کد خبر : 244530
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
-

افول تعداد ورزشکاران رشته کشتی در ایران

افول تعداد ورزشکاران رشته کشتی در ایران

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا دبیر در دیدار با سرپرست فرمانداری سمنان که در دفتر فرماندار این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: کشتی جزئی از فرهنگ مردم ایران است و باید برای حفظ این ارزش همواره در تلاش بود. وی افزود: اکنون کشتی در کشورمان دیگر رنگ و بوی سابق را ندارد و با تلاش

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا دبیر در دیدار با سرپرست فرمانداری سمنان که در دفتر فرماندار این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: کشتی جزئی از فرهنگ مردم ایران است و باید برای حفظ این ارزش همواره در تلاش بود.

وی افزود: اکنون کشتی در کشورمان دیگر رنگ و بوی سابق را ندارد و با تلاش مضاعف باید برای ریشه‌یابی و رفع مشکلات این ورزش پرطرفدار اقدام کرد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: برند کشتی در کشور دچار خدشه شده است و باید با پای‌کار آمدن تمامی مسؤولان و مدیران برای توسعه ورزش کشتی تلاش کرد.

دبیر اظهار کرد: در استان و شهرستان سمنان مسؤولان پای‌کار هستند و از تلاش و دلسوزی‌های این شخصیت‌های فرهیخته نهایت قدردانی را دارم.

وی بیان کرد: آمادگی اعطای میزبانی برگزاری مسابقات کشتی در رده‌های مختلف به‌صورت ملی در سمنان وجود دارد و با برگزاری رویدادهای ورزشی می‌توان برای جذب گردشگر هم تلاش کرد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: در دهه‌های گذشته بیش از یک‌ میلیون کشتی‌گیر در سراسر کشور مشغول به تمرین بودند که این رقم اکنون به کمتر از ۴۰ هزار کشتی‌گیر رسیده که این نشان‌دهنده افول تعداد ورزشکاران رشته کشتی در ایران است.

کشتی جزئی از فرهنگ اصیل ایرانی است

نادر فخری، سرپرست فرمانداری سمنان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با علیرضا دبیر از قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش ایران گفت: کشتی جزئی از فرهنگ اصیل کشور عزیزمان ایران است و توجه به امر ورزش در کاهش و ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

وی افزود: باید جوانان و کشتی‌گیران از خصوصیات اخلاقی پهلوانان و پیشکسوتان کشتی ایران الگوبرداری کنند.

سرپرست فرمانداری سمنان با اشاره به قدمت کشتی در کشور گفت: توجه به امر ورزش باید به معنای واقعی در جامعه نهادینه شود و باید از هر ابزاری برای نشاط و سالم‌سازی جامعه بهره برد.

فخری با مروری بر فعالیت‌ها و اقدامات ورزشی در راستای مأموریت شغلی خود گفت: در دوران مدیریتم در شهرستان‌های مختلف به‌اندازه توان برای اعتلای ورزش به‌ویژه رشته کشتی تلاش کردم و در این راستا ساخت خانه کشتی در شهرستان سقز و ساخت زورخانه در شهرستان پاوه ازجمله خدمات این‌جانب به ورزش‌دوستان بوده است.

برگزاری مسابقات ملی کشتی در سمنان با نام شهید سیامک افرادی 

وی اظهار کرد: باید با اتخاذ رویه‌های کارشناسی و عملیاتی برای رغبت جوانان به امر ورزش تلاش کرد؛ چراکه اکنون شاهد هستیم که در برخی مناطق تعداد قلیان‌سراها، بیش از باشگاه‌های ورزشی است که این مسأله یک نگرانی و بحران اساسی محسوب می‌شود.

سرپرست فرمانداری سمنان با اعلام آمادگی این شهرستان برای میزبانی مسابقات کشتی در رده‌های مختلف سنی کشتی آزاد و فرنگی گفت: فرمانداری سمنان آماده همکاری تمام‌قد با فدراسیون کشتی در بخش‌های مختلف است.

فخری افزود: برگزاری مسابقات کشتی در سطح ملی در شهرستان سمنان با نام شهید سیامک افرادی با تلاش فدراسیون کشتی و فرمانداری سمنان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای تجهیز و رفع مشکلات زیرساختی سالن‌های ورزشی هیأت‌های ورزش شهرستان سمنان مصوب شد و در این راستا توجه به امر ورزش به‌صورت ویژه در مرکز استان پیگیری می‌شود.

سرپرست فرمانداری سمنان اهدای دو تخته تشک کشتی برای این شهرستان را به فال نیک گرفت و از رئیس فدراسیون کشتی از این بابت تشکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + هجده =