کد خبر : 244360
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۲۰
-

«مَلِک گرسنه» بررسی می‌شود

«مَلِک گرسنه» بررسی می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، نشست ویژه‌ شهر کتاب در روز دوشنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۱ صبح به نقدوبررسی این کتاب اختصاص دارد که با حضور ایرج شهبازی و فرشته نوبخت به صورت مجازی برگزار می‌شود. در خبر برگزاری این نشست آمده است: به تازگی کتاب «مَلِک گرسنه» نوشته نهال تجدد به همت نشر چشمه منتشر

به گزارش قائم آنلاین، نشست ویژه‌ شهر کتاب در روز دوشنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۱ صبح به نقدوبررسی این کتاب اختصاص دارد که با حضور ایرج شهبازی و فرشته نوبخت به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: به تازگی کتاب «مَلِک گرسنه» نوشته نهال تجدد به همت نشر چشمه منتشر شده است. این کتاب حکایت کودکیِ شمس است و تَرک خانواده، جابه‌جایی و یک‌جا نماندن، بستگی با مشایخ هم‌روزگار و ‌گسستگی از آنان، و سرانجام برخورد و آمیختن او با مولانا. حکایت کیمیایی است که بر مولانای واعظ و فقیه می‌ریزد و از او عارف و شاعر می‌آفریند. حکایت ربودن مولانا از «چنگال قومی ناهموار» و ستیز با آنان است، حکایت طالبی است که مطلوب می‌شود… شمس از مولانای «خام» شاعری «پخته» می‌سازد و به این بسنده نمی‌کند. قونیه را ترک می‌گوید تا مولانا را به «آتش» کشد، شمس می‌رود، مولانا نی نیستان می‌شود، خود شمس می‌شود و از جدایی‌ها حکایت می‌کند. پس از عارف جان‌سوخته و در جست‌وجوی مولانا نهال تجدد این بار بر اساس مقالات شمس تبریزی، تقویم شمس را با کلام خود او می‌نویسد.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcitycc به‌طور مستقیم پیگیری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =