کد خبر : 244071
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
-

مرشدی: شاهین‌طبع اختلافش با ارسلان را شفاف سازی کند

مرشدی: شاهین‌طبع اختلافش با ارسلان را شفاف سازی کند

به گزارش قائم آنلاین، عباس مرشدی در گفت‌وگو ، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات پنجره دوم انتخابی کاپ  آسیا توضیح داد: به هر حال نظرات گفته می‌شود و انتقادات صورت می‌گیرد، اما موضوع مهم آن است که تیم ملی ایران یک پتانسیلی دارد که باید از آن استفاده کنیم. نباید دائم پشت

به گزارش قائم آنلاین، عباس مرشدی در گفت‌وگو ، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات پنجره دوم انتخابی کاپ  آسیا توضیح داد: به هر حال نظرات گفته می‌شود و انتقادات صورت می‌گیرد، اما موضوع مهم آن است که تیم ملی ایران یک پتانسیلی دارد که باید از آن استفاده کنیم. نباید دائم پشت اسم حامد و صمد پنهان شویم. تیم خوبی داریم که بازیکنان قابلی را در پست‌های مختلف دارد.

او افزود: از نظر من دلیل عملکرد ضعیف ایران در این مسابقات کم اهمیت دادن این پنجره بود، چون ما اردو داشتیم‌ و بازیکنان هم سال‌ها کنار هم بازی کرده‌اند. فکر می‌کنم نام عربستان و سوریه برای ما جدی نبود، در حالی‌ که باید بدانیم مردم جهان برای پیشرفت برنامه دارند، اما متاسفانه فدراسیون ما برنامه‌ای برای پیشرفت ارائه نکرده حتی اگر برنامه داشته باشد. البته این موضوع از گذشته بوده و ما از فدراسیون‌ جدید انتظار داشتیم که‌ کارهای بد گذشته را پوشش دهد تا در این سه سال به نتایج مطلوبی در زمینه‌های مختلف برسد که اثرگذار است.

*تیم ملی بسکتبال رهبر نداشت

سرمربی سابق تیم ملی، درباره بازی مقابل عربستان گفت: عربستان مقابل ایران از پیش بازنده بود و ایران خوب شروع‌ کرد. من معتقدم‌ وقتی یک گروهی کار را خوب شروع می‌کند باید به آن کار ادامه دهیم. از همان ابتدا با ۱۰ تا ۱۲ امتیاز اختلاف جلو بودیم، دفاع تمام زمین و نیمه زمین خوبی هم داشتیم. برنامه داشتیم ولی طوری که تعویض‌ها صورت می‌گرفت خیلی‌ مطلوب‌ نبودند. بازیکنان‌ پتانسیل خوبی دارند، اما به شرطی که موقع خوب استفاده شوند.

او درباره انتقاداتی که از عملکرد ضعیف بازیکنان پست چهار تیم ملی بسکتبال صورت می‌گرفت: توضیح داد: به نظر من باید بپرسیم که چه سیستمی وجود دارد وقتی حدادی هست هر کدام از پست چهارهای ما ۱۵ امتیاز به دست می‌آورند و وقتی او نیست هر کدام دو امتیاز؟ ما از نظر فیزیکی بازیکنانی نزدیک به او داریم و باید دید چرا روی آن‌ها کار نمی‌کنیم ‌که مثل حامد زهردار باشند؟ در مجموع به نظر من عملکرد ما مقابل عربستان خوب نبودی و برابر سوریه بد بود.

مرشدی درباره ایرادات تاکتیکی که از بازی تیم ملی ایران گرفته می‌شد نیز گفت: مسائلی که من مطرح‌ کردم کلی بود، اما شنیدم که گفتند ما بر علیه دفاع زون برنامه نداشتیم، اما باید بدانیم که هماهنگی یک تیم در ارتباط با یکسری حرکات زیربنایی بسکتبال نیازی به هیچ سیستم، طراحی تمرین و حمله ندارد. وقتی می‌گویند پاس سوم‌ ما به سمت حلقه پرتاب می‌شد، این یعنی ما مدیریت کافی در زمین مسابقه را نداشتیم، یک از سمت سرمربی و دوم از سمت رهبر تیم داخل زمین. قطعا پاس پنجم، ششم و حتی تعداد بیشتر پاس‌ها، در دفاع زون بیشتر جواب می‌دهد اما چون بازیکنان ما رهبری نداشتند که وظایفشان را گوشزد کند، با تصمیم خود در هر زمان که می‌خواستند توپ را پرتاب می‌کردند که باعث چنین نتایجی می‌شد. ما هم باید همانند سایر کشورها و تیم‌ها منطقی عمل‌ کنیم. وقتی پرتاب‌ها گل نمی‌شود باید از بازیکنان زیر حلقه استفاده کنیم، اما همه این‌ها با حرکت‌ و تصمیم‌های منطقی نتیجه می‌دهد.

*نباید اختلاف میان بازیکنان و کادرفنی پنهان شود

او در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف میان سرمربی تیم ملی با بازیکنانی چون مهران شاهین‌طبع نباید پایان یابد؟ توضیح داد: ابتدا باید یک جواب کلی بدهم. از نظر من خیلی بد است که بین بازیکنان و یک‌ مرجع عالی قدر ورزش یعنی فدراسیون و کادرفنی اختلاف باشد. همچنین چقدر بد است که در کشورمان به جای یک ارسلان کاظمی، ۵ ارسلان دیگر نداریم. این موضوع‌ در مرحله آخر وظیفه فدراسیون است که بازیکن سازی کند، باشگاه‌ها و نفراتی که در این زمینه مشغولند باید بهتر کار کنند. چرا نباید یکی‌ مثل ارسلان داشته باشیم که وقتی او را دعوت نکردیم از آن‌ها استفاده کنیم؟

مرشد افزود: به صورت اختصاصی راجع به ارسلان هم باید بگویم که آقای شاهین‌طبع با ارسلان مشکل دارد و اگر بگوییم نیست، اشتباه است. اگر مشکلی نیست چرا ارسلان دعوت نمی‌شود؟ این‌ موضوع باید شفاف سازی شود که چرا نیست؟ اگر او اشتباهی کرده است باید بگویند که چیست تا او از خودش دفاع کند. به نظر من ارسلان محق است که در تیم باشد، اما اینکه جای او خالی است را قبول ندارم. حسن‌زاده، مایک و زنگنه چند درصد پایین‌تر از او هستند؟ نبود ارسلان تاثیر آنچنانی ندارد چون نفرات دیگر با درصدی پایین یا بالاتر نسبت به او وظایف آن پست را انجام می‌دهند اما حامد حدادی چرا. حامد با زانو هم وارد زمین شود تیم‌های مقابل می‌ترسند.

*موفقیت در المپیک یعنی بالا بردن سطح کیفی بسکتبال ایران

پیشکسوت بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که تیم ملی ایران برای موفقیت در المپیک نیازمند چه فاکتورها و اقداماتی است؟ اظهار کرد: برای یک تیم در بازی‌های گروهی بازیکن‌ موثر است، اما وقتی‌ کارهای‌ گروهی کنار هم انجام شوند موفقیت به دست می‌آید. حد و اندازه هر تیمی هم مشخص است، ما به عنوان‌ نماینده آسیا در المپیک حاضر می‌شویم که جایگاه بسکتبال آسیا هم در جهان مشخص است. باید قوی باشیم اما چقدر می‌توانیم قوی باشیم بستگی به ظرفیت‌ها دارد چون‌ پتانسیل ما هم مشخص است.

او افزود: باید به گونه‌ای در این مسابقات حاضر شویم که وقتی مقابل یک تیم قدرتمند باختیم از آن دیدار درس بگیریم. مسابقات جهانی زمانی بود که بتوانیم موفقیت بزرگی به دست بیاوریم که کادر فنی از آن استفاده نکرد. موفقیت مد نظر من درس گرفتن از تیم‌های بزرگ و بالا بردن سطح فنی بسکتبال خودمان است. اگر با اختلاف کم مقابل تیم‌های بزرگ ببازیم، این یعنی موفق شده‌ایم. من باخت برابر سوریه را یک اتفاق می‌دانم. ما تیم خوبی داریم که بخاطر یک اتفاق باخت. وسط کار متوجه شرایط شدیم که نشد مسئله را جمع کنیم.

مرشدی تاکید کرد: اگر بجای شاهین‌طبع ۱۰ مربی دیگر هم بیایند همین نفرات انتخاب می‌شوند به علاوه ارسلان. ما بحز این نفرات بازیکن و تیم دیگری نداریم که جای تاسف دارد. الان سوال این است که چرا یک تیم دیگر نداریم؟ تفاوت ما با بسکتبال چین همین است، آن‌ها در ۱۵ سال دائم تیم خود را تغییر می‌دهد و ما دائم با همین نفرات اعزام می‌شویم. هنوز حدادی را داریم و غیر از آن‌ کس دیگری نداریم. باید روی این موضوعات کار شود.

او در پایان صحبت‌های خود توضیح داد: به عنوان مثال ما در تیم شهرداری گرگان حسن علی‌اکبری را داریم که سال گذشته قرارداد بسته و خیلی هم به او بازی نمی‌رسد. امسال هم آنجا است که به او بازی نمی‌دهند. این بازیکن با ۲ متر و ۱۶ – ۱۷ سانت قد بسکتبال هم بلد است نیا به برنامه دارد تا در حد حدادی باشد. اگر همان برنامه‌ای که در زمان غضنفری برای حدادی صورت‌ گرفت برای چنین بازیکنی پیاده سازی شود دو سه سال دیگر یک حدادی جدید خواهد بود. فدراسیون چه حمایتی از این بازیکن می‌کند؟ هیچ حمایتی. حدادی را از ابتدا در زمین گذاشتند و گفتند باید بازی کند، الان هم می‌شود کاری کنیم تا از این چنین بازیکنانی در آینده نزدیک استفاده کنیم. چرا این افراد را نمی‌آورند که مقابل حدادی بازی کنند تا وظایف یک پست ۵ را یاد بگیرند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + سیزده =