کد خبر : 243828
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
-

بازگشت سیستم بدن به حالت نخست در بهبود یافتگان کرونایی زمانبر است

بازگشت سیستم بدن به حالت نخست در بهبود یافتگان کرونایی زمانبر است

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسین سرمدیان افزود: بازگشت سیستم بدن به حالت نخست در بهبود یافتگان کرونایی و تقویت آن زمانبر بوده و ممکن است ماه ها طول بکشد. وی، این حالت را به ساخت یک ساختمان تشبیه کرد و اظهار داشت: همانگونه که ساخت یک ساختمان ماه ها طول می کشد، تقویت سیستم

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسین سرمدیان افزود: بازگشت سیستم بدن به حالت نخست در بهبود یافتگان کرونایی و تقویت آن زمانبر بوده و ممکن است ماه ها طول بکشد.

وی، این حالت را به ساخت یک ساختمان تشبیه کرد و اظهار داشت: همانگونه که ساخت یک ساختمان ماه ها طول می کشد، تقویت سیستم بدن نیز زمان طولانی نیاز داشته و این فرآیند در هر شخصی متفاوت است.

این متخصص بیماری های عفونی، تاکید کرد: افراد علی الخصوص گروه های سالمند، مبتلا به انواع بیماری های زمینه ای که در منزل قرنطینه هستند، باید در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به پزشک مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین تحقیقات، ویروس کرونا در بدن بیماران سرپایی و ایزوله در منزل، تا ۱۱ روز فعال بوده، اما بنابر احتیاط باید تا ۱۴ روز در جامعه حضور پیدا نکنند و بعد از روز ۱۴ می‌توانند بدون انجام دادن آزمایش به محل کار خود بازگردند.

دکتر سرمدیان گفت: ممکن است تست دوم، ویروس های مرده و لاشه ویروس ها را به عنوان مثبت تلقی می کند و نمی تواند تمایز بین ویروس های زنده و مرده قائل شود.

وی بیان کرد: این مدت برای بیماران بستری در بیمارستان ها به دلیل حادتر بودن این بیماری نسبت به کسانیکه در منزل قرنطینه می شوند، ۲۱ روز است و مبتلایان و بهبودیافتگان مراکز درمانی پس از بیست و یک روز می توانند به جامعه و محل کار خود بازگردند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه محیط زندگی ویروس یک محیط وابسته است و هنگامی که از ویروس پاک شود، ویروس خود به خود از بین می‌رود، افزود: نیاز به انجام رفتارهای وسواس گونه نیست و تنها جا هایی که در تماس با دست، وسایل استیل و شیرآلات هستند، باید ضدعفونی شوند.

دکتر سرمدیان در پایان گفت: واکسن های مختلفی در جهان در حال تولید است که هر کدام کارایی متفاوتی دارند، اما با توجه به وضع تحریم های ظالمانه ای که از سال ها پیش بر علیه مردم ایران وضع شده، امیدواریم که پژوهشگران دانا و با تجربه ایرانی واکسن ایرانی را زودتر در دسترس همگان قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =