کد خبر : 243973
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۳۰
-

با جاذبه های تاریخی کانادا بیشتر آشنا شویم

با جاذبه های تاریخی کانادا بیشتر آشنا شویم

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام بست کانادا، مردمان اولیه (بومی‌های کانادایی) خیلی قبل‌تر از این مهاجران اروپایی در این سرزمین ساکن بودند، با این وجود کانادا کشوری نسبتا جوان به حساب می‌آید. اروپایی‌ها اول از همه به شرق کانادا و مشخصا استان کبک رسیدند، در نتیجه قدیمی‌ترین ساختمان‌ها در این کشور در این استان

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام بست کانادا، مردمان اولیه (بومی‌های کانادایی) خیلی قبل‌تر از این مهاجران اروپایی در این سرزمین ساکن بودند، با این وجود کانادا کشوری نسبتا جوان به حساب می‌آید.

اروپایی‌ها اول از همه به شرق کانادا و مشخصا استان کبک رسیدند، در نتیجه قدیمی‌ترین ساختمان‌ها در این کشور در این استان قرار دارند. در ادامه می‌خواهیم شما را با برخی از جاذبه‌های تاریخی این کشور آشنا کنیم.

برای علاقه‌مندان به دانستن در مورد تاریخ، مجموعه جزیره‌های هایدا گوایی یک مقصد منحصربه‌فرد و جذاب خواهد بود. این مجمع‌الجزایر منزلگاه یکی از محوطه‌های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو یعنی دهکده نینستینتس است. این دهکده یکی از بزرگترین مجموعه‌های ستون‌های آیینی مردمان اولیه در جای اصلیش را در خود جای داده است.

این کارهای هنری خارق‌العاده، در اقلیم جنگل‌های بارانی این منطقه حسابی فرسوده شده‌اند. شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهند که این محل برای هزاران سال منزلگاه انسان‌ها بوده است؛ با این وجود مرض آبله در دهه ۱۸۶۰ تمام جمعیت این منطقه را از بین برد. امروزه محافظانی از قبیله هایدا این محل را به علاقه‌مندان نشان می‌دهند.

از سده ۱۷۰۰ تا به امروز، بندر هالیفاکس تکیه‌گاه اصلی فعالیت‌های اقتصادی در این شهر و حتی کل استان بوده است. موقعیت استراتژیک این بندر، هالیفاکس را به یکی از اولین انتخاب‌های مهاجران و تاجران در دنیای قدیم تبدیل کرده بود. امروزه علاقه‌مندان می‌توانند از تعداد زیادی از جاذبه‌های تاریخی در بندر و منطقه اطرافش دیدن کنند.

موزه نیروی دریایی یکی از آنها است که در آن می‌توانید در مورد وقایع جالب توجهی مانند انفجار هالیفاکس و سفر محکوم به فنای کشتی تایتانیک اطلاعاتی جالب توجه کسب کنید. در موزه مهاجرت کانادا در اسکله ۲۱ هم می‌توانید با تاریخ مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

شهر کبک تجربه‌ای را در اختیار دارنده‌های ویزای کانادا قرار می‌دهد که در هیچ کجای دیگری در آمریکای شمالی نصیب‌شان نمی‌شود. شهر قدیمی کبک شبکه‌ای است از کوچه پس کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده با ساختمان‌های تاریخی قرن هفدهمی. این شهر در سال ۱۶۰۸ به عنوان پایتخت فرانسه جدید شکل گرفت و تا همین امروز حال و هوا، ساختمان‌ها و ترکیب آن دوره را حفظ کرده است.

بسیاری از جاذبه‌های تاریخی شهر کبک، نه تنها تاریخ این استان فرانسوی‌زبان، بلکه بخشی از تاریخ کانادا را بازگو می‌کنند. یک فرودگاه بین‌المللی و گستره متنوعی از هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها بازدید از کبک را برای تمام علاقه‌مندان راحت و البته جذاب کرده است.

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، زمانی که سفرهای ریلی بهینه‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش سفر در داخل کشور بود، در بسیاری از شهرهای قرار گرفته در مسیر راه‌آهن سراسری هتل‌های لوکس ساخته شدند تا میزبان مسافران قطارها باشند.

برخی از این هتل‌ها تا همین امروز با بالاترین استانداردهای جهانی همچنان فعال هستند؛ یکی از آنها هتل فیرمونت بنف اسپرینگز است. حتی اگر برای اقامت به سراغ‌شان نروید، این هتل‌ها ارزش بازدید و خوردن یک چای بعدازظهری در فضای لوکس و خاطره‌انگیزشان را دارند.

دژ هنری در شهر کینگستون در استان انتاریو در اصل برای حفاظت در برابر حمله‌های احتمالی آمریکایی‌ها در جنگ سال ۱۸۱۲ و همچنین رصد ترافیک دریایی در امتداد رودخانه لائورنس و دریاچه انتاریو تاسیس شد. این دژ تا دهه ۱۹۳۰ هم یک مقر نظامی فعال باقی ماند تا این که در سال ۱۹۳۸ به یک موزه زنده تبدیل شد.

بازدیدکنندگان در این دژ می‌توانند از دیدن نمایش‌ها و بازآفرینی‌های تاریخی و جذاب از زندگی نظامیان بریتانیایی لذت ببرند. دژ هنری به عنوان یک محوطه تاریخی ملی در کانادا ثبت شده است.

اگر مسافران تور کانادا دوست داشته باشند با سیستم دولتی و سیاسی کانادا آشنا شوند، باید در سفرشان از تپه پارلمان در شهر اتاوا دیدن کنند. البته بازدید از این مکان تنها به کسانی که در مورد سیاست کنجکاو هستند، توصیه نمی‌شود. علاقه‌مندان به معماری و ساختمان‌های تاریخی می‌توانند از سبک گوتیک سه ساختمان دولت کانادا که منظره‌ای تماشایی در کرانه رودخانه اتاوا خلق کرده‌اند دیدن کنند.

این منطقه در اصل به عنوان یک پایگاه نظامی و در قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم بنا شد. در سال ۱۸۵۹ و بعد از این که ملکه ویکتوریا اتاوا را به عنوان پایتخت ملی انتخاب کرد، این تپه به یک محوطه دولتی تبدیل شد.

علاقه‌مندان به سفر توجه داشته باشند که به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، سفر به کشورهای  مختلف با محدودیت‌هایی مواجه شده است. سفر به هر کشوری باید تابع دستورات وزارت بهداشت باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + بیست =