کد خبر : 243965
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
-

تجهیزات خشکشویی و توضیح درباره این تجهیزات

تجهیزات خشکشویی و توضیح درباره این تجهیزات

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام هلسا، در این مطلب خشکشویی آنلاین هلسا به بررسی فرآیند خشکشویی و دستگاه‌های مخصوص و تجهیزات خشکشویی می‌پردازد. بخش اول خشکشویی چیست؟ برای شستن لباس‌ها و از بین بردن لکه‎های مختلف از روی انواع پارچه‎ها می‎توان روش‌های خشکشویی یا آبشویی را به کار برد. قبل از اقدام به شستشو

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام هلسا، در این مطلب خشکشویی آنلاین هلسا به بررسی فرآیند خشکشویی و دستگاه‌های مخصوص و تجهیزات خشکشویی می‌پردازد.

بخش اول

خشکشویی چیست؟

برای شستن لباس‌ها و از بین بردن لکه‎های مختلف از روی انواع پارچه‎ها می‎توان روش‌های خشکشویی یا آبشویی را به کار برد. قبل از اقدام به شستشو باید تفاوت بین تمیز کردن خشک و معمولی را بدانیم.

خشکشویی فرآیند تمیز کردن لباس ها بدون استفاده از آب است. این روش با روش‎های معمولی تفاوت دارد. در روش خشکشویی از حلال شیمیایی برای شستن لباس‌ها استفاده می‎شود و آب هیچگونه استفاده‎ای در روند تمیز کردن ندارد، در حالی که در روش سنتی، شستشوی البسه کاملا در آب انجام می‎گیرد.

تجهیزات و لوازم خشکشویی

خشکشویی‎های حرفه‎ای از تجهیزات شستشوی جدید و مدرن استفاده می‎کنند که علاوه بر داشتن تجهیزات مختلف، به مقدار خاصی حلال و مواد شوینده برای بیشترین بهره‎وری نیاز دارند.

برای آغاز به فعالیت حرفه‌ی  خشکشویی به یک خشکن صنعتی، لباسشویی صنعتی، پرس اتو و دیگ بخار نیاز خواهید داشت که برای شروع ظرفیت پایین دستگاه‎ها کافی می‎باشند. در ادامه می‎توان یک دستگاه لباسشویی صنعتی، آبگیر صنعتی، ماشین خشکشویی به تجهیزات اضافه کرد و در صورت نیاز تجهیزات اتوکشی را تقویت نمود.

تهیه تجهیزات و دستگاه‌های خشکشویی نو مقرون بصرفه‎تر است، زیرا هزینه تعمیرات را تقریبا به صفر می‌رساند. پس اگر برای تهیه تجهیزات نو و دست دوم مردد هستید، پیشنهاد ما خرید دستگاه‌های نو است. استاندارد بودن تجهیزات و لوازم خشکشویی تأثیر فراوانی در کاهش مصرف انرژی و در نتیجه هزینه‎ها خواهد داشت و استفاده از مواد شوینده نامرغوب موجب آسیب رساندن به بافت پارچه می‎گردد. در نتیجه دقت در انتخاب و خرید لوازم خشکشویی و همچنین مواد مصرفی اهمیت بالایی دارد.

 با سایر تجهیزات و لوازم خشکشویی آشنا شوید:

از دیگر تجهیزات و لوازم خشکشویی می‌توان به کاور لباس، مایع سکاپور، مواد شوینده، چوب لباس دستی و پیچی و لکه‌بر جوهر، زنگ و چربی اشاره کرد.

بررسی بهترین تجهیزات و لوازم خشکشویی

ضروری ترین لوازم خشکشویی شامل دستگاه های زیر می‎شود:

دستگاه مانکن اتو

دستگاه دیگ بخار

لکه‌برهای تخصصی

دستگاه های خشکشویی

دستگاه اتو پرس صنعتی

دستگاه آبگیر لباس صنعتی

دستگاه خشک کن لباس صنعتی

دستگاه های آبشویی (ماشین لباسشویی صنعتی+ پتوشویی صنعتی)

لباسشویی صنعتی به عنوان یکی از ماشین‎آلات رختشوی‌خانه تجهیزات‎ لاندری و تجهیزات و لوازم خشکشویی صنعتی بهتر است مطابق با آخرین استانداردهای روز اروپا تولید شده باشد. کلیه لباسشویی‎های ساخت این شرکت مجهز به اینورتر و توأم با آبگیر می‎باشند. که این خود تاثیر غیر مستقیم در مصرف انرژی دارد.

لباسشویی و پتوشویی صنعتی در اندازه‎های مختلف و برای پارچه‎های مختلف از جمله پنبه، جین، لباس بافتنی، پتو، ملحفه و … طراحی شده است. جنس دستگاه می‌بایست تماماً از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا باشد که طول عمر آن را افزایش می‎دهد و دارای ورودی آب سرد، گرم و بخار می‎باشد؛ همچنین در مدل‎های دستی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک دیجیتال تولید و ارائه می‎گردد که انتخاب هر یک از مدل‌های فوق به عهده خریدار می‌باشد.

تفاوت دستگاهای مدل دستی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک دیجیتال در چیست؟

در مدل دستی این دستگاه ورود، تخلیه آب و دور تند به صورت دستی انجام می‎گیرد، در مدل نیمه اتوماتیک فقط ورود آب اتوماتیک بوده و تخلیه و دور تند به صورت دستی انجام می‎گیرد. در حالت اتوماتیک همه مراحل ورود و تخلیه آب و دور تند تماماً اتوماتیک انجام شده و دستگاه مجهز به صفحه نمایشگر و مغز کامپیوتری هوشمند به نام PLC می باشد که قابل برنامه‌ریزی است.

دستگاه لباسشویی صنعتی برای تمامی فعالیت‎های نیازمند شستشو طراحی شده و عمدتاً برای صنعت شستشو و رنگرزی، تجهیزات و لوازم خشکشویی، تجهیزات‎ لاندری هتل‎ها، تجهیزات‎ لاندری مهمانخانه‎ها، تجهیزات‎ لاندری بیمارستان‎ها، تجهیزات‎ لاندری ارتش و پادگان‎ها و … برای شستن انواع لباس مورد استفاده قرار می‎گیرد.
ویژگی‎های بهترین دستگاه ماشین لباسشویی صنعتی و پتوشویی صنعتی

ویژگی‎های لباسشویی و پتوشویی صنعتی:

لباسشویی صنعتی با توجه به مصرف بالای انرژی می‌بایست از سیستم بهره‌وری انرژی پیروی کرده و از لحاظ مصرف انرژی دارای تاییدیه CE اروپا باشد.

– شاسی لباسشویی صنعتی از ناودانی می‌باشد که در بسیاری از تولیدات نامرغوب ایرانی از ورق آهن خم شده به جای آن استفاده شده است؛ همچنین دارای PLC و صفحه نمایشگر لمسی می‌باشد که کاربر می‌تواند کلیه مراحل شستشو را کنترل کرده و خاصیت برنامه‌پذیر بودن دستگاه می‌تواند موجب سهولت در کار شود.
– این دستگاه گاهی در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‎گیرد و باید البسه عفونی را شستشو دهد که طبیعتاً باید برنامه خاصی برای این کار تعریف شود.

– گاهی این لباسشویی در یک پادگان مورد استفاده قرار می‎گیرد؛ در این مراکز شستشوی پتو در اولویت قرار دارد. در برنامه مربوط به شستشوی پتو زمان شستشو، تعداد شستشو، میزان مصرف مواد و … لحاظ شده باشد.
– همچنین ماشین لباسشویی صنعتی می‌بایست دارای بلبرینگ‎های رومانی اصلی ‎باشد.

– کشورهایی نظیر رومانی، مجارستان و یوگوسلاوی سابق کشورهایی هستند که از دیرباز محصولاتی همچون الکتروموتور، بلبرینگ، کاسه نمد، الکتروپمپ، شیر برقی و … با کیفیت بالا تولید می‎کنند. هنگام خرید حتما به محصولات کشور ها دقت کنید.

– برنامه‌های شستشوی استاندارد به منظور کاهش آب، مواد شوینده و مصرف انرژی در راندمان کاری لباسشویی قرار گرفته باشد.

– قابلیت استفاده با برق تکفاز و سه فاز را دارا باشد. نصب اینورتر نکته مهمی برای بررسی در هنگام خرید می‎باشد.

– دارا بودن قابلیت شستشوی ۲۴ ساعته برای پاسخگویی به کلیه سیکل‌های شستشو در لاندری.

– طراحی هوشمندانه و اصولی به منظور استفاده کاربری آسان.

– کارایی و دوام بالا که این ویژگی با استفاده از مرغوب ترین لوازم و قطعات فقط امکان پذیر می‎باشد.

– مجهز به آبگیر باشد تا آبگیری البسه را پس از شستشو انجام داده تا فرایند خشک کردن و اتوکشی آسان تر شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =