کد خبر : 244197
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۳۰
-

اظهارات بحرین درباره “تجاوز نظامی قطر” و تعهدش به اتخاذ تدابیر لازم

اظهارات بحرین درباره “تجاوز نظامی قطر” و تعهدش به اتخاذ تدابیر لازم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین دیروز، دوشنبه در همایش مرکز تحقیقات استراتژیک بین‌المللی گفت: تجاوز نظامی قطر هدفش ایجاد وضعیتی از باج‌خواهی و تحریک‌ سیاسی بود. به هر حال بحرین سیاست خویشتن‌داری و حکمت و حفظ شورای همکاری را در پیش می‌گیرد. الزیانی تاکید کرد: تعریف

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین دیروز، دوشنبه در همایش مرکز تحقیقات استراتژیک بین‌المللی گفت: تجاوز نظامی قطر هدفش ایجاد وضعیتی از باج‌خواهی و تحریک‌ سیاسی بود. به هر حال بحرین سیاست خویشتن‌داری و حکمت و حفظ شورای همکاری را در پیش می‌گیرد.

الزیانی تاکید کرد: تعریف بحرین از مرزهای دریایی‌اش طبق قانون شماره هشت ۱۹۹۳ درباره آب‌های منطقه‌ای کشور و منطقه هم‌مرز مشخص است و این قانون قابل اجراست و بحرین حاکمیت خود بر آب‌های منطقه‌ای‌اش را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در منشور تلاش ملی آمده است، بحرین از موجودیت، اراضی و آب‌های منطقه‌ای که غیرقابل چشم پوشی یا سازش به هر صورتی و تحت هر شرایطی محافظ می‌کند. این چشم پوشی از حاکمیت و صرف نظر از هر مساله‌ای در منطقه‌مان جایز نیست.

الزیانی درباره تدابیر اتخاذ شده برای حمایت از ماهیگیران بحرینی اظهار کرد، کشورش تمام تدابیر لازم برای تضمین حقوق حاکمیتی و حقوق شهروندانش طبق سازوکار موجود زیر چتر شورای همکاری را لحاظ خواهد کرد.

این مقام بحرین تاکید کرد، سیاست خویشتن‌داری را از زمان تعامل نظامی مسلحانه علیه ضحال الدبیل در سال ۱۹۸۶ و حمله اخیر به دو قایق گارد سواحل در تعامل با تجاوزات نظامی قطر در آب‌های منطقه‌ای بحرین را در پیش می‌گیرد و این به دلیل ایمان راسخ بحرین به لزوم حفظ همبستگی شورای همکاری است.

او اشاره کرد، هدف از حمله ضحال الدیبل و اقدام دو قایق قطری نوعی از باج‌خواهی سیاسی از بحرین ایجاد می‌کند و سیاست بحرین با همسایگانش مبتنی بر حسن هم‌جواری و درایت و راه حل مسالمت‌آمیز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 14 =