کد خبر : 244230
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
-

شیوع کرونا در این استان صعودی است

شیوع کرونا در این استان صعودی است

به گزارش قائم آنلاین، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع در گیلان، بیان کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در استان گیلان، دارای روند صعودی است و این روند افزایشی به شکل نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است، طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و

به گزارش قائم آنلاین، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع در گیلان، بیان کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در استان گیلان، دارای روند صعودی است و این روند افزایشی به شکل نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است، طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده محور با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در استان گیلان در حال اجرا است و در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف استان تشکیل و در چارچوب وظایف مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود شش هزار و ۸۰۰ نیروی بسیجی در قالب ۲۸۸۰ تیم با هماهنگی مراکز در زمینه غربالگری بیماران در حال ارائه خدمت هستند.

وی افزود: از زمان شروع اجرای این طرح در استان گیلان جمعیتی بالغ بر ۶۸۰ هزار و ۹۹۱ نفر غربالگری شده‌اند و همچنین در این بازه زمانی ۵۳۶ تست رپید، از افراد دارای علائم بیماری اخذ شده است که نتیجه تست ۹۸ نفر از آنها مثبت اعلام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۵۸۶ نفر نیازمند قرنطینه خانگی و ۹۸ نفر نیازمند ایزولاسیون بوده‌اند و ۲۰۵ نفر موارد مشکوک سالمند و ۱۶۵ نفر مشکوک دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند. همچنین دو نفر نیازمند ارجاع به بیمارستان بوده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، نقاهتگاه‌هایی در نقاط مختلف استان به منظور پذیرش بیماران نیازمند به قرنطینه غیرخانگی تعیین شده است و از جمله اقدامات ارزشمند خیرین استان گیلان در راستای اجرای این طرح می‌توان به خرید اقلام و ملزومات مورد نیاز نقاهتگاه‌ها، خرید تب سنج، ماسک و تحویل بسته‌های حمایتی اشاره کرد که امیدواریم با همکاری خوب مردم به موفقیت برسیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =