کد خبر : 244105
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
-

از ارسال پرونده مالی «نیازآذری» به تهران تا تکذیب صدور مدرک افتخاری برای مسئولان

از ارسال پرونده مالی «نیازآذری» به تهران تا تکذیب صدور مدرک افتخاری برای مسئولان

به گزارش قائم آنلاین، بمناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، نشست خبری اصحاب رسانه مازندران با اعضای هیئت مدیره دانشگاه آزاد ساری با حضور حسین کرمانیان رئیس این دانشگاه برگزار شد. در این نشست، خبرنگاران سوالات متعدد خود را در حوزه‌های گوناگون آموزشی با محوریت ایام کرونا و همچنین مشکلات دانشجویان مطرح و اعضای هیئت مدیره

به گزارش قائم آنلاین، بمناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، نشست خبری اصحاب رسانه مازندران با اعضای هیئت مدیره دانشگاه آزاد ساری با حضور حسین کرمانیان رئیس این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، خبرنگاران سوالات متعدد خود را در حوزه‌های گوناگون آموزشی با محوریت ایام کرونا و همچنین مشکلات دانشجویان مطرح و اعضای هیئت مدیره به پاسخگویی به سوالات پرداختند.

تاکنون حتی یک مورد مدرک افتخاری از دانشگاه آزاد صادر نشده است

محمدصالحی در پاسخ به این سوال که آیا شایعه مدارک افتخاری به مسئولان از سوی دانشگاه‌های آزاد استان صحت دارد یا خیر، پاسخ داد: بیش از دو دهه در دانشگاه‌های مازندران فعالیت دارم و تاکنون حتی یک مورد صدور مدرک افتخاری ندیدم و به کسی هم داده نشده است.

عضو هیئت مدیره دانشگاه آزاد ساری افزود: هیچ دانشگاهی اجازه صدور مدرک افتخاری در هیچ سطحی را ندارد؛ ضمن اینکه مدارک قبولی دانشجویان و ثبت‌نام از سوی وزارت علوم صورت می‌گیرد و دانشگاه‌ها هیچ دخل و تصرفی در این موضوعات ندارند.

پاسخ معاون آموزشی به گلایه دانشجویان از سامانه وادانا

یاسر رستمیان در خصوص مشکلات ایجاد شده در سامانه دانشگاه آزاد برای دانشجویان، توضیح داد: در حال حاضر این دانشگاه از سامانه وادانا برای برگزاری کلاس‌های مجازی استفاده می‌کند که در سطح دانشگاه‌های کشور جزو سامانه‌های بسیار خوب و کاربردی است.

وی افزود: در خصوص دغدغه‌ای که به زیرساخت‌های این سامانه مربوط می‌شود، ما در سطح استان دارای زیر ساخت‌های بسیار خوبی هستیم اما نمی‌شود از این موضوع هم چشم پوشی کرد که بعضا دانشجویان گزارشاتی از قطعی سامانه و مواردی از این دست می‌دهند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری خاطرنشان کرد: باید در نظر گرفت که هر یک از دانشجویان از پایانه‌های خودشان به سامانه متصل می‌شوند و لزوما نمی‌توانیم تمامی این اشکالات را به خود سامانه ربط دهیم.

رستمیان گفت: این سامانه قابلیت ضبط محتوای درسی و محتوای تمامی درس را توسط استاد دارد و هر دانشجویی در هر زمانی قابلیت دسترسی به هر یک از جلسات درسی را دارد.

وی بیان کرد: نظارت مستمری بر بحث تدریس، کیفیت کلاس‌ها و حضور و غیاب‌ها در حال انجام است و از ظرفیت مدیران گروه و از ظرفیت خود دانشجویان برای نظارت صحیح و برگزاری مطلوب‌تر جلسات درسی در حال استفاده هستیم.

تمام تلاش‌مان به حداقل رساندن افت علمی کلاس‌های مجازی است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، عنوان کرد: هیچ زمان کلاس‌های مجازی نمی‌تواند جایگزین مطلوبی برای کلاس‌های حضوری باشد؛ ولی تمام سعی ما این است که کیفیت لازم و عدم افت علمی کلاس‌ها را به حداقل ممکن برسانیم و اعلام کردیم که به هیچ وجه با افرادی که بخواهند کلاس‌ها را با کوتاهی برگزار کنند، نخواهیم گذشت.

رستمیان متذکر شد: گسترش رشته‌های تحصیلی و اضافه شدن رشته‌های جدید دانشگاهی به دانشگاه آزاد اسلامی مازندران از مباحث جدی و مهمی است که پیگیر آن هستیم و با توجه به سختگیری‌هایی که وزارت علوم برای صدور مجوز رشته‌های جدید دارد، سیاست استان، تمرکز بر روی رشته‌های کاربردی و میان رشته‌ای در استان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر و در شرایط کرونا برابر سیاست ابلاغی، برگزاری ۴ جلسه حضوری و ۱۲ جلسه مجازی در هر ترم در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی مازندران است و باید برای ترم جدید، منتظر سیاست‌های ابلاغی جدید باشیم.

در مقابل هرگونه تخلف و انحراف، ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم

محمدعلی ورزی مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی در خصوص برخی ابهامات و شبهات در خصوص تخلفات انجام گرفته از سوی برخی از مدیران سابق این دانشگاه به خبرنگاران پرداخت و گفت: سیاست ما در واقع صیانتی است و توجه به حوزه پیشگیری از تخلف و جرم است.

وی افزود: قطعا ما در مقابل هرگونه تخلف و انحراف چه اداری، مالی و اخلاقی، می‌ایستیم و این خط قرمز ما است و ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

رئیس اسبق دانشگاه دو سال از بدنه مدیریتی دانشگاه آزاد جدا شده بود

مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص جزییات تخلفات اعلام شده از سوی نیاز آذری رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: کیومرث نیازآذری رئیس اسبق دانشگاه بوده دو سال از بدنه مدیریتی دانشگاه آزاد جدا شده بودند و بعد از دوره مدیریتی در قالب حق‌التدریسی در این دانشگاه تدریس می‌کرد.

ورزی گفت: اتفاقی که برای ایشان افتاده مربوط به خودشان است و از طرف قوه قضائیه این موضوع پیگیری شده است و اقدام شده است.

هیچ گزارشی از تخلف افراد منتسب به نیازآذری نداریم

وی ادامه داد: آنچه مربوط به دانشگاه است ما تاکنون هیچ مورد انحرافی از ایشان نداریم  و همچنین هیچ موردی از افرادی که منتسب به ایشان بودند و در دانشگاه آزاد فعالیت دارند، هیچ گزارشی در مجموعه حراست نداریم و ما قطعا هیچ تعارف و مماشاتی با کسی نداریم.

کلیه اسناد و مدارک در اختیار مدیریت کل حراست تهران گذاشته شده است

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، تصریح کرد: تمام مسائل مالی که آقای نیاز آذری در طول تصدی مدیریتی خودشان در دانشگاه داشتند، کلیه اسناد و مدارک در اختیار مدیریت کل حراست تهران گذاشته شده است و آن‌ها در حال بررسی‌اند و این موارد مربوط به اسناد متعددی طی نزدیک به یک دهه است و از سوی آنان و دستگاه قضا تعیین تکلیف خواهد شد.

حسین کرمانیان نیز در این نشست، اذعان کرد:  در کنار تاثیرات منفی کرونا که بر روی زندگی تمام مردم اثر گذاشته است، خوب طبیعی است که روی کار ما نیز اثر گذار بوده است و خوب ما باید خودمان را سازگار با این شرایط کنیم.

آموزش مجازی، نظارت‌ بر کیفیت تدریس را بهتر کرد

وی افزود: در همین راستا در بخش آموزش مجازی و آماده کردن زیرساخت‌ها، اقدامات خوبی صورت گرفت و باید بگوییم در دوران عادی ما نظارت ما تنها بر روی حضور و غیاب بود اما امروز با برگزاری کلاس‌های مجازی و ضبط و بارگزاری تدریس‌ها در سامانه، نظارت کیفی بر تدریس اساتید بهتر و مطلوب‌تر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ساری گفت: شاید در بدو کار با خیلی از مشکلات در آموزش مجازی مواجه بودیم اما اکنون با همکاری تمام معاونت‌ها و همکاران بر بسیاری از مشکلات، غلبه کرده‌ایم و به یک سطح قابل قبولی رسیده‌ایم.

کرمانیان عنوان کرد: با همه مشکلات در تجربه جدید آموزشی در ایام کرونا، ممکن بود در جذب دانشجو با مشکلات بسیار زیادی مواجه شویم و با کاهش شدید دانشجو روبرو شویم.

برای کاهش شهریه‌ها باید بدنبال درآمدهای غیر شهریه‌ای باشیم

وی اضافه کرد: برای اینکه شهریه‌ها کمی کاهش داشته باشد، باید بدنبال درآمدهای غیر شهریه‌ای باشیم و لذا باید از سرمایه‌های بسیار زیاد دانشگاه آزاد به صورت برنامه‌ریزی شده استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ساری تاکید کرد: ما در سطح استان بیش از ۳۰۰ هزار عرصه داریم، نزدیک به ۳۸۰ هزار مترمربع فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی داریم، این‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌هایی، یکی پس از دیگری با سازمان‌های استان در حال راه‌اندازی و شکل گرفتن است و اکنون در مرحله اجرایی قرار گرفته است.

کرمانیان یادآور شد: متاسفانه کرونا روی این موضوعات نیز اثر گذاشته است و سرعت روند این امر را کند کرده است و متاسفانه از محلی که باید منابع مالی ما تامین شود، کرونا روی آن تاثیر منفی گذاشته است.

وی در پایان با بیان اینکه ما هیچ مقاومتی در بکارگیری بانوان در ترکیب هیئت مدیره دانشگاه نداریم؛ اعلام کرد: اکنون ۲۰ تا ۳۰ درصد انتصاب‌های ما را بانوان تشکیل می‌دهند و اگر رزومه افراد اجازه دهد ما هیچ محدودیتی در جذب مدیران خانم نداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 10 =