کد خبر : 244159
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
-

شناخت بهتر از لوله پلی اتیلن، انتخاب بهتر

شناخت بهتر از لوله پلی اتیلن، انتخاب بهتر

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام بازرگانی سداب، پلی اتیلن از انواع پلیمرهای گرمانوم است به این شکل که این عنصر با رسیدن به نقطه ذوب خود حالت مایع و رسیدن به نقطه انجماد به حالت جامد تغییر می نماید. پلی اتیلن چیست ؟ پلی اتیلن از سنتز شیمیایی اتیلن حاصل می شود که از

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام بازرگانی سداب، پلی اتیلن از انواع پلیمرهای گرمانوم است به این شکل که این عنصر با رسیدن به نقطه ذوب خود حالت مایع و رسیدن به نقطه انجماد به حالت جامد تغییر می نماید.

پلی اتیلن چیست ؟

پلی اتیلن از سنتز شیمیایی اتیلن حاصل می شود که از ترکیبات نفت خام و گازهای طبیعی بدست می آید. به اختصار با نام PE نشان داده می شود. پلی اتیلن خالص کمتر بکار گرفته می شود و بیشترین استفاده از پلی اتیلن در ترکیبات پلاستیکی از جمله اتصالات پلی اتیلن وهمچنین دیگر کاربردهای آن لوازم پلاستیکی آشپزخانه، ظروف پلاستیکی شیر و مایعات، کیسه های پلاستیکی می باشد.

تاریخچه لوله پلی اتیلن

اولین بار در سال ۱۹۳۳ میلادی شرکت شیمیایی ایمپریال کشور انگلستان مواد پلی اتیلن را کشف کرد .استفاده از لوله های پلاستیک فشرده از سال ۱۹۴۲ میلادی در اروپا و آمریکا آغاز شد.

شروع تاریخچه استفاده از پلی اتیلن برای تولید لوله به سال ۱۹۵۴ میلادی در فرانکفورت آلمان برمی گردد. آیا می دانستید اولین کاربردی که مهندسان از مواد پلی اتیلن در نظر گرفتن برای ساخت لوله پلی اتیلن بوده درهمان مقطع زمانی دیگر استفاده از لوله های بتنی و فلزی مقرون به صرفه نبوده است.

سابقه استفاده از لوله های پلی اتیلن برای انتقال گاز به ۵۰ سال پیش برمی گردد. که در اوایل کار از لوله های پلی اتیلن مشکی رنگ و بعدها با پیشرفته تر شدن از لوله هایی با نوار زرد رنگ برای انتقال گاز بکار گرفته شد.

این نوع از لوله دارای خاصیت مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، وزن سبک، سهولت در لوله گذاری، حمل و نقل و نسب آسان می باشد. از این روی مناسب ترین نوع پلاستیک جهت انتقال گاز به شمار می آیند.

انواع لوله پلی اتیلن

در حالت کلی لوله های پلی اتیلن به دو دسته لوله های تک جداره و لوله های دو جداره تقسیم بندی می شوند.

لوله های تک جداره که به عنوان لوله های پلی اتیلن فشار قوی شناخته شده می شوند. برای انتقال سیالات مجاز تحت فشار کاربرد دارد. لوله های تک جداره بر اساس نوع ماده اولیه وکاربرد آن در مصارف کشاورزی و آبیاری قطره ای برای آبیاری تحت فشار، در باغات از لوله های با قطر کم بکار گرفته می شود.

از جمله مشخصه های لوله های تک جداره سهولت در نصب، دارای اتصالات متنوع، مقاوم در برابر ضربه و مواد شیمیایی، مقاوم در برابر فشار بالای ۱۶ اتمسفر می باشد.

لازم است بدانیم که لوله های تک جداره خود شامل دو بخش لوله های آبی و گازی می باشد. لوله های آبی عمدتاً، برای سیستم انتقال آب است که خط آبی روی لوله مشخصه ظاهری آن می باشد. لوله گازی برای انتقال گاز که عدم نشتی بسیار حائز اهمیت است با خط زرد رنگ نشان داده می شود.

لوله های دو جداره این نوع لوله برای انتقال سیالات بدون فشار طراحی شده. لوله دو جداره به دلیل توانایی تحمل فشار خارجی بسیار بالا در صنعت پل سازی و راه سازی کاربرد دارند.

از مشخصه های لوله های دوجداره عدم نیاز به ماشین آلات سنگین هنگام اجرا، عدم گرفتگی لوله در اثر رسوبات، عمر بسیار طولانی بهره برداری، ضریب زبری پایین، وزن کم در مقایسه با لوله ها بتنی مشابه آن است.

مزایای لوله پلی اتیلن

. دارای طول عمر بالاست

. انعطاف پذیری بالا لوله و اتصالات پلی اتیلن

. وزن مخصوص پائین و خاصیت شناور بودن در آب دریا

. مقاومت کیفی و استحکام مکانیکی بالا تر

. مقاوم در برابر محیط های اسیدی و قلیائی و مواد شیمیایی

. مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی

. مقاوم در مقابل زلزله و رانش های احتمالی زمین

. به علت ضریب اصطکاک پائین افت فشار درون لوله های پلی اتیلنی کمتر است

. بهداشتی بودن و قابل استفاده برای انتقال و توزیع آب آشامیدنی

. دارای خواص شیمیائی، فیزیکی و مکانیکی برتر برخلاف چگالی و وزن پایین تر

. حمل و نقل، بارگیری، باراندازی و بسته بندی به مراتب راحت تر به دلیل وزن کمتر

. امکان تولید و بسته بندی در طول های بیشتر

. فراوانی و در دسترس بودن لوله های پلی اتیلنی

. نصب و اجرای آسان  و عدم نیاز به تجهیزات نگهداری آن

. استحکام مکانیکی بالای محل های اتصال حاصل از جوش لوله ها

کاربردها

این نوع از لوله با توجه به مشخصات ویژه خود دارای کاربردهای وسیعی در صنعت انتقال سیالات می باشد. در حال حاضر لوله های پلی اتیلن ایده آل ترین گزینه برای سیستم انتقال آب، فاضلاب شهری، لوله انتقال گاز، لوله های آتش نشانی، خطوط انتقال محصولات نفت، خطوط فاضلاب صنعتی، خطوط تهویه مطبوع، در کشاورزی و لایروبی جهت انتخاب می باشد.

راهنمای خرید

چناچه با مطالعه متن فوق و معرفی مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن آشنا شدید. خرید این محصول به دلیل کاربردهای قابل توجه آن در صنعت نکاتی را دارد که با توجه به آن می‌توانید خریدی عالی داشته باشید.

باید در نظر داشت که لوله پلی اتیلن باید نشان استاندارد را داشته باشد، برند معتبری باشد، نام کارخانه تولید کننده، تاریخ تولید، شماره خط تولید، نوع مواد اولیه پلی اتیلن، رده فشار کاری باید روی لوله درج شده باشد و شما با دسترسی به این داده ها می‌توانید اطلاعات کلی از لوله پلی اتیلن را بدست آورید.

در صورتی که قصد خرید لوله و اتصالات پلی اتیلنی دارید به اطلاع می رسانیم بازرگانی سداب با دارا بودن نمایندگی کارخانجات معتبر داخلی و خارجی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − نه =