کد خبر : 244718
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
-

آیت‌الله یزدی شخصیتی نادر و غیرت‌مند انقلاب اسلامی

آیت‌الله یزدی شخصیتی نادر و غیرت‌مند انقلاب اسلامی

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله علمی معلمی در گفت‌وگو ، در خصوص شخصیت والای عالم انقلابی و برجسته رحلت آیت‌الله محمد یزدی ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ارتحال این عالم جلیل‌القدر، اظهار کرد:  مرحوم آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های بسیار اسثنایی بود، بدان معنا که از استوانه‌های محکم علمی حوزه علمیه قم بودند. وی افزود: آن‌هایی که

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله علمی معلمی در گفت‌وگو ، در خصوص شخصیت والای عالم انقلابی و برجسته رحلت آیت‌الله محمد یزدی ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ارتحال این عالم جلیل‌القدر، اظهار کرد:  مرحوم آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های بسیار اسثنایی بود، بدان معنا که از استوانه‌های محکم علمی حوزه علمیه قم بودند.

وی افزود: آن‌هایی که هم‌ریف و هم‌تراز با ایشان بودند، برخی‌هاشان رساله عملیه منتشر کردند، مقلد دارند؛ اما این عالم روحانی، شخصا نخواست در این عرصه ورود پیدا کند و تنها به کار علمی، تدریس، تحقیق و همچنین پیگیری مسائل انقلاب پرداخت.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله یزدی از شاگردان امام(ره) در سال ۱۳۴۱ دوران حضور امام خمینی در حوزه علمیه قم بود و پس از آنکه امام(ره) به موضوع انقلاب و مبارزه با شاه ورود پیدا کرد؛ از جمله کسانی که خالصانه و مخلصانه و فداکارانه با بارها در معرض خطر قرار قراگرفتن در کنار ایشان بود، هیمن آیت‌الله یزدی بود که بارها دستگیر شد، به زندان رفت، تبعید شد و همه این مسائل را تحمل می‌کرد و خم به ابرو نمی‌آورد.

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: ایشان از شخصیت‌های نادر و کمیاب انقلاب اسلامی بود و همان‌گونه که به اصل توحید باورمند و معتقد بود، همان‌گونه که اصل نبوت و اصل امامت را برای امامان معصوم(ع) اعتقاد داشت، به همان نسبت در استمرار ولایت معصومین، ولایت فقیه را باورمند و معتقد بود.

آیت‌الله معلمی بیان کرد: مرحوم یزدی برای دفاع از این اعتقادات و باورهای دینی خود، هیچ مسامحه و مداهنه نداشت و سستی به خرج نمی‌داد.

وی عنوان کرد: می‌توانم بگویم که ایشان انسانی بسیار غیرت‌مند در باورها و اعتقادات دینی خود بود و غیرت‌مندانه مقاومت می‌کرد و سختی‌ها را نیز به جان می‌خرید.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: لحظه‌ای که مرحوم یزدی، رئیس مجلس خبرگان شده بود و به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودیم، آیت‌الله خامنه‌ای تعبیر بسیار جالب و دلنشینی از ایشان مطرح کردند و فرمودند: « گاهی رسیدن به یک جایگاه، به انسان ارزش می‌دهد و گاهی نیز انسان در یک جایگاهی قرار می‌گیرد و به آن جایگاه ارزش می‌دهد، آقای یزدی از جمله کسانی است که در این جایگاه قرار گرفته و به این جایگاه، اعتبار علمی و اعتبار اجتماعی بخشیده است.»

امام جمعه قائم‌شهر افزود: این تعبیر را کمتر از حضرت آقا در مورد کسی شنیده‌ایم و حقیقتا هم، همین‌طور بود، ما نیز می‌فهمیدیم که به همین شکل است

آیت‌الله معلمی مطرح کرد: ایشان انسان و عالم برجسته‌ای بود، واقعا علمیت او در حد اعلاء بود، اما در این حوزه ورود پیدا نمی‌کرد که رساله عملیه چاپ کند و مقلد داشته باشد و اصلا بدنبال این موضوع‌ها نبود؛ فقط تحقیق مباحث علمی داشت و تدریس داشت و در تلاش بود تا شاگرد بپروراند و آخرین جایگاه ایشان نیز قبل از ارتحال، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که این جامعه جایگاه و شأنیتش آنجا است که حق معرفی مراجع تقلید جدید پس از وفات مرجع تقلیدی را دارند.

وی اعلام کرد: اعتبار جامعه مدرسین از گذشته بسیار یعنی زمانی که خود امام خمینی(ره) به مسائل سیاسی و مبارزه با دستگاه ستمشاهی ورود پیدا کرده بود و احتمال محاکمه ایشان از سوی رژیم شاه وجود داشت، جامعه مدرسین آن زمان، ورود پیدا کرده بود و مرجعیت امام راحل را کتبا منتشر کرد و با امضای این جامعه، مرجعیت امام راحل در کشور جا افتاد و در ادامه در پی این اتفاق، نظام ستمشاهی از ادامه برخورد با امام(ره) عقب نشست.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مواضع صریح و عمارگونه آیت‌الله یزدی در فتنه ۸۸، تصریح کرد: این عالم روحانی در تمامی فتنه‌ها، مواضع صریحی داشتند و اگر به تاریخ انقلاب رجوع کنید می‌بینید که ایشان در بزنگاه‌ها، خود را کنار نمی‌کشید و طبعا کارشکنی‌ها و تخریب‌ها علیه ایشان از سوی دشمنان ضد انقلاب، زیاد بود.

امام جمعه قائم‌شهر بیان کرد: پیغمبر اسلام نیز زمانی که خواست دین خدا را ترویج کند با تهمت‌ها، دشمنی‌ها، تهدیدها، افترا و کارشکنی‌ها از سوی دشمنان مواجه شد و اینجا هم همین‌گونه بود و واقعا آیت‌الله یزدی در تمام قضایا برای دفاع از ماهیت نظام، دفاع از ماهیت ولایت فقیه، دفاع از کلیت جمهوری اسلامی ایران، سیبل هدف دشمن بود؛ چون بسیار غیرت‌مندانه و انقلابی در برابر مواضع دشمنان این انقلاب، ایستادگی می‌کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =