کد خبر : 243847
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
-

دستگیری افراد مظنون به هک یک شرکت دفاع سایبری ایتالیا

دستگیری افراد مظنون به هک یک شرکت دفاع سایبری ایتالیا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروه لئوناردو مستقر در رُم، در عین حال دارای یک واحد امنیت سایبری بوده و ائتلاف ناتو یکی از مشتریانش است و در ساخت موشکها و تسلیحات الکترونیک نیز فعالیت دارد. بر اساس این گزارش، این هکرها که روز شنبه دستگیر شدند یک کارمند و یک

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروه لئوناردو مستقر در رُم، در عین حال دارای یک واحد امنیت سایبری بوده و ائتلاف ناتو یکی از مشتریانش است و در ساخت موشکها و تسلیحات الکترونیک نیز فعالیت دارد.

بر اساس این گزارش، این هکرها که روز شنبه دستگیر شدند یک کارمند و یک مقاطعه کار سابق هستند که توانستند در فاصله ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ داده‌های حساس را از کامپیوترهای این شرکت بدزدند.

پلیس ایتالیا اعلام کرد که این اطلاعات “برای اهدافی نامشروع که همچنان در دست تحقیقات هستند” دزدیده شدند.

طبق گفته دادستانها، یک کارمند سابق شرکت توانست ۹۴ کامپیوتر در تاسیسات آن واقع در پومیگلیانو دارکو در نزدیکی شهر ناپل را با استفاده از یک حافظه یو.اس.بی حاوی یک ویروس تروجان مهندسی شده آلوده کرده و “اطلاعات طبقه بندی شده با ارزش چشمگیر برای شرکت” را استخراج کند.

این بد افزار سپس ۹۴ دستگاه متعلق به بخش فن آوری اطلاعات متعلق به واحدهای هواپیما و ساختارهای هوایی شرکت شامل ۳۳ تا که در یک کارخانه در پومیگلیانو دارکو بودند را آلوده کرد. طبق این گزارش، بالغ بر ۱۰ گیگابایت داده، شامل سوابق مربوط به مدیریت و منابع انسانی و اطلاعات دیگر به سرقت رفته است.

گزارش شد که این بدافزار بعدا بالغ بر ۵۰ کامپیوتر دیگر متعلق به دیگر شرکتها و افراد دخیل در صنعت هوافضا را نیز آلوده کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =