کد خبر : 244155
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
-

معرفی برترین بازارهای مبل ایران

معرفی برترین بازارهای مبل ایران

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام اثاث ‌چین، خرید مبلمان یک چالش بزرگ در هر خانواده محسوب می‌شود، از انتخاب طرح و رنگ و مدل تا پیدا کردن یک مرکز فروش مبلمان مناسب می‌تواند یکی از چالش‌های پیش روی خانواده در این زمینه باشد. در این متن قصد داریم به معرفی برترین بازارهای مبل ایران بپردازیم.

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام اثاث ‌چین، خرید مبلمان یک چالش بزرگ در هر خانواده محسوب می‌شود، از انتخاب طرح و رنگ و مدل تا پیدا کردن یک مرکز فروش مبلمان مناسب می‌تواند یکی از چالش‌های پیش روی خانواده در این زمینه باشد. در این متن قصد داریم به معرفی برترین بازارهای مبل ایران بپردازیم.

بازار مبل تهران؛ قلب تپنده بازار مبل ایران

تهران به عنوان پایتخت دارای بزرگترین مراکز تهیه و تولید مبلمان در ایران است. بازارهای مبل تهران در عرضه مبلمان و صنایع چوبی شهرت بسیاری دارند و هرکدام از این بازارها به تنهایی می‌تواند پاسخگوی نیاز هموطنان در سراسر کشور باشد.

از آنجایی که تهران یک شهر بسیار شلوغ و پرجمعیت است، برای رفاه حال شهروندان در هر یک از مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران بازارهای بزرگ تولید و عرضه مبلمان وجود دارد که هر کدام از آنها در نوع خود بی‌نظیر و دیدنی است.

در این بازارها انواع گوناگون مبلمان از مبل‌های راحتی تا مبلمان سلطنتی و استیل وجود دارد، همچنین در کنار مبلمان دیگر صنایع چوبی نیز در این بازارها عرضه می‌شود، ضمن این که نمایندگی‌های رسمی برندهای معتبر جهانی عرضه مبلمان نیز در این بازارها دیده می‌شوند.

بازار مبل جاجرود، بازار مبل دلاوران، بازار مبل یافت آباد، بازار مبل چهاردانگه و بازار مبل خاوران، مراکز تولید و عرضه مبلمان در شهر تهران هستند که در مناطق شرقی و غربی و جنوبی تهران واقع شده و هر کدام از این مناطق دارای صدها تولیدی و مرکز عرضه مبلمان است، بنابراین خریداران انواع مبلمان می‌توانند با هر بودجه‌ای که دارند در این بازارها به راحتی مبلمان مورد نظر خود را بیابند.

بازار مبل یافت آباد؛ مشهورترین بازار مبل ایران

بدون شک هرکس به دنبال انتخاب و خرید مبلمان باشد، اولین گزینه‌ای که در ذهنش جای می‌گیرد، بازار مبل یافت آباد تهران است. این بازار مبل که در منطقه غرب تهران واقع شده، شامل تعداد زیادی تولیدی، فروشگاه و نمایشگاه عرضه مبلمان است که انواع مبلمان را می توان با قیمت‌های گوناگون در این منطقه پیدا کرد.

یکی از بزرگترین محاسن بازار مبل یافت آباد وجود تولیدی‌های مبلمان در این بخش است که به خانواده‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند مبل‌های باکیفیت را با قیمت ارزان‌تر از فروشگاه و نمایشگاه در این تولیدی‌ها پیدا کنند.

البته باید توجه داشت که بازار مبل یافت آباد از دو قسمت تشکیل می‌شود. بخش اصلی و شناخته شده بازار مبل یافت آباد  شامل انواع پاساژهای بزرگ و مشهور است که عرصه نمایش و فروش انواع مبلمان اداری و منزل به شمار می‌آیند، از جمله بازار مبل خلیج فارس، بازار مبل شماره ۱، ۲ و ۳ ایران، بازار مبل کاسپین، نگارستان، ملل و پاسارگارد و … که همگی از شناخته‌شده‌ترین مراکز عرضه مبلمان محسوب می‌شوند و مشتمل بر صدها مغازه و نمایشگاه فروش مبلمان و صنایع چوبی هستند.

بخش دوم شامل تولیدی‌ها و مراکز ساخت مبلمان است که در سمت دیگر اتوبان در منطقه یافت آباد واقع شده، در تمام کوچه‌ها و خیابان‌های این منطقه می‌توانید کارگاه‌ها و تولیدی‌های ساخت مبلمان منزل را ببینید که اکثر آنها فروش جزئی نیز دارند و می توانید مبلمان با قیمت مناسب در آنها پیدا کنید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در بازارهای مبل مختلف در سراسر تهران مبل‌ها با کیفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند، بنابراین در زمان انتخاب و خرید مبل به ویژه از مراکز تولید و عرضه مستقیم حتما به کیفیت کالای ارائه شده توجه داشته و از فروشندگان ضمانت کیفیت بخواهید.

بازار مبل ملایر؛ پایتخت مبل و منبت

چند سالی است که نام بازار مبل ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت ایران شنیده می شود، البته شهرستان‌های دیگری نیز در عرضه مبلمان دارای شهرت هستند اما ملایر توانسته است با عرضه مبلمان با کیفیت از جنس چوب طبیعی و البته مبلمان‌های سبک کلاسیک و استیل با منبت‌کاری‌های فراوان و ظریف، نام خود را در کنار شهرهای بزرگی در عرضه مبلمان مثل تهران و تبریز قرار دهد. تا جایی که مبلمان تولید شده در کارگاه‌های ملایر به تمام شهرهای کشور و حتی کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

وجود درختان گردو، راش و چنار در منطقه ملایر باعث شده است که تولید مبلمان سبک استیل و کلاسیک و به ویژه از نوع منبت‌کاری شده در  این منطقه رونق بسیاری داشته باشد.

کیفیت مبلمان تولیدی در کارگاه های کوچک شهرستان ملایر در استان همدان بسیار بالا است. به طوری که این شهرستان کوچک با امکانات محدود و کمی که در اختیار دارد توانسته است به خوبی بازار مبلمان منبت کاری شده را در کشور و منطقه به دست گرفته و در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. همچنین رونق کارگاه‌های ساخت و تولید مبلمان در این شهرستان باعث رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه نیز بوده است.

سخن پایانی

با توجه به مصرفی بودن مبلمان و تقاضای بسیار برای خرید این کالا، در اکثر شهرهای کشور مراکز عرضه مبلمان تحت عنوان بازار مبل وجود دارد، نکته مهم در این مسئله، تولید و ساخت مبلمان است که تنها در برخی از شهرهای کشورمان این کار صورت می‌گیرد و مبل‌ها به صورت آماده یا نیمه آماده به مراکز سایر استان‌ها و شهرها صادر می‌شوند.

از جمله مناطقی که خود دارای مراکز تولیدی مبل هستند می‌توان به استان سمنان، تهران، همدان و آذربایجان شرقی اشاره کرد که در این زمینه پیشتاز بوده و دارای بازارهای مبل مشهوری چون بازار مبل یافت آباد، بازار مبل ملایر و بازار مبل تبریز هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + شش =