کد خبر : 244705
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
-

مرحوم آیت‌الله یزدی باصلابت و اقتدار از کیان اسلام و ولایت فقیه دفاع کرد

مرحوم آیت‌الله یزدی باصلابت و اقتدار از کیان اسلام و ولایت فقیه دفاع کرد

به گزارش قائم آنلاین، مهدی سعادتی در گفت و گو ، با اشاره به درگذشت فقیه پارسا و استوانه حوزه های علمیه مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله یزدی در طول سالهای مجاهدت و ایثار همواره با صلابت ، اقتدار وشجاعت وصف ناپذیر از کیان اسلام و ولایت فقیه دفاع کرد

به گزارش قائم آنلاین، مهدی سعادتی در گفت و گو ، با اشاره به درگذشت فقیه پارسا و استوانه حوزه های علمیه مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله یزدی در طول سالهای مجاهدت و ایثار همواره با صلابت ، اقتدار وشجاعت وصف ناپذیر از کیان اسلام و ولایت فقیه دفاع کرد و با شجاعت کم نظیر در سنگرهای کلیدی نظام و انقلاب بویژه در جایگاههای حساس ریاست مجلس خبرگان و قوه قضاییه، عضویت درشورای نگهبان قانون اساسی وریاست شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منشا خدمات شایان بود.

وی شخصیت انقلابی و مجاهدت های آیت الله یزدی را مورد توجه قرار داد و افزود: این عالم وارسته انسانی شجاع و خطرپذیر بوده و در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی حضور جدی داشت.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران دفاع از حق را رویه تغییر ناپذیر آیت الله یزدی دانست و عنوان کرد: در دوران طاغوت که کسی جرأت نداشت یک کلمه حق بر زبان جاری کند، شجاعانه در میدان ها حاضر می شد و از حق دفاع می کرد.

این مسئول با بیان اینکه آیت الله یزدی شجاعانه از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دفاع می کرد، افزود: ایشان با بیانات روشنگرانه خود بسیاری از افراد را به سوی مسیر انقلاب دعوت کرد؛ منبرها و خطابه های ایشان و صلابتی که از خود در برابر طاغوت نشان می داد مهم‌ترین ویژگی این عالم برجسته بود.

سعادتی با اشاره به سالها خدمت مرحوم آیت الله محمد یزدی در این مجلس، گفت: این فقیه مجاهد و انقلابی محبوب خبرگان بود، ایشان در دوران ریاست خود بسیار مدبرانه، با شهامت و شجاعت مثال زدنی مجلس خبرگان را اداره می کرد.

وی فعالیت های انقلابی و فرهنگی آیت الله یزدی را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به صراحت لهجه ایشان در دفاع از انقلاب اسلامی تصریح کرد: این عالم وارسته نسبت به انقلاب اسلامی با کسی تعارف نداشت و اگر روزی احساس می کرد انقلاب در معرض تهدید قرار می‌گیرد یک تنه به میدان می آمد تا از حریم و کیان آن دفاع کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تواضع و فروتنی، پرهیز از کبر و غرور و اخلاص در راه خدای متعال را از ویژگی های آیت الله یزدی برشمرد و با تأکید بر ضرورت ادامه یافتن راه این عالم مجاهد از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اساتید انقلابی حوزه، گفت: فقدان این عالم جلیل القدر ثلمه بزرگی برای حوزه های علمیه و نظام اسلامی به شمار می رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − ده =