کد خبر : 243922
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
-

علت سندروم مرموز هاوانا در میان دیپلمات‌های آمریکایی مشخص شد

علت سندروم مرموز هاوانا در میان دیپلمات‌های آمریکایی مشخص شد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در سال ۲۰۱۷، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ده‌ها دیپلمات این کشور فعال در سفارت‌های آمریکا در کوبا، چین و روسیه در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ از بابت وسیله مرموز صوتی دچار آسیب شده‌اند که به “سندروم هاوانا” موسوم شد و چندین کارمند به مشکلات

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در سال ۲۰۱۷، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ده‌ها دیپلمات این کشور فعال در سفارت‌های آمریکا در کوبا، چین و روسیه در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ از بابت وسیله مرموز صوتی دچار آسیب شده‌اند که به “سندروم هاوانا” موسوم شد و چندین کارمند به مشکلات شنوایی و آسیب‌های احتمالی مغزی دچار شدند.

حملات احتمالی تابشی که به ظاهر کارمندان آمریکایی خارج از کشور را در سال‌های گذشته تحت تاثیر قرار داده، باعث شده تا آنها بیمار شوند و مشکلات تعادلی برای آنها به وجود بیاید. همین مساله باعث شد تا سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه، موسسان ملی بهداشت و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، اف.بی.آی، ارتش و سیا وارد عمل شده و درباره آنها تحقیق کنند.

نخستین بار این رویداد در ۲۰۱۷ و با گزارش‌هایی افشا شد که مدعی شدند اواخر ۲۰۱۶ دیپلمات‌های آمریکایی و سایر کارمندان دولتی ساکن هاوانا، کوبا صداهایی عجیب شنیده و احساسات فیزیکی عجیبی را تجربه کرده‌اند که باعث مشکلات و تغییرات شنوایی، تعادل و ادراک آنها شده است.

این نشانه‌ها با آسیب‌های خفیف مغزی نظیر ضربه مغزی تطابق داشته است.

گزارش جدید روز شنبه و براساس یافته‌های به دست آمده و پس از آن منتشر شد که کارشناسان علمی و پزشکی نشانه‌های مربوط به ۴۰ کارمند وزارت خارجه و دیگر کارمندان دولت را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از قربانیان مدعی‌اند که صداهایی بلند را شنیده و بر روی گوش‌هایشان فشار احساس کردند. این مساله با شکایت از سرگیجه، راه رفتن نامتعادل و مخدوش بودن دید که پایدار بوده، همراه است.

استاد پزشکی دانشگاه استنفورد گفت: این کمیته احساس کرد که بسیاری از علائم، نشانه‌ها و مشاهدات متمایز و حاد گزارش شده توسط کارمندان دولت با اثرات انرژی فرکانس رادیویی پالس رادیویی سازگار است.

وی ادامه داد: از آنجا که این مطالعه چهار گزینه را در توضیح علائم نشان داده شده توسط افراد مبتلا، مانند عفونت، مواد شیمیایی، عوامل روانشناختی و انرژی مایکروویو، محتمل دانسته، به طور کلی، به نظر می‌رسد انرژی فرکانسی رادیویی، منطقی‌ترین مکانیسم در توضیح این موارد در میان مواردی است که کمیته در نظر گرفته است. کمیته نمی‌تواند ساز و کارهای احتمالی دیگر را رد کند و احتمال می‌دهد که عوامل متعددی برخی موارد و تفاوت‌های موجود در دیگران را توضیح دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =