کد خبر : 243106
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
-

این بیماری بزرگترین چالش جامعه بشری است

این بیماری بزرگترین چالش جامعه بشری است

به گزارش قائم آنلاین، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: حدود سه دهه از شیوع ویروس اچ آی وی در جهان می‌گذرد که از زمان پیدایش این ویروس تمامی ابعاد زندگی انسان ها تحت تاثیر قرار گرفته است و بعد از ۳۰ سال فراز و نشیب جان میلیونها انسان را در سرتاسر جهان گرفته است. وی

به گزارش قائم آنلاین، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: حدود سه دهه از شیوع ویروس اچ آی وی در جهان می‌گذرد که از زمان پیدایش این ویروس تمامی ابعاد زندگی انسان ها تحت تاثیر قرار گرفته است و بعد از ۳۰ سال فراز و نشیب جان میلیونها انسان را در سرتاسر جهان گرفته است.

وی افزود: با توجه به عوارض و ضعف سیستم ایمنی افرادی که مبتلا به این بیماری می شوند، بنابراین پیشگیری بهتر از درمان بوده و باید نسل جوان را در خصوص مسائل پیشگیری و خطرات و عوارض این ویروس از طریق رسانه ها آگاه کنیم و آموزش‌های لازم در اختیار آنها قرار بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد: بیماری ایدز یک بیماری تهدید کننده حیات است در سال‌های متوالی روش‌های انتقال دچار تغییر شده اند و در حال حاضر شایع ترین روش های انتقال تزریقات و انتقال خون نامطمئن و غیر ایمن، رابطه جنسی محافظت نشده و همچنین این بیماری از طریق جفت به نوزادان قابل سرایت است.

وی تصریح کرد: در جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۲۰ بیمار مبتلا به اچ آی وی شناسایی شده اند که از این میان ۷۵ درصد آقایان بوده و ۲۵ درصد این جمعیت را بانوان شامل می شوند که همگی این افراد پرونده سلامت داشته و پیگیری می‌شوند.

دکتر علیمحمدی در ادامه با توجه به بحران همه گیر کرونا ویروس تاکید کرد: با توجه به ضعف سیستم ایمنی افراد مبتلا به ایدز، جزو گروه های پرخطر محسوب می‌شوند و اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، خطر ابتلاء به کرونا آنها را بیشتر تهدید می‌کند و در صورت ابتلا، عوارض و علائم بیشتری دامنگیر آنها می شود.

وی تاکید کرد: افراد مبتلا به ایدز باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و نسبت به دیگران در اجرای پروتکل های بهداشتی جدی تر باشند، درمان خود را ادامه بدهند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر و یا مشاهده علائم مشکوک از جمله تب، تنگی نفس، سرفه و… با رعایت کامل موازین بهداشتی به پزشکان متخصص مراجعه نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان اظهار امیدواری کرد: با آگاهی و آموزش های بیشتر از طریق رسانه ها در خصوص این بیماری تهدید کننده حیات و با تعهد همبستگی بتوانیم از این بیماری جلوگیری کرده و آن را کنترل نماییم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 8 =