کد خبر : 244362
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۳۰
-

دولت عراق قصد دارد پرونده آوارگان را به طور کامل ببندد

دولت عراق قصد دارد پرونده آوارگان را به طور کامل ببندد

به گزارش قائم آنلاین، کریم النوری، نماینده وزارت مهاجرت و مهاجران عراق به خبرگزاری واع این کشور گفت: وزارت مهاجرت قصد دارد تمام اردوگاه‌های آوارگان را بسته و آنها را به صورت داوطلبانه به مناطق‌شان بازگرداند. تنها پنج اردوگاه در سراسر این کشور باقی مانده. غیر از اقلیم کردستان به اضافه ۲۶ اردوگاه که اکثرشان

به گزارش قائم آنلاین، کریم النوری، نماینده وزارت مهاجرت و مهاجران عراق به خبرگزاری واع این کشور گفت: وزارت مهاجرت قصد دارد تمام اردوگاه‌های آوارگان را بسته و آنها را به صورت داوطلبانه به مناطق‌شان بازگرداند. تنها پنج اردوگاه در سراسر این کشور باقی مانده. غیر از اقلیم کردستان به اضافه ۲۶ اردوگاه که اکثرشان ایزدی‌ها در سنجار و مناطق اطراف اقلیم هستند.

وی اضافه کرد: عملیات بستن اردوگاه‌ها و انتقال خانواده‌ها براساس خواسته‌هایشان است همچنین اکثر آوارگان به مناطق‌شان بازمی‌گردند. هر کسی که مشکل عشایری دارد می‌تواند برای ممانعت از هر خلأ یا مشکلی به مکان دیگری منتقل شود.

موج مهاجرت در عراق پایان ۲۰۱۳ آغاز شد زمانی که عملیات نظامی در صحرای استان الانبار در غرب این کشور آغاز شد. پس از آن همزمان با ورود داعش به شهر موصل در دهم ژوئن ۲۰۱۴ و کنترل آن بر سه استان روند مهاجرت نیز شدت یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − هشت =