کد خبر : 245199
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
-

حمایت از بازنشستگان در طرح اقدام ملی مسکن

حمایت از بازنشستگان در طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم صادقی‌فر در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که با حضور معاون استاندار مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی تعاون استان برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی واجدین شرایط در تفام نامه با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن کارگران انجام شده است. وی بیان

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم صادقی‌فر در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که با حضور معاون استاندار مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی تعاون استان برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی واجدین شرایط در تفام نامه با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن کارگران انجام شده است.

وی بیان کرد:  یک خط اعتباری برای خانه‌دار شدن کارگران ایجاد شده که می‌توانند با عضویت در تعاونی‌های مسکن از این خط اعتباری استفاده کنند و به ازای هر واحد میانگین ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۵ سازنده اصلی کار را بر عهده گرفتند، افزود: برای ساخت مسکن کارگران، تعاونی ها خوشنام به وزارت راه و شهرسازی معرفی می شوند.

صادقی‌فر تصریح کرد: تسهیلات تامین مصالح برای کارگران دیده شده است و کارگران می توانند از بنگاه های اقتصادی خرید مصالح را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای تسهیل تأمین مسکن کارگران همه دستگاه‌ها را بسیج کردیم تا سهم آورده کارگران به حداقل برسد گفت: طبق ماده ۱۴۹ قانون کار، علاوه بر اینکه دولت تکالیفی در حوزه تأمین مسکن کارگران دارد، کارفرمایان نیز باید در این زمینه وارد شوند به طوری که در تبصره دو این ماده نیز بر استفاده از ظرفیت کارفرمایان برای ساخت مسکن کارگری تاکید شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اراده خوبی هم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا مقوله مسکن کارگری با جدیت مورد بررسی قرار گیرد و موانع در این زمینه برطرف شوند.

صادقی‌فر از تخصیص و نهایی شدن زمین مورد نیاز برای ۱۰ هزار واحد مسکن کارگری خبرداد و گفت: در نشست سه جانبه‌ای که در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه ایجاد مسکن کارگری برگزار شد این مهم به انجام رسید و مقرر شد که ظرف مدت دو هفته با تعیین پیمانکار وارد مرحله عملیاتی شویم.

وی گفت: در راه اجرای تفاهم‌نامه تاسیس مسکن کارگری در نشستی سه جانبه که مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران ایران (اسکان) برگزار شد تصمیم نهایی برای اختصای زمین در چند استان بزرگ جهت احداث ۱۰ هزار واحد کارگری اتخاذ و نهایی شد که بزودی وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزات تعاون کار و رفاه اجتماعی مسکن را یکی از الزامات اولیه در جهت صیانت از جامعه کار و تلاش دانست و افزود: کارگر اگر دارای مسکن باشد و از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشد با آرامش روحی و روانی بیشتری در کار و تولید ایفای نقش می‌کند و این مهم اثرات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر خانواده‌ها دارد.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز فسلفه ساخت مسکن مهر برای نیازمندان را خوب عنوان کرد و افزود: در اجرای برخی پروژه‌ها به دلیل کارشناسی های صورت نگرفته دچار مشکلات شدیم.

مهدی رازجویان با اشاره به اینکه مسکن مهر میارکلا هنوز به اتمام نرسیده است،  تصریح کرد: فاصله مسکن مهر میارکلا با شهر ساری و از طرفی با روستاهای جویبار زیاد است و باید با تعامل همه دستگاه ها این پروژه به سرانجام برسد.

معاون عمرانی استاندار مازندران خواستار تسریع در ارائه خدمات زیربنایی به مسکن مهر میارکلا شد و ادامه داد: شبکه فاضلاب مسکن مهر میارکلا به شبکه فاضلاب جویبار متصل می شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

این مسئول با اعلام اینکه در انتخاب عرصه ها باید دقت کنیم تا دچار معضلات اجتماعی نشویم، خاطرنشان کرد: عرصه های خوبی در مسکن ملی انتخاب شده است تا پروژه زودتر به سرانجام برسد.

رازجویان در بخش دیگری به مصوبه نهاد ریاست جمهوری برای تامین مسکن در کنار شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: کارگران یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می روند و نقش اساسی در تولید داخلی دارند ولی در بحث داشتن مسکن دچار مشکل هستند و باید اهتمام جدی و برنامه ریزی درست در این بخش داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + هشت =