کد خبر : 243641
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
-

طرح مشترک بین المللی برای کمک به لبنان پس از انفجار بیروت

طرح مشترک بین المللی برای کمک به لبنان پس از انفجار بیروت

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، طرف های بین المللی در کنفرانس مطبوعاتی مجازی که اخیرا در مقر سازمان ملل در بیروت برگزار شد، اعلام کردند این طرح که شامل چارچوب سه جانبه؛ اصلاح، بهبود و بازسازی است به نیازهای فوری جمعیت آسیب دیده از انفجار بندر بیروت پاسخ می دهد؛ انفجاری که

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، طرف های بین المللی در کنفرانس مطبوعاتی مجازی که اخیرا در مقر سازمان ملل در بیروت برگزار شد، اعلام کردند این طرح که شامل چارچوب سه جانبه؛ اصلاح، بهبود و بازسازی است به نیازهای فوری جمعیت آسیب دیده از انفجار بندر بیروت پاسخ می دهد؛ انفجاری که به کشته شدن بیش از ۲۰۰ تن، زخمی شدن بیش از ۶۵۰۰ تن و ویرانی هزاران خانه منجر شد.

هدف از این طرح دستیابی به سه هدف اصلی است: هدف اول بهبودی اوضاع است و محور آن مردم هستند این هدف از طریق تأمین نیازهای اساسی و معیشتی آنها و بهبود عدالت اجتماعی عملی می شود. هدف دوم شامل بازسازی اماکن، بخش خدمات رسانی و زیرساخت های حیاتی است که دسترسی همگان به خدمات اساسی را فراهم می کند و بهبود اقتصادی پایدار را امکان پذیر می کند. سومین هدف اجرای اصلاحات به عنوان شرط اصلی برقراری اعتماد مجدد، حمایت از بازسازی دولت است.

در همین راستا، مدیر منطقه ای اداره خاورمیانه در بانک جهانی گفت، حمایت مستقیم از ملت و نهادهای لبنان که از انفجار بندر بیروت متاثر شده اند، بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل سازوکاری برای تامین بودجه لبنان از سوی حامیان مالی با هدف اجرای چارچوب سه جانبه اصلاح، بهبودی و بازسازی وضع خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − شش =