کد خبر : 244103
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
-

عدم توجه و حمایت مناسب مسئولین دانشگاه هنر از رشته فرش

عدم توجه و حمایت مناسب مسئولین دانشگاه هنر از رشته فرش

به گزارش قائم آنلاین، فائزه عقبایی دبیر انجمن علمی فرش دانشگاه هنر در گفتگو ، به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این انجمن پرداخت و گفت: دانشجویان رشته فرش به عنوان اعضای انجمن علمی فرش با مشارکت یکدیگر در این انجمن فعالیت می‌کنند و این فعالیت‌ها در طول سال با هدف پیوستن و شرکت در نمایشگاه

به گزارش قائم آنلاین، فائزه عقبایی دبیر انجمن علمی فرش دانشگاه هنر در گفتگو ، به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این انجمن پرداخت و گفت: دانشجویان رشته فرش به عنوان اعضای انجمن علمی فرش با مشارکت یکدیگر در این انجمن فعالیت می‌کنند و این فعالیت‌ها در طول سال با هدف پیوستن و شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: البته فعالیت دانشجویان در انجمن علمی فرش همانند سابق دیگر پر رنگ نیست. زیرا متولیان و مسئولین دانشگاه هنر، از فعالیت‌های دانشجویان این رشته حمایت در زمینه ارتقای آموزشی و مالی لازم را به عمل نمی آورند. این امر منجر به کاهش انگیزه دانشجویان نسبت به فراگیری آموزش و انجام فعالیت‌های مرتبط با حوزه فرش می‌شود. البته ناگفته نماند دانشگاه هنر کاشان، تبریز و اصفهان فعالیت‌های قابل ملاحظه‌آی را در سطح و محیط علمی و آموزشی خود به عنوان قطب‌های فرش کشور انجام می دهند. اما در حال حاضر تمامی فعالیت‌ها در حوزه فرش در دانشگاه و انجمن به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹، کمرنگ است.

دبیر انجمن علمی فرش دانشگاه هنر، با ابراز ناخرسندی از عدم تسلط و تجربه اندوزی فارغ التحصیلان رشته فرش در فضای کاری جامعه بیان کرد: اساتید هیات علمی و مدرسین مدعو در دانشگاه هنر فقط به تدریس یک سری اصول و مبانی تئوری به صورت فشرده برای دانشجویان می‌پردازند. در صورتی که مبنا و اصول استاندارد آموزشی باید بر پایه و همسو بودن آن رشته با بازار کار حرکت کند. یعنی دانشجو در طول دوران تحصیل باید با فضای بازار کار پیوند و ارتباط برقرار کند تا تجربه و مهارت لازم را یاد بگیرد. این موضوع در دانشگاه هنر شاید یک بار در طول تحصیل صورت گیرد که کافی نیست. همچنین باید یادآوری کنم که هدف از ایجاد رشته فرش در دانشگاه‌ها بهبود و ارتقا کیفیت صنعت فرش بود که متاسفانه این هدف به دلیل همکاری نکردن کسبه بازار با دانشجویان به این دلیل که آنها دانشجو را فردی منفعل و خالی از تجربه و دانش کافی می پندارند، برجسته نشد.

وی در پایان با اشاره به تکراری بودن سرفصل های آموزشی در رشته فرش گفت: اساتید گروه فرش دانشگاه هنر بجز تعداد محدودی، اغلب در حوزه‌های غیرتخصصی مشغول تدریس هستند. از طرفی سرفصل‌های آموزشی به روز نیست و این سرفصل‌ها در فضای آموزشی مدام چرخه تکراری خود را برای تمامی دوره‌های آموزشی می‌پیماید. وجود این بی‌نظمی‌های آموزشی و مشکلات متعدد دیگر در این گروه آموزشی، روحیه و انگیزه‌ی دانشجویان را تضعیف می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =