود.

تعریف کاربری تجاری – خدماتی برای رینگ شهری نشتارود
سخنگوی شورای شهر نشتارود درباره اولویت اول بودن پروژه رینگ شهری نشتارود، گفت: ما اجازه نمی‌دهیم اتفاقی که در پروژه رینگ شهری تنکابن افتاد، در مورد نشتارود نیز تکرار شود و نخواهیم گذاشت که صنوف مزاحم چهره کمربندی را مخدوش و کریه‌المنظر سازند.
به بیان این مقام مسوول، هنر مدیریت شهری این است که با ایجاد ایستگاه‌ها و فضاهایی جاذبه‌هایی را برای درنگ و تامل گردشگران عبوری در شهر به وجود آورد و اساسا نگهداشتن گردشگر در یک منطقه خود یک هنر و علم است.

لاتی همچنین عنوان کرد: کاربری تعریف شده برای رینگ شهری نشتارود، تجاری_خدماتی بوده و در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی برای صنوف مزاحم، آنها را در ۱۰ متر دوم و سوم کمربندی  جای دهیم تا شکل ظاهری کمربندی دچار بهم ریختگی و آشفتگی نشود.
وی با بیان اینکه واحدهای خدماتی نیز باید به گونه‌ای باشند که جذابیت ایجاد کنند، تصریح کرد: یکی دو پروژه شهری دیگر را نیز در دست اقدام داریم که اگر خدا بخواهد در آینده به مردم اطلاع خواهیم داد.

طرح گردشگری تالاب داخل شهر
سخنگوی شورای شهر نشتارود با اشاره به اینکه شهرداری و شورا در پی ایجاد بندر آبی در شهر هستند، گفت: متاسفانه فعلا به رغم وجود اماکن غنی توریستی به لحاظ زیرساختی دچار کمبود هستیم. به غیر از طرح‌هایی همچون پیوست گردشگری تالاب داخل شهر و حاشیه رودخانه ازارود، به دنبال آن هستیم تا با کمک و همکاری اداره امور آب شهرستان، بخشداری و فرمانداری، وارد فاز لایروبی و احداث جاده در ضلع جنوبی تالاب شویم تا از این پس، تالاب شهر نشتارود نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد استفاده شهروندان و گردشگران باشد.

در ساماندهی بافت فرسوده شهری با خرده مالکان روبرو هستیم
این مسوول در خصوص موضوع بافت فرسوده شهری نیز عنوان کرد: معمولا ابتدا با به خدمت گیری تعدادی کارشناس و مشاور در جهت شناسایی بافت فرسوده شهری گام برداشته و سپس این طرح در سازمان مسکن و شهرسازی به تصویب رسیده و اعتبارات دولتی آن تامین می‌شود و ما در حوزه بافت فرسوده شهری با خرده مالکان روبه‌رو هستیم.

رینگ شهری در آستانه بهره بردای فاز اول
فاطمه نوشیروانی، از اعضای شورای نشتارود در نشست با خبرنگاران ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه، از زحمات اعضای شورای شهر در زمینه پیگیری موضوعات و مصوبات شورا قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و حضور جناب دکتر سید شمس الدین حسینی ، نماینده محترم مجلس و توجه ایشان و بازدیدهای اخیر استاندار مازندران و معاونین محترم از منطقه، پروژه رینگ شهری نشتارود در حال رسیدن به مرحلۀ بهره‌برداری فاز یک است که امیدواریم با تصویب هرچه سریع‌تر طرح جامع در شورای عالی برنامه ریزی استان، این اتفاق خوب رقم بخورد.

پیگیری مطالبات شهرداری در پروژه های شهرک پالادیوم و مجتمع گلپاد
علیرضاخدری، یکی دیگراز اعضای شورای شهر نشتارود نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه و مشارکت در انعکاس مسائل و مشکلات شهر نشتارود، گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه برای ما دغدغه بود و طی چندین دوره شورای شهر همه روزه با آن مواجه بودیم، بحث رینگ شهری نشتارود و مطالبات مردمی در مورد آن بود که با توجه به پیگیری نماینده مجلس و استاندار و معاون عمرانی، دکتر رازجویان و همچنین تلاش دکتر حسینی جو فرماندار تنکابن و پیگیری اعضای شورا در این دوره سرانجام در حال اتمام است و بخش بزرگی از مشکلات ما با تصویب طرح جامع که استاندار قول مساعد دادند، مرتفع خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه پروژه پلاژ شهرداری نشتارود نیز با اشاره به قرارداد ۵۰ ساله پیشین این مجموعه، تصریح کرد: متأسفانه این قرارداد در گذشته درست و در جهت منافع شهرداری و شهروندان تنظیم نشد، امّا برای حل این مشکل تا کنون با ۲ سرمایه گذار در این زمینه صحبت کردیم و ضمن نامه نگاری با مسئول کنونی این پلاژ در حال توافق جدیدی با مجموعه هستیم که اگر این اتفاق صورت نگیرد، از وجود سرمایه گذاران دیگر استفاده خواهیم کرد.
خدری از پیگیری مطالبات شهرداری در پروژه های شهرک پالادیوم و مجتمع گلپاد نیز یاد و خاطرنشان کرد: همانند گذشته پیگیر مطالبات این دو مجموعه هستیم و مکاتبی را نیز اخیراً با مالکان آن داشتیم که منتظر پاسخ آنان و اتخاذ تصمیمات جدید توسط مجموعه شورا و شهرداری هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 1 =