کد خبر : 243643
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
-

اظهار تأسف کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از شرایط رو به زوال در بلاروس

اظهار تأسف کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از شرایط رو به زوال در بلاروس

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از آسوشیتدپرس، “میچل باچله”، کمیسر عالی حقوق بشر به شورای عالی سازمان ملل گفت که از بحث ماه سپتامبر درباره بلاروس، بهبودی وجود نداشته و هفته‌های اخیر شاهد زوال ادامه‌دار در این کشور، به ویژه در رابطه با حق اجتماعات مسالمت‌آمیز بوده است. باچله گفت: به نظر می‌رسد مجازات‌های

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از آسوشیتدپرس، “میچل باچله”، کمیسر عالی حقوق بشر به شورای عالی سازمان ملل گفت که از بحث ماه سپتامبر درباره بلاروس، بهبودی وجود نداشته و هفته‌های اخیر شاهد زوال ادامه‌دار در این کشور، به ویژه در رابطه با حق اجتماعات مسالمت‌آمیز بوده است.

باچله گفت: به نظر می‌رسد مجازات‌های تحمیل شده بر معترضان شدیدتر شده است.

وی به استفاده “غیرضروری یا نامتناسب از زور” که پلیس برای پراکنده کردن سیستماتیک و در اکثر موارد خشونت‌آمیز جمعیت معترضان مسالمت‌آمیز به کار می‌گیرد، اشاره کرد.

باچله گفت: چندین گزارش معتبر از مردمی که در حین یا پس از انتقال به ایستگاه‌های پلیس یا مراکز بازداشت توسط اعضای نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، وجود دارد. اگر این گزارش‌ها مورد تأیید قرار گیرند، چنین وقایعی بدرفتاری محسوب می‌شوند و ممکن است برابر با شکنجه باشند.

باچله گفت که از ادعاهای بی‌شمار شکنجه و دیگر رفتارهای بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز در بازداشت‌گاه‌ها و آزار و دستگیری بسیاری از روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر و اقدام انضباطی علیه معلمان و دانش‌آموزان نگران است.

در مقابل “یوری آمبرازویچ”، سفیر بلاروس در سازمان ملل در ژنو گفت که تمام اعتراضات مسالمت‌آمیز نبوده و نیروی انتظامی نیز در مقابل از زور، بازداشت و دیگر ابزارهای ویژه استفاده کرده است. وی مدعی شد که در اروپای غربی پلیس بیشتر متوسل به زور می‌شود و لهستان، لیتوانی و اوکراین را به استفاده از شرایط در بلاروس برای پر کردن جیب‌هایشان متهم کرد.

وی تأکید کرد اعتراضات ضددولتی که خواستار برکناری لوکاشنکو هستند، در حال کاهش است.

آمبرازویچ گفت: کسانی که امروز در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند، افرادی هستند که فرصت‌های ایجاد شده برای گفت‌وگوی مستقیم با دولت را رد می‌کنند.

رهبران اپوزیسیون در بلاروس به دنبال گفت‌وگو با دولت درباره انتقال قدرت یا انتخابات جدید هستند، که لوکاشنکو با درخواست آن‌ها مخالفت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =