کد خبر : 244077
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
-

بارش مهربانی در سراسر کشور

بارش مهربانی در سراسر کشور

به گزارش قائم آنلاین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا

به گزارش قائم آنلاین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

مردم ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح برداشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور اجرا شده و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

سردار رمضان شریف: هدف طرح شهید سلیمانی کاهش مشکلات بیماران کرونایی است

سردار رمضان شریف اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور، فرمانده کل سپاه طی تماسی با دکتر نمکی وزیر بهداشت، آمادگی سپاه و بسیج را برای کاهش آلام مردم اعلام کردند.

وی افزود: در طول این ماه‌هایی که از شیوع کرونا طی شده است در ۴ زمینه مشخص سپاه ورود کرده که آگاهی‌بخشی و آموزش بخشی از این برنامه بود که همگام با صدا و سیما پیگیری شد و ما نیز از ظرفیت‌های خودمان در این زمینه بهره گرفتیم تا بتوانیم به بدنه سلامت کشور کمک کنیم.

سخنگوی سپاه ادامه داد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های کشور نیز از سوی سپاه تأمین شد و در گام مهم دیگری که صورت گرفت، امکانات و تجهیزات درمانی سپاه و مراکز درمانی و بیمارستان‌های سپاه از جمله بیمارستان مهم بقیه الله تهران نیز به کمک درمان کرونا آمد و دیگر بیمارستان‌های ثابت و سیار و صحرایی سپاه نیز به میدان آمدند.

امکانات و تجهیزات درمانی سپاه و مراکز درمانی و بیمارستان‌های سپاه از جمله بیمارستان مهم بقیه الله تهران نیز به کمک درمان کرونا آمد

سردار رمضان شریف به اجرای طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور اشاره و عنوان داشت: این طرح حاصل مشارکت بسیج و وزارت بهداشت است که در این دوره غربالگری برای کمک به شناسایی مبتلایان و کمک برای درمان و شناسایی افرادی که نیاز به مراقبت ویژه دارند با همکاری خانه‌های بهداشت در دستور کار است تا بتوانیم در قالب تیم‌هایی که متشکل پزشک، پرستار، بهیار، مسؤول تأمین لجستیک و … نیز در آن دیده شده، یک امکان بهتری در درون محلات برای کمک به بیماران کرونایی و درمان آنها فراهم کنیم.

وی از دستاوردهای این طرح را کمک به کاهش مشکلات بیماران کرونایی و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا برشمرد و تصریح کرد: این طرح بواسطه پراکندگی گسترده پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور و از جمله تا عمق محلات، می‌تواند با همکاری وزارت بهداشت به اهداف ارزشمند آن که همانا تقویت ارائه خدمات به مردم در مواجهه با این بیماری است، برسد.

دوخت ۳۵۰۰ ماسک توسط خانه‌های قرآنی اهل‌سنت و شیعه گلستان در طرح شهید سلیمانی

حجت‌الاسلام سیدخلیل صفی‌الحسینی اظهار کرد: در راستای اجرای عملیات فرهنگی اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی و در جهت کمک به نیازمندان و مردم حاشیه‌نشین شهرستان گنبدکاووس برای تامین ماسک در حفظ سلامتی آنها با همکاری موسسات و خانه‌های قرآنی تشیع و تسنن ۳ هزار و ۵۰۰ ماسک تولید و توزیع می‌شود که در مرحله نخست یک‌هزار و ۵۰۰ ماسک تاکنون تولید شده است.

وی تصریح کرد: همچنین با همکاری نیکوکاران، موسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان تاکنون ۱۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین جامعه هدف نیازمندان توزیع شده است.

طرح «هر خانه قرآنی یک هیئت قرآنی» در پنج خانه قرآنی گلستان برگزار شد

صفی‌الحسینی گفت: اهدا ۴۰ جلد کلام الله مجید به مساجد محروم روستاها و خانه‌های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی در ایام و مناسبت‌های مذهبی، پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به ۳۸ موسسه و خانه‌های قرآنی شهرستان در راستا کمک به این موسسات و خانه‌های قرآنی در زمان شیوع کرونا، اعزام ۱۳۰ قاری به مساجد شهر و روستاهای شهرستان در مناسبت‌های مذهبی و ملی برای برگزاری مراسمات، برگزاری ۴۰ دوره آموزش روخوانی، ۱۰ دوره روانخوانی، پنج دوره مفاهیم با حضور ۸۰۰ شرکت‌کننده در موسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان، برگزاری ۲۰ کرسی تلاوت قرآن کریم در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، کسب رتبه نخست در مسابقات سوگواری مجازی با قرآن در حماسه حسینی با حضور ۸۰۰ شرکت‌کننده از گنبدکاووس و برگزاری طرح «هر خانه قرآنی یک هیئت قرآنی» در پنج خانه قرآنی شهرستان گوشه‌ای از فعالیت‌های قرآنی این اداره است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به نزدیک شدن سالگرد شهادت «سردار دل‌ها سلیمانی» ابراز کرد: در آستانه سالگرد سردار شهید سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانشمند هسته‌ای دکتر فخری‌زاده پویش ختم قرآن توسط هیئت‌های مذهبی، موسسات و خانه‌های قرآنی به صورت مجازی برگزار می‌شود و تا ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت سردار دل‌ها ۶۰ ختم کامل قرآن قرائت خواهد شد.

تشکیل ۳۵۰۰ تیم مراقبتی و حمایتی در محلات هرمزگان در قالب طرح شهید سلیمانی

سعید ناجی گفت: با توجه به آمار جدید اعلام شده از وضعیت کرونا در استان، وضعیت شهرستان بندرعباس، از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرد که بخشی از محدودیت ها به تبع آن لغو و مشاغل گروه ۳ و ۴ در سه شهرستان بندرعباس، حاجی آباد و بستک تعطیل خواهد بود.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، ضمن قدردانی از همراهی مردم به‌دلیل رعایت پروتکل ها طی مدت زمان اجرای طرح مدیریت هوشمند تردد، گفت: تخلفات محدودی دراین حوزه اتفاق افتاد اما در مجموع مردم همراهی نسبتا خوبی در اجرای طرح داشتند و تقاضا داریم که این همکاری تداوم داشته باشد تا بتوانیم هر چه سریع‌تر از این مرحله عبور کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با بیان اینکه پس از دوهفته اجرای محدودیت ها، میزان مراجعه به بیمارستان ها و موارد مثبت ابتلا به کرونا کاهش داشته است، از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان خبر داد و افزود: سه‌هزار و ۵۰۰ تیم ترکیبی با کمک بسیج و در کنار تیم های بهداشت و درمان و هلال احمر در سه حوزه حمایتی، نظارتی و مراقبتی تشکیل شده که نزدیک به هزار و۷۰۰ تیم به صورت عملیاتی، فعالیت خود را شروع کرده اند.

ناجی اضافه کرد: این تیم‌ها در حوزه غربالگری، نگهداری افراد مبتلا در منازل و مراقبت و کنترل این افراد مشارکت دارند که در کنار طرح مدیریت هوشمند تردد به دنبال ایجاد شرایط بهتر برای کنترل بیماری کرونا هستند.

همکاری ۱۵۰۰ پایگاه بسیج مازندران برای اجرای طرح شهید سلیمانی در مازندران

سردار سیاوش مسلمی در ارتباط با نقس سپاه کربلای مازندران در طرح شهید سلیمانی که برای قطع زنجیره کرونا در کشور برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: مقدمات اولیه اجرای این طرح از ۱۰ روز گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در استان مازندران آغاز شده است.

وی تصریح کرد: هزار و ۵۰۰ پایگاه از مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ پایگاه بسیج در طرح سردار شهید سلیمانی فعالیت خودشان را آغاز کردند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: ما در سه حوزه نظارت، حمایتی و مراقبتی در پایگاه‌های استان این طرح را پیگیری می‌کنیم.

هزار و ۵۰۰ پایگاه از مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ پایگاه بسیج در طرح سردار شهید سلیمانی فعالیت خودشان را آغاز کردند

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به قطع زنجیره کرونا در سطح استان مازندران و کشور است و توفیقات خوبی حاصل شده است.

فرمانده سپاه کربلا درباره تعداد نیروهای به‌کارگرفته شده سپاه کربلای مازندران در طرح سردار شهید سلیمانی، افزود: بستگی به نیاز دانشگاه علوم پزشکی مازندران ما نیروهای مورد نیاز را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در حال حاضر ۲ هزار نیرو در این طرح فعالیت خودشان را آغاز کرده‌اند و در صورت نیاز و توسعه فعالیت برای اجرای موفق این طرح آمادگی کامل داریم.

مشارکت ۲۱۰۰ نیروی بسیجی در طرح شهید سلیمانی قزوی

ابوالفضل طاهرخانی، معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین در مورد طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این طرح یک طرح بزرگی است و از لحاظ اجرایی با توجه با افزایش توجیهات نیروهای مشارکت کننده روز به روز روند بهتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در حال حاضر فعال شده اند و بیش از ۲۱۰۰ نفر از نیروهای بسیجی در طرح محله محور مشارکت دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) افزود: پایگاه های سلامت نیز کار خود را آغاز کرده اند و جلسات روزانه با حضور فرمانداران، فرماندهان نواحی و نمایندگان شبکه های بهداشت برای بررسی آخرین وضعیت طرح و رفع موانع برگزار می شود.

وی افزود: بسته های معیشتی نیز آماده شده و در بین افرادی که در قرنطینه خانگی قرار دارند و توانایی خروج از منزل را ندارند قرار داده می شود.

طاهرخانی بیان کرد: در طول اجرای طرح محله محور، از برگزاری بیش از ۳۰۰ مورد مراسم عروسی و ترحیم نیز جلوگیری شده است.

اجرای طرح «سردار سلیمانی» در نهاوند/ اجرای خانه به خانه طرح تا ریشه‌کنی کرونا

سیامک دانشور اظهار کرد: طرح سردار سلیمانی مدت ۱۲ روز است که در شهرستان نهاوند آغاز شده و یک‌هزار بسیجی از طریق پایگاه‌های مقاومت در این طرح همکاری دارند.

وی گفت: با ایجاد «محله سلامت‌محور» با عنوان طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج مردمی پیش‌بینی می‌شود شاهد کاهش تعداد ورودی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها باشیم.

باید در طرح شهید سلیمانی همه دستگاه‌های اجرایی پای کار و مسوولیت‌پذیر باشند

مدیر شبکه بهداشت نهاوند با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا قانونی و لازم‌الاجراست افزود: باید در طرح شهید سلیمانی همه دستگاه‌های اجرایی پای کار و مسوولیت‌پذیر باشند، اگر هر دستگاهی در چارچوب این طرح به وظایف خود عمل کند دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: طرح سردار سلیمانی در دو فرایند زمانی یک و سه ماهه اجرا می‌شود که نتایج آن باید متناسب با شاخص‌های تعیین شده باشد.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند گفت: در این طرح تمام خانوارهای شهرستان زیر پوشش قرار دارند و در صورت شناسایی مبتلایان به خانه های بهداشت معرفی می‌شوند ضمن اینکه تا کنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از اطرافیان مبتلایان به کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند.

اجرای طرح ناظران سلامت شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» در مناطق محروم ریگان

بهزاد عارف با اشاره به طرح ناظران سلامت اظهار کرد: در این طرح چندین اکیپ از نیروهای امدادی در روستای محروم شهرستان اقدام به توزیع ۴۰۰ ست بهداشتی کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ریگان ابراز کرد: در این طرح آموزش‌های لازم در زمینه بیماری کرونا به عشایر شهرستان نیز ارائه می‌شود.

وی افزود: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و هلال‌احمر شهرستان در مناطق صعب‌العبور انجام خواهد شد.

عارف با اشاره به اینکه در این طرح ۱۰تیم امدادی هلال‌احمر به منطقه اعزام شده‌اند، تصریح کرد: تمامی روستاهای محروم شهرستان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: این طرح تا ریشه‌کنی ویروس کرونا در روستاهای ریگان ادامه دارد.

۳۷۵ بسیجی سپاه عشایری کرمانشاه در طرح «شهید سلیمانی» مشارکت دارند

سرهنگ پاسدار سید‌ عبدالله موسوی اظهار داشت: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه، یک پایگاه سلامت» با نام طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عملیاتی شده که سپاه ناحیه بسیج عشایری استان کرمانشاه هم به عنوان یکی از مجریان این طرح همکاری و حضور فعال دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروی‌های داوطلب بسیجی جهت حضور و مشارکت حداکثری در این طرح، افزود: سازماندهی کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی براساس سه محور اصلی مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار بخش‌های مختلف قرار دارد.

بسیج رکن اصلی اجرای طرح عملیاتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمایت از اقشار ضعیف و کنترل کووید ۱۹ است

فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: بسیج رکن اصلی اجرای طرح عملیاتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمایت از اقشار ضعیف و کنترل کووید ۱۹ است.

موسوی از سازماندهی و آموزش بسیجیان سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه در قالب تیم‌های حمایتی و نظارتی برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: بسیج و مراکز بهداشت با مراجعه خانه به خانه در محله‌های شهر و بخش‌های استان، مناطق روستایی و عشایری اقدامات پیشگیرانه و شناسایی و حمایت از افراد مبتلا را بر عهده می‌گیرند.

وی در پایان از حضور ۳۷۵ بسیجی در کنار نیروهای دیگر ارگان‌های حاضر در این طرح خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی ایجاد شده بتوان در مدت زمان کوتاهی به اهداف اصلی طرح یعنی بیماریابی مبتلایان بدون علامت و مراقبت و رهگیری بیماران دست یافت.‌

۲۰ درصد جمعیت استان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه اکثر شهرهای استان گیلان از حالت زرد به نارنجی تبدیل‌ شده است، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت چهار شهر گیلان قرمز و مابقی شهرها از حالت زرد به نارنجی تغییر وضعیت پیدا کردند هرچند بعضی از شهرهای نارنجی نزدیک به زرد و شهرهای قرمز نزدیک به نارنجی هستند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان گیلان با ابراز خرسندی از روند اجرایی شدن طرح غربالگری شهید سلیمانی در استان گیلان بیان کرد: تاکنون ۲۰ درصد جمعیت استان توسط این طرح غربالگری شده و از مجموع ۱۵۰ هزار خانوار که توسط پنج هزار نفر پایش شدند ۷۰۰ نفر با علائم مثل تب، سرماخوردگی مواجه بوده و به مراکز جامع سلامت یا بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.

درخواست نماینده ولی‌فقیه از ادارات کهگیلویه و بویراحمد: پای کار طرح شهید سلیمانی باشید

آیت‌الله سیدنصیر حسینی در نشست ویدئو کنفرانس با فرماندهان سپاه شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نحوه و چگونگی اجرای طرح شهید سلیمانی با قدردانی از فرماندهان نواحی که گزارش کاملی از اجرای این طرح دادند و همه کسانی که در این طرح زحمت می‌کشند از نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح، فرماندهی سپاه استان و بسیج جامعه پزشکی قدردانی کرد و گفت:  این طرح ضروری و اثرگذار است با مشکلاتی که داریم کرونا زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده و اثر منفی در حوزه فرهنگ و علم و دانش داشته است.

طرح شهید سلیمانی طرح جامعی است و همه باید همکاری کنند

وی افزود: طرح شهید سلیمانی طرح جامعی است و همه باید همکاری کنند و هر اداره‌ای که وظیفه‌ای دارد و همکاری نمی‌کند باید وادار به انجام وظیفه شود و اگر کاری نمی‌شود مورد بازخواست قرار گیرند زیرا حفاظت از جان مردم جای تعارف ندارد.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر این که نباید دلسرد شد و نواقص طرح را باید تکمیل کرد افزود: نباید در گذر زمان مجریان طرح دلسرد شوند و جا خالی کنند مشکلات اولیه نباید موجب عقب نشینی شود این طرح در هر حالتی باید اجرا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: جلوگیری از تجمعات و ازدحام جمعیت باید در دستور کار طرح شهید سلیمانی قرار گیرد و یک اولویت است باید شورای تامین و دادستان‌ها برخورد قانونی را بدون تعارف انجام دهند.

حسینی خاطرنشان کرد: این طرح باید با جدیت پی‌گیری شود و همه پای کار باشند و شبکه بهداشت و درمان هر منطقه‌ای اگر همکاری نکند از طریق استان و مسوولان استانی پی‌گیری گردد تا دستور همکاری داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − ده =