کد خبر : 245152
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
-

احداث بزرگترین بازار عرضه ماهی در جنوب کشور

احداث بزرگترین بازار عرضه ماهی در جنوب کشور

به گزارش قائم آنلاین، عبدالله کعبی رئیس شورای شهر آبادان امشب در آئین احداث بزرگترین بازار عرضه ماهی در جنوب کشور با مشارکت شهرداری آبادان و بخش خصوصی، اظهار کرد: متاسفانه مدتی است که از پروژه بسیار خوب و به صورت گسترده در آبادان محروم  بودیم امیدواریم با احداث  پروژه های مهم مشارکتی به ارزش ۵۲۹

به گزارش قائم آنلاین، عبدالله کعبی رئیس شورای شهر آبادان امشب در آئین احداث بزرگترین بازار عرضه ماهی در جنوب کشور با مشارکت شهرداری آبادان و بخش خصوصی، اظهار کرد: متاسفانه مدتی است که از پروژه بسیار خوب و به صورت گسترده در آبادان محروم  بودیم امیدواریم با احداث  پروژه های مهم مشارکتی به ارزش ۵۲۹ میلیارد تومان طرح های جدید سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی  شهرداری آبادان علاوه بر ایجاد فضا های تجاری؛اداری و مسکونی سهمی قابل توجه در ایجاد اشتغال برای جوانان این شهر باشد.

وی افزود:  از سرمایه گذاران داخلی و خارجی علی الخصوص سرمایه گذاران  آبادانی مقیم خارج از کشور  برای سرمایه گذاری در طرح های عمرانی شهر آبادان دعوت می کنیم.

کعبی با بیان اینکه اگر زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود توسعه خوبی را در بخش‌های زیرساختی آبادان  شاهد خواهیم بود، گفت: آبادان دارای قابلیت های بالقوه ای است که امیدواریم با حضور سرمایه گذاران به بالفعل تبدیل شوند.

رئیس شورای شهر آبادان به کمبود بودجه و منابع مالی شهرداری آبادان اشاره کرد و افزود:تامین منابع مالی اصولی و صحیح برای خدمات رسانی به شهروندان و رشد کیفی و کمی ارائه خدمات با نگاه توسعه ای باید در دستور کار شهرداری آبادان قرار گیرد .

وی با تأکید بر لزوم توجه به مزیت‌های املاک شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی، در مناطق کم برخوردار مانند ذوالفقاری، سلیج، علوانیه  اشاره کرد و گفت: کاهش خام فروشی در سایه توجه به ایجاد ارزش افزوده برای املاک شهرداری آبادان محقق  شود و شهرداری نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار داشته باشد.

 کعبی از شهردار خواست  تا با  کوتاه کردن مسیربروکراسی اداری که گاهی سرمایه‌گذار را سر در گم و پشیمان از سرمایه‌گذاری می‌کند، رفع مشکلات قانونی و رعایت ضوابط شهری در این پروژه ها و مشخص نمودن زمان اجرا و اتمام پروژه ها، و همچنین تعیین تکلیف پروژه های و تفاهمنامه های که هیچ  پیشرفت فیزیکی نداشته اند مشخص شود.

بخش خصوصی بیش از پنج‌هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی در آبادان سرمایه گذاری کرد

محمودرضا شیرازی شهردار در آئین کلنگ زنی پروژه های سرمایه گذاری گفت: بزرگترین حجم سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی در فاز نخست جمعا به  مبلغ پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال توسط شهرداری آغاز شد.

 شیرازی بیان کرد: از این میزان سرمایه‌گذاری شامل احداث بزرگترین مرکز عرضه ماهی در جنوب غرب کشور با هزینه‌ای به میزان ۳۷۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی افزود: پروژه مرکز عرضه ماهی شامل سالن های فروش، سردخانه‌های زیر صفر، کارگاههای وابسته، باراندازها و باسکول، پارکینگ و رستوران های دریایی و اسکله تفریحی در مساحت حدود ۶۵ هزار متر مربع احداث می‌شود.

شیرازی اظهارکرد: از پروژه های دیگر احداث مجتمع های تجاری،اداری آرمان ذوالفقاری،معلم و زند به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و چند پروژه سرمایه گذاری دیگر که فرآیند قانونی خود را می‌گذارند و در فازهای بعدی با مشارکت بخش خصوصی از آنان رونمایی می‌شود.

شهردار آبادان افزود: طرح های جدید سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری آبادان علاوه بر ایجاد فضاهای تجاری،اداری و مسکونی سهمی قابل توجه در ایجاد اشتغال برای جوانان آبادانی خواهند شد.

وی میزان اشتغال پروژه بازار ماهی در مرحله نخست ۲۰۰ نفر مستقیم و ۶۰۰ نفر بعد از بهره برداری کامل بیان کرد و گفت: نوارهای تجاری ۷۹ نفر مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم و ساختمان آرمان ۵۰ نفر مستقیم و ۱۲۰نفر و در مجموع ۳۲۰ نفر مستقیم و ۷۷۰ نفر را به صورت غیر مستقیم در مرحله نخست سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی مشغول به کار خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 5 =