کد خبر : 243685
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
-

ساماندهی اتاق های هنر در مراکز توانبخشی

ساماندهی اتاق های هنر در مراکز توانبخشی

به گزارش قائم آنلاین، وحید قبادی دانا در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت بیان کرد: سال گذشته ۱۸۸ اثر هنری منتخب به فروش رسید و خریداران آثار هنری افراد دارای معلولیت بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان هزینه کردند. امسال نیز ۱۵۰۰ اثر در نمایشگاه شرکت داده شده است. وی با اشاره

به گزارش قائم آنلاین، وحید قبادی دانا در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت بیان کرد: سال گذشته ۱۸۸ اثر هنری منتخب به فروش رسید و خریداران آثار هنری افراد دارای معلولیت بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان هزینه کردند. امسال نیز ۱۵۰۰ اثر در نمایشگاه شرکت داده شده است.

وی با اشاره به آثار هنری افراد دارای معلولیت در نمایشگاه بیان کرد: بخشی از آثار در حوزه نقاشی و بخشی در حوزه هنرهای تجسمی است. این نمایشگاه تجلی اراده افراد دارای معلولیت و توانمندی های آنان است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اقدامی که در سال جاری انجام شده این است که اتاقهای هنر در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی ساماندهی شده است و موضوع هنر درمانی و افزایش توانمندیهای افراد دارای معلولیت در حوزه هنر مد نظر قرار داده شده است. بیش از ۸۵۰ اتاق هنر در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی تجهیز شده است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از مربیان و مسئولان فنی مراکز توسط همکاران آموزش داده شدند و بیش از ۴۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از اتاقهای هنر در سال جاری و بخشی از سال گذشته بهره مند شدند.

قبادی دانا ادامه داد: در حوزه تئاتر نیز درحال حاضر جشنواره تئاتر منطقه ای برگزار می شود که در ۵ منطقه در کشور ساماندهی شده است و بیش از ۲۵۰ گروه تئاتر افراد دارای معلولیت فعال هستند.

وی با اشاره به حوزه موسیقی نیز بیان کرد: در حوزه موسیقی نیز فعالیتهای خوبی در سازمان انجام شده است. به طور مثال یکی از گروه های موسیقی افراد دارای معلولیت نابینایی رتبه برتر را در جشنواره ای در کشور تونس، کسب کرد.

وی همچنین اعلام کرد که از ۴۰۰ اثری که در جشنواره ژاپن از افراد دارای معلولیت پذیرفته شد، ۲۰۰ اثر از کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است که موجب تقدیر و تشکر کشور ژاپن از کشور جمهوری اسلامی بابت مشارکت و فعالیت افراد دارای معلولیت بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =