کد خبر : 244958
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
-

۵ شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی

۵ شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش قائم آنلاین، حسین حسن نژاد در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان گفت: شهر‌های ساری، نور و محمودآباد از قرمز خارج شدند و به وضعیت نارنجی رسیدند. وی افزود: وضعیت دو شهرستان آمل و گلوگاه حاد است که باید با ایجاد محدودیت‌های بیشتر و رعایت بیشتر مردم، وضعیت آن‌ها به حالت عادی برگردد.

به گزارش قائم آنلاین، حسین حسن نژاد در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان گفت: شهر‌های ساری، نور و محمودآباد از قرمز خارج شدند و به وضعیت نارنجی رسیدند.

وی افزود: وضعیت دو شهرستان آمل و گلوگاه حاد است که باید با ایجاد محدودیت‌های بیشتر و رعایت بیشتر مردم، وضعیت آن‌ها به حالت عادی برگردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: وضعیت استان مازندران در حال حاضر شکننده است و باید با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت آحاد مردم و اصناف، حالت تثبیت به مازندران برگردد.

حسن نژاد خاطر نشان کرد: دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات چند نفره از عوامل مهم ابتلا به کرونا است.

وی از مردم خواست در آستانه شب یلدا از هرگونه دورهمی دوری کنند و به هیچ عنوان به دید و بازدید نروند و با رعایت دستورات بهداشتی در ریشه کن کردن بیماری کووید ۱۹ کمک کنند.

وی گفت: برای کنترل بیشتر رفت و آمد مردم، زمان اجرای محدودیت‌های شبانه کرونایی در مازندران برای روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۸ عصر تا ۴ صبح خواهد بود.

حسن نژاد با اشاره به اینکه مردم، مراسم شب یلدا را مجازی برگزار کنند از صداوسیما و رسانه‌های مجازی خواست برای پر کردن اوقات فراغت مردم در شب یلدا برنامه ریزی کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور به بالای ۹۰ درصد رسیده است .

رییسی افزود: از ۴ استان قرمز کشور، فقط ۲ استان مازندران و گیلان همچنان قرمز مانده‌اند.

به گفته وی ۱۲ شهر در کشور در حال حاضر قرمز هستند که از این تعداد شهرستان‌های آمل و گلوگاه در استان مازندران، آستارا و تالش در استان گیلان و گمیشان در استان گلستان جزو وضعیت حاد هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ شهرکشور در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رییسی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد ابتلای بیماران کرونایی، ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است افزود: دورهمی شب یلدا را برگزار نکنید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: غفلت از ویروس کرونا سبب می‌شود که شیوع بیماری دوباره شعله ور شده و  که شهرها، شهرستان‌ها و استان‌ها دوباره به وضعیت قرمز بازگردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =